Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zakupowe ABC
Autor Wiadomość
paulsen Offline
Rosebikes.pl

Liczba postów: 160
Dołączył: Apr 2013
Reputacja: 0
Bocholt/Wrocław
Post: #1
Zakupowe ABC
Postanowiłem stworzyć ten wątek aby pomóc wszystkim przyszłym klientom, którzy często zadają podobne pytania. Wątek oczywiście będzie uzupełniany o kolejne informacje, jeśli ktoś ma pytania - niechaj je zada.

1. Zamówiłem wczoraj rower do dziś nic nie przyszło, czy mam zamawiać ponownie itd.

Po zamówieniu zwykle otrzymujecie prosty email z jego potwierdzeniem. Zamówienie zostało przyjęte, ale jeszcze nie przetworzone przez nasz dział sprzedaży w centrali firmy, w Bocholt. Staramy się by w ciągu max 48 h doszedł kolejny email z rachunkiem w PDFie, w nim znajduje się prócz informacji o płatności przelewem także ważna data: złożenia roweru.

2. Na stronie napisane było, że czas złożenia to 3-4 tygodnie, a mój rower przyjdzie do mnie za 2 miesiące.

Data złożenia roweru dostępna na stronie nie jest póki co niestety rzeczywistym terminem. Pracujemy nad tym aby system na bieżąco pokazywał dostępność ramy w danym malowaniu i rozmiarze (zdarzają się skuchy), ale ważna jest też dostępność innych części. Czasem zdarza się, że mostek jednego typu bądź kierownicę można zastąpić innym, to samo z oponami. Taki zabieg pomaga często przybliżyć datę montażu.
Bywa jednak tak, że czekamy na spóźniającą się dostawę kół lub widelcy i wtedy niestety trzeba poczekać. Szczególnie w środku sezonu.

3. Jak najlepiej zapłacić? Czy zamrozicie pieniądze na koncie?

Spread walutowy spędza niejednemu sen z powiek. Duża część klientów kupuje walutę w kantorze internetowym i z takiego konta realizuje przelew.
Płatność to przelew SEPA, najtańszy i najszybszy między krajami Unii i zwykle banki obciążają kwotą 5 zł. Możliwa jest też płatność PayPalem i kartą, ale spread przy zakupie Uncle Jimbo sięgnął u jednego z klientów kwoty 400 złotych. Niefajna sytuacja ani dla nas ani dla nabywcy.
Wymagamy by pieniądze znalazły się na koncie najpóźniej na 2 tygodnie przed oznaczoną datą montażu roweru. Czy warto zapłacić wcześniej?
Z mojego doświadczenia wynika, że tak. Zdarzają się przesunięcia w kolejce (ktoś zrezygnował, nie zapłacił na czas), które cieszą szczególnie w środku sezonu. Niemniej jednak gdy przekraczana jest data 2 tygodni koledzy w centrali przesuwają nieopłacone zamówienie na koniec kolejki. Wtedy też jest kwas, bo trzeba czekać.
Czasem zdarza się, że kontrahent zalega z kasą, szef nie wypłacił premii - trzeba dać sygnał, że wpłata będzie ale np na 10 dni przed datą montażu. Można wtedy zawczasu poprosić by zamówienie pozostało w kolejce.


4. Zapomniałem zmienić łańcuch, chwyty, kierownica chyba będzie za wąska...
Nie ma problemu. Piszecie wtedy na piotr.nowicki@rosebikes.pl, podajecie nr klienta i nr zamówienia. Jeśli rower nie trafił na stanowisko montażowe taka zmiana dojdzie do skutku. W przypadku gdy zmiana preferencji wiąże się z dopłatą firma wystawia dodatkowy rachunek na kolejną część.

5. Faktura VAT na firmę: nie ma problemu. Firma powinna być zarejestrowana w europejskim systemie czyli posiadać nr VAT widoczny w księgowości w niemieckiej centrali (z dopiskiem PL na początku)
Przed złożeniem zamówienia na mój email można wysłać info zawierające:
- nazwę i typ firmy
- nr rejestracyjny UID
- nr VAT czyli NIP
- nazwisko osoby kontaktowej z datą urodzenia
- adres firmy oraz adres dostawy roweru bądź towarów
- nr telefonu
- adres email

6. Hak przerzutki.
Problem z IT powoduje, że ja dysponuję listą nr zamiennych haków do modeli ROSE do kilku lat wstecz, ale nie są one dostępne (widoczne) w sklepie internetowym.
Co zrobić? Przesłać do mnie email z modelem roweru, nr ramy, kolega z centrali przygotowywuje zamówienie, wysyła ofertę emailem do Was, płacicie, my wysyłamy hak.

rosebikes.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.11.2015 22:52 przez paulsen.)
24.11.2015 20:09
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
michu.b Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 11
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 0
Wro/Kłodzko
Post: #2
RE: Zakupowe ABC
AD 2 i 3 - warto płacić wcześniej, moj UJ1 przyjechał do mnie 2 tygodnie wcześniej, niż twierdziła strona - a byłoby jeszcze wcześniej, gdyby DHL się nie ślimaczył i nie wiózł paczki do Wro przez równo tydzień Smile

Paulsen, dodałbym, o ile to możliwe, info nt. gwarancji i napraw - wydaje mi się, że w przypadku modelu sprzedaży realizowanego przez Rose to jest ważny dla każdego klienta temat.
Np. na moim przykładzie Big Grin - czy mogę sobie pójść z damperem, który podejrzewam o wadę do serwisu u siebie, żeby mi go rozebrali i zdiagnozowali, czy jednak muszę paczkę słać do Bocholt?
24.11.2015 21:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
paulsen Offline
Rosebikes.pl

Liczba postów: 160
Dołączył: Apr 2013
Reputacja: 0
Bocholt/Wrocław
Post: #3
RE: Zakupowe ABC
(24.11.2015 21:59)michu.b napisał(a):  Paulsen, dodałbym, o ile to możliwe, info nt. gwarancji i napraw - wydaje mi się, że w przypadku modelu sprzedaży realizowanego przez Rose to jest ważny dla każdego klienta temat.
Np. na moim przykładzie Big Grin - czy mogę sobie pójść z damperem, który podejrzewam o wadę do serwisu u siebie, żeby mi go rozebrali i zdiagnozowali, czy jednak muszę paczkę słać do Bocholt?

Ważna uwaga. Już odpowiadam. Gwarancja 6 lat na ramę i 2 lata na komponenty. Jak to wygląda w praktyce? Podam na przykładzie jednego z klientów, który zawiadomił mnie, że ewidentnie nawala widelec. Wymontowany widelec poleciał do Bocholt (za friko) my zgłosiliśmy widelec do RockShoxa w Niemczech. Tam po przeglądzie stwierdzono usterkę gwarancyjną, widelec naprawiono i odesłano z powrotem do klienta.
Tak więc jeśli chce się skorzystać z naszej gwarancji na rower to odesłać należy damper do nas. RS powinien respektować na terenie Europy gwarancję na damper zamontowany w rowerze i wiem, że klienci w różnych krajach często realizują naprawę gwarancyjną w autoryzowanym serwisie bez odsyłania do nas.
Proste naprawy typu wymiana łożyska lub suportu można realizować bez wysyłania roweru do nas: po prostu wysyłamy zepsutą część i można ją zamontować samemu lub w lokalnym serwisie (łożysko, przerzutka itd)
Jestem też umówiony z MOWI Sport we Wrocławiu na proste naprawy gwarancyjne aby nie trzeba było wysyłać roweru do Bocholt.

rosebikes.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.11.2015 22:49 przez paulsen.)
24.11.2015 22:35
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
paulsen Offline
Rosebikes.pl

Liczba postów: 160
Dołączył: Apr 2013
Reputacja: 0
Bocholt/Wrocław
Post: #4
RE: Zakupowe ABC
Uwaga! Wdrażamy nowy system informatyczny, który ma poprawić obsługę zamówień i wysyłkę towarów. Niestety mogą występować przejściowe problemy z transakcjami

przeprowadzanymi przy użyciu kart płatniczych. Pracujemy nad poprawą systemu i przepraszamy za utrudnienia.

Wprowadzenie nowego systemu wiązać także będzie się z tym, że praktycznie niemożliwa będzie zmiana adresu lub też dodanie jakichś artykułow do już przetwarzanego zamówienia.

System będzie przetwarzał zamówienia dużo szybciej niż obecnie.

rosebikes.pl
25.05.2016 09:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości