Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Giant AC (All Conditions)
Autor Wiadomość
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #1
Giant AC (All Conditions)
Zbudowałem rower do enduro na kołach 26'', o skoku P: 150mm / T: 135-165mm. Napęd 2x9.

Reach ~430mm, kąt główki ~67 stopni przy widelcu axle-to-crown: 539mm.

Waga nieznana. Dętki. Brak sztycy regulowanej. W drodze hamulec SLX.

Komponenty:

Rama: Giant AC rozmiar L
Widelec: Marzocchi Drop Off III 2006 (tłumik VF2, L: coil/air preload, R: air)
Damper: Fox DHX Air 4.0

Kierownica: NS T.E.R.R.A. 730mm
Gripy: Dartmoor (?)
Mostek: Cloud Perform Tri State 35mm
Stery: Neco maszynowe

Siodło: ze starej dirtówki, starły się napisy
Sztyca: FSA 27.2

Hamulec tył: Shimano Deore M615 okładziny żywiczne
Hamulec przód: Hayes Purple DH

Korby: Shimano Deore Hollowtech 170mm
Suport: Shimano Saint
Pedały: HT AN02SS
Blaty: E13 Guide Ring 34T / 22T + rockring alu

Przerzutka przód: Shimano Saint 2 rz.
Manetka przód: Shimano Deore LX
Przerzutka tył: Shimano ZEE
Manetka tył: SRAM X7 9 rz.
Łańcuch: Shimano XTR 9 rz.
Kaseta: SRAM PG950 11-34T

Koło przód: Spank Tweet 28
Koło tył: Octane One Orbital Pro 10x135 / Dartmoor Raider / DT Champion
Opony: Maxxis Minion zwijane EXO DHF 2.5, DHR 2.35

Zdjęcia w załączniku przeskalowane, żeby spełnić limit 800 kb. Tutaj nieco wyższa rozdzielczość: http://imgur.com/a/m8ONp

[Obrazek: wAutA7g.jpg]

[Obrazek: TYNWZ6E.jpg]

[Obrazek: le2Hw2q.jpg]

[Obrazek: ZplXZMH.jpg]

   

   

   

   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.06.2016 13:13 przez haste.)
21.06.2016 13:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
arczii Offline
Hrabia de Bouraque
****

Liczba postów: 3,511
Dołączył: Oct 2008
Reputacja: 24
warszawa
Post: #2
RE: Giant AC (All Conditions)
niezły oldschool ewentualnie cult Wink

Bajeczny technik , najszybszy na podwórku .
21.06.2016 14:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,423
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #3
RE: Giant AC (All Conditions)
Vintage Smile Miałem taki nawet kiedyś... Całkiem fajna rama, gdyby nie pękająca podsiodłówka.

1enduro.pl
22.06.2016 09:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
carlos40i4 Offline
Forumowe Gestapo
******

Liczba postów: 6,416
Dołączył: Sep 2009
Reputacja: 102
kto wie? Liczka!
Post: #4
RE: Giant AC (All Conditions)
Piękny to on nie jest, ale tak naprawdę (uwaga, to dla niektórych może być szokujące!) rowery nie są od tego, żeby były ładne, ale żeby jeździły.

Jeździ? To naparzaj ostro, dawaj mu wycisk - wszak mieszkasz w super miejscu do rowerowania, a jak zarżniesz ramkę, to przełożysz graty np. do starego Reigna, którego można teraz mieć za grosze, albo uzbierasz na coś bardziej ą i ę.

carlos40i4.blogspot.com | vimeo

Harold RIP
22.06.2016 10:02
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
shotgun Offline
Forumowy świr
****

Liczba postów: 2,888
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 35
..tam gdzie GPS nie łapie
Post: #5
RE: Giant AC (All Conditions)
Oczywiscie, ze rower nie musi wygladac ladnie, ale jak juz ktos daje do porna, to fajnie jakby rama nie brala udzial w manewrach w Drawsku Pomorskim.
22.06.2016 10:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #6
RE: Giant AC (All Conditions)
@Wooyek: W roczniku 2006 montowano seryjnie redukcje do podsiodłówki. Zmniejsza to średnicę sztycy do 27.2, wzmacnia podsiodłówkę, ale też pozwala sztycy wejść głębiej. Niestety, poważnie ogranicza to dostępność sztyc regulowanych (chyba że wyprasuję tę redukcję i znajdę myk-myka na 30.9).

@shotgun: Wrzuciłem rower, żebyście powiedzieli, co jest nie tak, co można poprawić -- a nie po, to żeby pokazać, jak się w 2016 roku rowery składa. A rama rzeczywiście wygląda jak czołg a nie jak plastikowa zabawka, co mnie cieszy estetycznie.

@carlos: Jeżdżę dopiero trzeci sezon, póki co rama wystarcza do nauki. W przyszłości wymiana na ramęę z większym reachem, normalną średnicą podsiodłówki i bardziej płaskim kątem główki, ale to już poważna operacja wymagająca zakupu dampera, wyższego widelca i najlepiej zaraz myk-myka oraz obręczy/opon 27.5''. Taniej kupić cały używany rower i przeserwisować. Chyba że właśnie zaskoczy mnie awaria, ale zaglądam ramie do bebechów, oglądam tuleje, ślizgi, wymieniam łożyska i coś się nie chce giąć, pękać ani sypać Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2016 12:58 przez haste.)
22.06.2016 12:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,423
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #7
RE: Giant AC (All Conditions)
(22.06.2016 12:58)haste napisał(a):  @Wooyek: W roczniku 2006 montowano seryjnie redukcje do podsiodłówki. Zmniejsza to średnicę sztycy do 27.2, wzmacnia podsiodłówkę, ale też pozwala sztycy wejść głębiej. Niestety, poważnie ogranicza to dostępność sztyc regulowanych (chyba że wyprasuję tę redukcję i znajdę myk-myka na 30.9).

W 2005 (taki jest rocznik Twojej ramy i taką też sam miałem - w 2006 były granatowe) też Wink Ale podsiodłówki w żaden sposób to nie wzmacnia, chodzi tylko o wspomniany przez Ciebie zakres regulacji sztycy.

Mnóstwo tych ram pękło przy spawie na podsiodłówce, poniżej otworu, przez który wychodzi dół sztycy (wcześniejsze roczniki, ze zwyczajnie giętą rurą bez otworu, nie pękały). Ale Twoja przetrwała już ponad 10 lat jazdy, więc szczególnie bym się tym nie przejmował Wink

1enduro.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2016 13:07 przez Wooyek.)
22.06.2016 13:07
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #8
RE: Giant AC (All Conditions)
To prawda, dark green to kolor z 2005 roku: http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeS...t&model=AC

Aż poszedłem na ten spaw popatrzyć, ale na szczęście oględziny gołym okiem i paluchem dają zielone światło dalszej jeździe. Co mycie tam zerknąć i tyle. Dzięki za hint.
22.06.2016 13:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
carlos40i4 Offline
Forumowe Gestapo
******

Liczba postów: 6,416
Dołączył: Sep 2009
Reputacja: 102
kto wie? Liczka!
Post: #9
RE: Giant AC (All Conditions)
W VF2 masz regulację kompresji i powrotu, prawda? Jeśli tak, to spoko, o widelec dbać i jeździć. Jak nie ma reboundu (sprawa kluczowa), to myśleć o zmianie. Ale z tego, co pamiętam, to VF2 ma te regulacje...

Jeżeli waga Cię nie obchodzi, to oprócz hebli i wrzucenia mykmyka nie widzę potrzeb zmian. No, chyba, że jakiś napinacz, o ile zdarza Ci się gubić łańcuch.

carlos40i4.blogspot.com | vimeo

Harold RIP
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2016 15:28 przez carlos40i4.)
22.06.2016 15:28
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #10
RE: Giant AC (All Conditions)
W Drop Offie mam jedynie pokrętło regulacji powrotu. Kompresję AFAIK reguluje się gęstością oleju i preloadem sprzężyny. Podczas serwisu u Wicha powiedziałem, ile ważę, ale nie wiem czy wzięli to pod uwagę Smile Dbam o wideł, bo lagi bez najmniejszej ryski a praca lepsza niż np. w Revelation 2013 i Duroluxie 2011 (nie mam porównania do innych amorów). Ogólnie lubię ten widelec, waga nienajgorsza, nie jest to klocek 2.5kg tylko racjonalne 2250g oraz jest dość wysoki jak na 150mm skoku (axle-to-crown 539), więc udaje wideł o skoku 160.

Waga jak najbardziej mnie obchodzi. Rama waży <3kg, co mnie satysfakcjonuje. Damper dość ciężki, ale za to odwdzięcza się pracą. Przedni hamulec wymieniłem na SLX. Na czym jeszcze mogę zbić wagę?

Hamulce dopiero co kupiłem, M615 i M675. Jestem zadowolony z siły hamowania, bo na Hayesie brakowało jak jechałem piecem. Z przodu dałem klocki metaliczne z radiatorami. Póki co nie wymieniam tego shimanowskiego setu, aż taki piec to nie jest Wink Servo-wave to sprytny patent.

Napinacz wyrzuciłem. Miałem rolkę z dołu (napinacz CH-2G), ale po zamontowaniu przerzutki ze sprzęgłem potrzeba napinacza została wyeliminowana (przynajmniej przy moim użytkowaniu). Koniecznie potrzebuję dwóch blatów na beskidzkie podjazdy i szybkie powroty do domu.

Myk-myk przyjdzie wraz z nową ramą. Póki co niepotrzebny. Jeżdżę głównie po Magurce Wilkowickiej, Koziej Górze i Skrzycznym, a tam w górę 30-40 minut/wyciąg, później 10-20 minut w dół, więc to nie jest jazda interwałowa. Mogę więc tymczasowo oszczędzić pieniądze i wagę póki jeżdżę w swoich okolicach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2016 23:12 przez haste.)
22.06.2016 22:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pHarry Offline
Podpułkownik Moderacji
******

Liczba postów: 3,695
Dołączył: Feb 2009
Reputacja: 35
Pieniny
Post: #11
RE: Giant AC (All Conditions)
(22.06.2016 22:38)haste napisał(a):  Damper dość ciężki, ale za to odwdzięcza się pracą.

Co?! To ileż ten powietrzniak waży?

http://picasaweb.google.com/pppHarry
22.06.2016 22:57
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #12
RE: Giant AC (All Conditions)
(22.06.2016 22:57)pHarry napisał(a):  
(22.06.2016 22:38)haste napisał(a):  Damper dość ciężki, ale za to odwdzięcza się pracą.

Co?! To ileż ten powietrzniak waży?

429g bez tulei, dane producenta

pewne kwestia piggybacka i faktu, że to damper o wysokiej objętości

widziałem dampery po 200-300g, także dolepiłem etykietę "ciężki ponad przeciętną", ale nie dbam bo się przyjemnie wozi -- raczej inne komponenty bym wymieniał wcześniej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2016 23:10 przez haste.)
22.06.2016 22:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pHarry Offline
Podpułkownik Moderacji
******

Liczba postów: 3,695
Dołączył: Feb 2009
Reputacja: 35
Pieniny
Post: #13
RE: Giant AC (All Conditions)
Wysoka objętość niewiele wnosi do wagi. To "kwestia piggybacka", ale ta większa ilość oleju dużo daje - odporność na przegrzanie, zabrudzenie, inne nadużycia, lepszą pracę i możliwości regulacji. W obliczu tych zalet dodatkowe 150g naprawdę NIC nie znaczy.

I nie, nie jest "ciężki ponad przeciętną". W enduro a zwłaszcza w tej ramie używa się niekoniecznie takich damperów, tylko jeszcze dużo cięższych sprężynowców.

A te lekkie damperki pozostawmy krosiarzom. Kilkorgu z nich ta oszczędność na wadze może się przydać w walce o pudło. Cała reszta tego towarzystwa zamiast cieszyć się jazdą woli po prostu liczyć gramy Tongue

http://picasaweb.google.com/pppHarry
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2016 23:44 przez pHarry.)
22.06.2016 23:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #14
RE: Giant AC (All Conditions)
Dzięki za wytłumaczenie. To tak samo jak z widłami: istnieją takie po 1.5 kg, ale niekoniecznie zabrałbym je w góry bo służą do spokojniejszej jazdy.

To pozostało zbijać wagę na:
- kasecie, bo cała stalowa bez pająka 370g
- przednim hamulcu i tarczy (już w drodze tarcza 203 Baradine DB-05 i hamulec SLX)
- manetkach (przy okazji wymiany kasety na 10-rzędową)
- skróceniu sterówki i kabli hamulcowych

Są jeszcze dość ciężkie pedały (444g) i obręcze (~560g sztuka). Pedałów raczej nie zmienię, bo lubię tę wielką platformę. Obręcz z tyłu (Raider) wyleci przy konwersji na tubeless, bo niezbyt ufam temu, jak siedzi na niej opona.

Cała reszta moim zdaniem w normie. Trzeba by dużo zapłacić za kolejne redukcje wagi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.06.2016 09:52 przez haste.)
23.06.2016 09:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,423
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #15
RE: Giant AC (All Conditions)
(23.06.2016 09:38)haste napisał(a):  To pozostało zbijać wagę na:
(...)
- skróceniu sterówki i kabli hamulcowych

Heh, grubo Smile Szczerze mówiąc nie bardzo widzę sens w jakimś specjalnym odchudzaniu tego typu roweru, no ale niektórzy lubią wydawać kasę, żeby wpisać do Excela niższą cyferkę Wink

Osobiście raczej bym został przy tym tubelessie (zysk wagowy minimalny, ale przynajmniej różnica na szlaku odczuwalna), ew. wymienił siodło, bo to wygląda na ciężkie (a jak wiadomo, siodło wyglądające na lekkie powoduje, że rower wygląda na lekki) Wink

1enduro.pl
23.06.2016 11:18
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
arczii Offline
Hrabia de Bouraque
****

Liczba postów: 3,511
Dołączył: Oct 2008
Reputacja: 24
warszawa
Post: #16
RE: Giant AC (All Conditions)
zgadzam sie. Sensu brak tym w odchudzaniu

Bajeczny technik , najszybszy na podwórku .
23.06.2016 11:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #17
RE: Giant AC (All Conditions)
No nie wiem, czy nie ma sensu w odchudzaniu. Kumpel ma wylajtowanego Horneta z Revelation (1700g) i miło czuć różnicę. Skoro wagowo jest OK to pora, żeby stanął na wadze. Wrzucę wagę na forum jak to zrobię.

Kable trzeba skrócić, bo się telepią. Siodełko jest akurat lekkie i wygodne, a do wyglądu jak widać nie przywiązuję wagi Smile

Dobrze, podsumowując -- rower czekają następujące zmiany funkcjonalne:
- tubeless, czyli m.in. przeplot obręczy z tyłu
- konwersja na napęd 10-rzędowy (łańcuch, kaseta na pająku 11:34T, manetka)
- wymiana manetki przedniej bo lubię SRAMa (teraz wszyscy się tego elementu pozbywają to poczekam na okazję)
- szersza kiera, bo 730mm to mało
- mostek ~45-50mm (na wycieczki z podjazdami)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.06.2016 11:51 przez haste.)
23.06.2016 11:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,423
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #18
RE: Giant AC (All Conditions)
(23.06.2016 11:49)haste napisał(a):  kaseta na pająku 11:34T

Weź 11-36T. Różnica w masie marginalna, a zawsze to zakres większy. A jak się w końcu przekonasz do przesiadki na 1x10, będzie łatwiej Wink

1enduro.pl
23.06.2016 11:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #19
RE: Giant AC (All Conditions)
Słyszałem, że ZEE działa dobrze tylko do 34T, a przy 36T ciężej wchodzi na największą zębatkę. Czy to prawda? Jak nie, to mógłbym mieć blaty 24 i 36, co mnie cieszy Smile Oczywiście wiem, że istnieje adapter do ZEE na kasetę 42T.

Do 1x10 się nie przekonam w mojej sytuacji, bo potrzebuję tego wjazdowego przełożenia 22:34. A pojedynczy blat 28T z kasetą 11-42T dający to samo przełożenie podjazdowe uniemożliwi szybkie powroty do domu. Nawet przy 32:11 to kręcenie jak chomik, a blat 30 to by wyszedł wkurzający z obu stron zakresu kompromis. A że i tak trzeba mieć górną klatkę do narrow-wide to ja mam ruchomą. Mój blat 22T z ALU7075 waży 10 gramów, czyli tyle co śruby do niego, pozostaje zysk na manetce i rockringu, który moim zdaniem nie jest wart ograniczonej funkcjonalności.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.06.2016 12:19 przez haste.)
23.06.2016 11:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,423
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #20
RE: Giant AC (All Conditions)
(23.06.2016 11:54)haste napisał(a):  Słyszałem, że ZEE działa dobrze tylko do 34T, a przy 36T ciężej wchodzi na największą zębatkę. Czy to prawda? Jak nie, to mógłbym mieć blaty 24 i 36, co mnie cieszy Smile Oczywiście wiem, że istnieje adapter do ZEE na kasetę 42T.

Zee w tej dłuższej wersji ogarnia 11-40.

A co do 1x10... co kto lubi. Zdecydowana większość osób, które się przesiadły, nie narzeka na ogranczenie funkcjonalności. A pół kilo różnicy przy odchudzaniu roweru poprzez docinanie sterówki to przeskok, dla którego zastanowiłbym się nad lekkim przytrenowaniem łydy (albo poćwiczeniem szybszej kadencji na asfaltach).

1enduro.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.06.2016 13:54 przez Wooyek.)
23.06.2016 13:54
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości