Rejestracja



Ankieta: Do AM/EN używam opon o wadze
500-650g
651-800g
801g-1000g
>1000g
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 8 głosów - 3.5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opony AM/ENDURO
Autor Wiadomość
pHarry Offline
Podpułkownik Moderacji
******

Liczba postów: 3,698
Dołączył: Feb 2009
Reputacja: 34
Pieniny
Post: #1501
RE: Opony AM/ENDURO
Miękka mieszanka od Maxxisa podobno lubi sobie nieco pękać na mrozie.

Ciśnienie zimą daję mniejsze, ale to z uwagi że i tak nie złapię snejka.

Na miękki śnieg potrzeba wysokich klocków, czyli opon na błoto czy piach.

Specjalne opony zimowe to chyba tylko te z kolcami. Gumę to zdaje się one mają dość twardą, aby się lepiej wgryzała w śnieg.

http://picasaweb.google.com/pppHarry
20.01.2016 11:51
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Jergus Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 5,109
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 56
Kalisz
Post: #1502
RE: Opony AM/ENDURO
Albo Maxxisowe WETY, mają wysokie klocki które wgryzają się w śnieg (w lód oczywiście nie) bo ich miękka gumabardzo mocno twardnieje na mrozie, dużo bardziej niż średnia lub twarda guma.
20.01.2016 12:47
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Jerzy_MTB Offline
wysokogórskie xc
****

Liczba postów: 8,003
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 45
-
Post: #1503
RE: Opony AM/ENDURO
(20.01.2016 11:51)pHarry napisał(a):  Gumę to zdaje się one mają dość twardą, aby się lepiej wgryzała w śnieg.
W lecie dość twardą, ale na mrozie mniej sztywną niż "letnie" miękkie mieszanki typu 42a
20.01.2016 17:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pHarry Offline
Podpułkownik Moderacji
******

Liczba postów: 3,698
Dołączył: Feb 2009
Reputacja: 34
Pieniny
Post: #1504
RE: Opony AM/ENDURO
(20.01.2016 12:47)Jergus napisał(a):  Albo Maxxisowe WETY, mają wysokie klocki które wgryzają się w śnieg (w lód oczywiście nie) bo ich miękka gumabardzo mocno twardnieje na mrozie, dużo bardziej niż średnia lub twarda guma.

Pewnie dlatego pęka przy większym mrozie.

http://picasaweb.google.com/pppHarry
20.01.2016 21:12
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Weles Offline
Milczek
*

Liczba postów: 47
Dołączył: May 2014
Reputacja: 2
Gdańsk
Post: #1505
RE: Opony AM/ENDURO
Ktoś miał okazję testować Maxxis Aggressor? Jak wrażenia? Z czym to porównać? Bo w necie nie widziałem porównań, tylko tyle ze się ludzie rozpływają jaka jest doskonała
11.04.2016 06:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
KorreS Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 172
Dołączył: Aug 2012
Reputacja: 15
Krk
Post: #1506
RE: Opony AM/ENDURO
Jak jest z tymi mieszankami Maxxisa?
Chcę wsadzić DHFy ale chciałbym miękką na przód a twardszą na tył.
Dobrze kombinuję że DHF 27.5x2.50 3C/EXO/TR będzie dobry na przód a 27.5x2.50 EXO/Dual na tył?
Podobno mieszanka 3C występuje w 3 rodzajach twardości: Speed, Terra i Grip ale we wszystkich sklepach występuje po prostu jako "3C" Confused
02.08.2016 00:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Bejker Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 256
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 4
Beskid Żywiecki
Post: #1507
RE: Opony AM/ENDURO
Dobrze myślisz. Na przód mozesz troche taniej kupic 42a/ST ale ona będzie miala wieksze opory i szybciej sie zedrze

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka
02.08.2016 07:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
KorreS Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 172
Dołączył: Aug 2012
Reputacja: 15
Krk
Post: #1508
RE: Opony AM/ENDURO
27.5x2.5 nie występują w wersji ST.
26" miałem właśnie ST ale przy 27.5 nie ma wyboru.
Chyba że 2ply ale nie chcę 1.5 kg opony
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.08.2016 15:52 przez KorreS.)
02.08.2016 08:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
styczoo Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 15
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
Kraków
Post: #1509
RE: Opony AM/ENDURO
Czy mieszanka dual w minionach 27.5 2.5 to 60a? Nadaje sie to na przód? Teraz mam 42 ST 2ply i jestem bardzo zadowolony. Zastanawiam sie czy będę też zadowolony z dualów? Lżejsze zdecydowanie są i TR...
04.10.2016 20:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
KorreS Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 172
Dołączył: Aug 2012
Reputacja: 15
Krk
Post: #1510
RE: Opony AM/ENDURO
Oto info jakie dostałem od Maxxis'a
Cytat:Maxxis zrezygnował z podawania informacji numerycznej mieszanki (60a, 42a ... itp) na rzecz określenia tylko ilości tych mieszanek. Dlatego też znajdziesz już tylko informacje takie jak: 3C, dual lub single. Co do 3C to faktycznie są jej trzy rodzaje MaxxTerra MT, MaxxSpeed MS i MaxxGrip MG. Co do zastosowania to: MaxxSpeed jest przeważnie w oponach do XC i w kilku do Enduro, MaxxTerra przeważnie w enduro (kategoria mountain) a MaxxGrip jest przeznaczona do DH. Jeśli chodzi o opory toczenia to kolejność od najszybszej MS---MT---MG. Jeśli chodzi o przyczepność to kolejność od najlepszej: MG--MT--MS.

Ja na przód dałem 3C MaxxGrip (bo nigdzie nie było MaxxTerra) a na tył Dual'a.
Moim zdaniem jest optymalnie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.10.2016 21:23 przez KorreS.)
04.10.2016 21:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
styczoo Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 15
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
Kraków
Post: #1511
RE: Opony AM/ENDURO
W końcu znalazłem
https://www.merlincycles.com/blog/maxxis...explained/

"Maxxis Dual Compound = centre tread is 70a (hard), shoulder tread is 60a (normal)."
Czyli jednak bardziej do tylu to sie najdaje.
05.10.2016 12:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
flyfix Offline
Milczek
*

Liczba postów: 24
Dołączył: Feb 2017
Reputacja: 0
Sosnowiec
Post: #1512
RE: Opony AM/ENDURO
Super wyjaśnione, do tego polecam katalog i mamy komplet informacji.
https://issuu.com/meridapolska/docs/maxxis_2017/1

Ale mam pytanie w sprawie porównania opon :
Maxxis Ardent 27.5 EXO/TR Dual Compound 2.25
Maxxis Minion DHR II 27,5x2,3 EXO 3C Terra 2.25

Według statystyk ze strony producenta Minion ma lepszą przyczepność na zakrętach oraz jest szybszy. Czyli jest lepszy pod każdym względem(najlepiej że mogę go mieć tylko 10zł drożej niż ardenty)
Zastanawia mnie tylko ta szybkość, cały internet mówi że Minion jest wolniejszy od ardenta a specyfikacja producenta wręcz przeciwnie.

   

I teraz nie wiem co wybrać czy 2x ardent czy na przód minion a z tyłu ardent.
Generalnie wole szybszy zestaw na ścieżki czy całodniowe wypady w góry biorąc to że jestem przyzwyczajony do słabej przyczepności i ciśnienia powyżej 3 bary bo np w przesiece startował z nienajgorszym wynikiem na HT ze starymi Gexxami saguaro i dało rade.

Całość postu zbiega do pytania która opona jest szybsza Minion DHR2 czy Ardent i czy jest to duża różnica bo jeśli nie to wole Miniona z lepszą przyczepnością na przód?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2017 11:26 przez flyfix.)
18.03.2017 11:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 467
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 7
Kielce
Post: #1513
RE: Opony AM/ENDURO
Czysto teoretycznie to ardent. Ma niższe klocki, mniej podatne, rzeźba też bardziej na twarde ścieżki.
18.03.2017 13:11
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
flyfix Offline
Milczek
*

Liczba postów: 24
Dołączył: Feb 2017
Reputacja: 0
Sosnowiec
Post: #1514
RE: Opony AM/ENDURO
sirdaniel napisał(a):Czysto teoretycznie to ardent. Ma niższe klocki, mniej podatne, rzeźba też bardziej na twarde ścieżki.
A no właśnie też mi na to wygląda , pytanie skąd maxxis te parametry wyłuskał że Minion ma mniejsze opory. ? Może chodzi pomiar wtedy kiedy opona jest idealnie prostopadle do podłoża i wtedy jest szybszy bo 3C Max terra chyba na samym środku ma nieco twardszą mieszankę.
18.03.2017 13:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szymnku Offline
Milczek
*

Liczba postów: 41
Dołączył: Sep 2011
Reputacja: 1
Żywiec
Post: #1515
RE: Opony AM/ENDURO
Miniony sezon przejeździłem na Ardentach 27,5 x 2,4 EXO TR (przód i tył - Trance 2). Kilka tys km pozwala mi co nieco o nich napisać Wink.
Opona wg mnie trudna do zajechania, naprawdę wychodziła obronną ręką z ostrych kamieni w Dolomitach czy na Chorwacji. Przyjemnie się prowadzi, stosunkowo dobrze się trzyma w zakrętach i nie trudne jej żadne podłoże. Jako uniwersalna opona nie zamieniłbym jej, szczególnie, ze cena atrakcyjna. Jeżdżę na dętkach, przy ciśnieniu ok. 1,8-1,9.

Szymon

Szukasz tras: Beskid Mały, Śląski i Żywiecki - pisz PW Smile
20.03.2017 18:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,069
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 68
Katowice
Post: #1516
RE: Opony AM/ENDURO
(18.03.2017 13:43)flyfix napisał(a):  A no właśnie też mi na to wygląda , pytanie skąd maxxis te parametry wyłuskał że Minion ma mniejsze opory?
Raczej nie można w tym zestawieniu patrzeć na poszczególne parametry osobno. Trzymanie i opory są w nim względne - czyli np. "szybka jak na enduro-kloca".

No bo jak inaczej wytłumaczyć taką samą wartość dla DHR2 i niemal gravelowego Pace'a?

Patrząc dłużej, można też wyciągnąć inne (błędne?) wnioski, np.:
- DHF i DHR2 = jeden pies (identyczne statystyki, a wiadomo, że na szlaku jednak mocno się różnią)
- Agressor = opona do niczego (DHF/DHR2 ma szersze zastosowanie, lepsze opory i lepiej skręca)

Wciskanie mocno różnych opon w ramy kilku cyferek to trochę karkołomne zadanie. Ale mimo wszystko, fajnie zobaczyć jak to widzi sam producent.

1enduro.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.03.2017 10:49 przez Wooyek.)
21.03.2017 10:46
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 467
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 7
Kielce
Post: #1517
RE: Opony AM/ENDURO
W XC'ku wciąż mam kevlarowe CrossMark'i, a w Mondku miałem i Miniony i HR i ITS System4. Mieszanki 3C. Tak jak piszesz, oporów i trzymania porównywać za bardzo nie należy. Najwięcej zależy od rzeźby bieżnika. Z tego co mam to najszybszy jest Crossmark, potem System4, a na końcu Miniony z HR. Tyle, że 2 pierwsze oponki są od XC do lekkiego Enduro, bardziej na suche i luźne, natomiast jak natura wzywa, to tam gdzie one kończą, tam Miniony pokazują pazur Big Grin
Najgorzej na dojazdach, bo Miniony i ITS, niemalże słychać jak się kleją do asfaltu, a Crossmarki pięknie jadą, ale w nich powierzchnia styku opony to cały pasek kwadracików o szerokości nawet nie 1cmBig Grin

Co do różnic w przyczepności, to może producent poprzez rolling efficiency miał na myśli nie opory, ale bardziej skuteczność opony. Wtedy jakiś sens to zestawienie ma. Inaczej to jak opona której klocki są ze 2 razy większe, szersze i wyższe ma mniejsze opory toczenia. Nie dość, że rzeźba to jeszcze klocki się poddają pod naciskiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.03.2017 18:25 przez sirdaniel.)
21.03.2017 18:25
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
flyfix Offline
Milczek
*

Liczba postów: 24
Dołączył: Feb 2017
Reputacja: 0
Sosnowiec
Post: #1518
RE: Opony AM/ENDURO
Faktycznie może chodzi o trakcje tylnego koła.
W każdym bądź razie odebrałem 2 ardenty i patrząc to jest najbardziej agresywna opona jakąkolwiek miałem więc powinienem być zadowolony. Jeszcze tylko muszę zalać mleczkiem.
Dzięki wszystkim za pomoc w kwesti opon i wielu innych rzeczy których dowiedziałem się w tym roku na forum. Mam nadzieje że już w ten weekend uda się rower wytestować. Jakoś nisko w beskidzie lub przynajmniej na jurze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.03.2017 19:56 przez flyfix.)
21.03.2017 19:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości