Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Giant AC (All Conditions)
Autor Wiadomość
arczii Offline
Hrabia de Bouraque
****

Liczba postów: 3,485
Dołączył: Oct 2008
Reputacja: 24
warszawa
Post: #21
RE: Giant AC (All Conditions)
(23.06.2016 11:54)haste napisał(a):  Do 1x10 się nie przekonam w mojej sytuacji, bo potrzebuję tego wjazdowego przełożenia 22:34. A pojedynczy blat 28T z kasetą 11-42T dający to samo przełożenie podjazdowe uniemożliwi szybkie powroty do domu. Nawet przy 32:11 to kręcenie jak chomik, a blat 30 to by wyszedł wkurzający z obu stron zakresu kompromis. A że i tak trzeba mieć górną klatkę do narrow-wide to ja mam ruchomą. Mój blat 22T z ALU7075 waży 10 gramów, czyli tyle co śruby do niego, pozostaje zysk na manetce i rockringu, który moim zdaniem nie jest wart ograniczonej funkcjonalności.

dobrze kombinujesz. te 1x10 i 1x11 to dobre dla "ęnduro ścieżkowego" lub enduro samochodowego. jak musisz pokonać porządne odległości np na asflacie to te minimum 34 zeby z przod muszą byc

Bajeczny technik , najszybszy na podwórku .
23.06.2016 14:03
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #22
RE: Giant AC (All Conditions)
@arczii: zgrabnie ujęte

W zależności od miejsca docelowego pokonuję 15-30 km asfaltem. I to nie sam, bo jadą ze mną koledzy na blatach 34T. A szybkość naszego peletonu to szybkość najsłabszego ogniwa, zabiliby mnie za 28T Tongue Im wystarczy na podjazd napęd 1x10, ale ja bardzo lubię wysoką kandencję na podjazdach i ciaśniejsze rozłożenie biegów podjazdowych. Ale przede wszystkim moja łyda to obraz nędzy i rozpaczy Wink

Większy blat przydaje się nie tylko na dojazd, ale też do dopedałowania w dół.


Moje ZEE to wersja FR, więc zgodnie z sugestią poszukam w przyszłości kasety 11-36T. Zawsze mogę _kiedyś_ dokupić adapter do ZEE i extender kasety i potestować lekkość napędu 1x10.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.06.2016 15:35 przez haste.)
23.06.2016 15:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pHarry Offline
Podpułkownik Moderacji
******

Liczba postów: 3,704
Dołączył: Feb 2009
Reputacja: 35
Pieniny
Post: #23
RE: Giant AC (All Conditions)
(23.06.2016 09:38)haste napisał(a):  To pozostało zbijać wagę na:
- kasecie, bo cała stalowa bez pająka 370g

I to jest najsensowniejsze miejsce na odchudzanie. Taka XT to prawie sto gram mniej, a jest to masa nieresorowana. Ale to dopiero otwiera całą listę zalet! Wbrew temu co piszą niektórzy, jej żywotność wyszła mi dużo większa od zwykłych Deore/Alivio. Jest tylko jeden warunek - trza zmieniać łańcuch niedługo po przekroczeniu wyciągnięcia 0,5%. Sztywność (przerzucanie pod obciążeniem) też oczywiście dużo lepsza.

A na koniec najciekawsze - można je tanio kupować na aukcjach używane, jako same pająki. Ładnych kilka 9rz tak kupiłem, gdzieś tak po 30-50zł, teraz pewnie podobnie już jest z 10rz. Czasem nawet przyjmowały nowy łańcuch, czasem trzeba było je poprawić co nieco kamieniem na wiertarce albo omijać któryś bieg przez 3 tripy.

Oczywiście jak trafisz Xtr to jeszcze 50g do przodu. No nie wiem jak z trwałością tego tytanu, za mało tego używałem.

http://picasaweb.google.com/pppHarry
24.06.2016 02:23
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
shotgun Offline
Forumowy świr
****

Liczba postów: 2,895
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 35
..tam gdzie GPS nie łapie
Post: #24
RE: Giant AC (All Conditions)
Mojej jeszcze uzywasz? Ile na niej zrobiles?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.06.2016 06:43 przez shotgun.)
24.06.2016 06:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Bejker Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 260
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 5
Beskid Żywiecki
Post: #25
Giant AC (All Conditions)
Jak juz mówimy o kasetach to na allegro pojawił sie xtr. Może cena nie będzie wysoka(sory za brak linka, ale otwiera mi odrazu w aplikacji)
[Obrazek: 64d921a52680f936bc8d3cceba7beb4b.jpg]

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka
24.06.2016 07:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #26
RE: Giant AC (All Conditions)
Zdjęcia: http://imgur.com/a/Gv9Zy

Chciałbym się Wam pochwalić nowymi częściami Smile

Amortyzator: Marzocchi Drop Off III 2006 -> Durolux TAD 120-160 2013
Kierownica: NS Terra 730 -> Spank Spike 777 EVO
Mostek: Cloud Perform TriState 35mm -> Truvativ Husselfelt 75mm, 8* rise
Kaseta: SRAM PG-930 -> SRAM PG-1020
Blat: E13 Guide Ring 34T -> E13 Guide Ring 32T
Manetka tył: SRAM X7 9rz -> Shimano ZEE 10s
Manetka przód: Shimano Deore 3rz -> SRAM X9 2rz
Piasta przód: OEM -> Hope Pro II EVO
Hamulec przód: Hayes Purple DH 2003 -> Shimano SLX M675
Tarcza przód: Hayes 203 -> Baradine DB-05 203
Gripy: Dartmoor gumowe skręcane -> Scott kraton

Akcesoria: błotniczek MadPig i drugi uchwyt na bidon, do którego wkładam plastikowy słoiczek z narzędziami. Czemu więcej ram nie ma dwóch mocowań na bidon?

Najważniejsza zmiana to zmiana kokpitu: wydłużenie mostka i kierownicy. Ta rama jest dość krótka i była zaprojektowana pod takie długie mostki. Na szczęście nie sprzedawałem mostka, który był oryginalnie w tej ramie i po dłuższym użytkowaniu stwierdziłem że mój pomysł wrzucenia tam 35mm to był regres. Kierownica 777 zamiast 730 to ogromna różnica, w końcu moja pozycja jest naturalna.

Durolux ma mądrzejszy, bardziej mulisty tłumik niż Drop Off, tak jakby kładzie mnie na ziemii zamiast walić mną o nią. Rozumiem że Drop Off ma po prostu inne zastosowanie a Durolux jest właśnie do enduro. Chętnie korzystam ze zmiany skoku na podjazdach, bo choć amortyzator buja tak samo na 160 jak i 120 to przynajmniej mam kierownicę w tym samym miejscu w stosunku do suportu jak przy jeździe po płaskim. Nieznacznie poprawił się kąt główki, bo axle-to-crown urósł o 1cm, ale ja tego nie odczuwam bo dłuższy mostek to znacznie bardziej radykalna zmiana.

Bardzo cieszę się również ze zmiany przedniego hamulca. Wcześniej była modulacja, a teraz jest modulacja i siła Smile Teraz mam dwie symetryczne klamki i mogłem włożyć bardziej ażurową tarczę.

Zmieniłem też napęd na 10s. Wcześniej miałem na dużym blacie najlżejsze przełożenie 34:34, a teraz mam 32:36 i młynek przydaje się tylko przy dłuższych podjazdach (co nie znaczy, że mogło by go nie być z kasetą 42T, do tego wciąż muszę zbudować więcej siły). Kaseta z pająkiem na dwóch największych zębatkach spowolni zjadanie bębenka przez kasetę, gdyż ten proces już się rozpoczął.

Dużo miękksze gripy z kratonu weszły pomimo swojego złego stanu wizualnego podczas leczenia przesilenia kciuka. Spodobały się.

Piasta Hope sprawuje się hmm, jak to piasta. Co mnie zdziwiło, zanim ją zaplotłem to mogłem ją chwycić jedną ręką i zakręcić drugą a ona się przez ćwierć obrotu jeszcze kręciła. Myślę, że toczy się bez zbędnych oporów Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.10.2016 22:17 przez haste.)
05.10.2016 21:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
voy2s Offline
Per Aspera Ad Astra!
****

Liczba postów: 2,731
Dołączył: Jul 2009
Reputacja: 32
Uzdrowisko Cieplice :)
Post: #27
RE: Giant AC (All Conditions)
120 na przodzie bez zmiany skoku z tyłu na mniejszy? Ta rama to zlajtowana zjazdówka, podjazdy na niej to żadna przyjemność. Co innego zjazdy, wtedy dopiero pokazuje swój (ówczesny) potencjał. Ja miałem amora 180, mostek 50mm i kierę 730 i było ok.
Pozdr!

Ucz się od dnia wczorajszego, żyj dniem dzisiejszym, a jutro napełniaj marzeniami!
06.10.2016 20:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #28
RE: Giant AC (All Conditions)
"120 na przodzie bez zmiany skoku z tyłu na mniejszy?"

Tak, jeżdżę ciągle na 165 skoku z tyłu. Z moich obserwacji wynika, że zmiana skoku ramy ze 165 na 135 nie zmienia geometrii. Redukcja skoku przy tym samym ciśnieniu w damperze jedynie utwardza zawieszenie. A od utwardzania mam ProPedal w tym DHX'ie, który działa (z moich obserwacji) jak zwiększenie szybkiej kompresji i spowolnienie płytkiego odbicia. Stosuję ProPedal jednak tylko na szutrowe lub asfaltowe podjazdy w siodle, bo na tych technicznych lepiej mieć działające zawieszenie.


Myślę też, że rama Ci kiepsko kiedyś podjeżdżała bo dampery były głupsze. W dodatku 180 skoku brzmi jak jakieś 66 albo inny amor "tylko w dół". Zerkając na Linkage to charakterystyka pracy tej ramy nie różni się od nowoczesnych jednozawiasów do enduro, więc tym bardziej odpowiedzialność za podjazdowość spoczywa na damperze.

Ja nie narzekam na podjazdy, już prędzej mam barierę psychiczną "w dół", bo z tyłu jest miękka oś, kąt główki nie jest taki radykalny a ja mam długi mostek -- przez co baza kół jest mniejsza niż w nowocześniejszych ramach. Ale profilaktycznie aplikuję sobie czasami filmik, co robił pewien Niemiec na tej ramie i obawy przechodzą Wink https://www.youtube.com/watch?v=DuQuuDQhtnk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.10.2016 12:06 przez haste.)
07.10.2016 10:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Rzaq Offline
Krówka "Reach" Ciągutka
******

Liczba postów: 5,498
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 68
Kraków/Cypel Buraczkowy
Post: #29
RE: Giant AC (All Conditions)
To oczywiste że ta rama z amorem 120mm i długim mostkiem będzie przyzwoicie podjeżdżała i kiepsko zjeżdżała, z amorem 180mm będzie dokładnie odwrotnie.
07.10.2016 11:57
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #30
RE: Giant AC (All Conditions)
Zjeżdżam na widelcu ustawionym na 160 mm skoku.

Rzekłbym, że przy ustawieniu 120 mm na tej ramie nie da się zjeżdżać. Nawet po płaskim się nie da jechać, musi być pod górkę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.10.2016 12:02 przez haste.)
07.10.2016 12:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
voy2s Offline
Per Aspera Ad Astra!
****

Liczba postów: 2,731
Dołączył: Jul 2009
Reputacja: 32
Uzdrowisko Cieplice :)
Post: #31
RE: Giant AC (All Conditions)
haste: pozostanę przy swojej opinii, że ta rama ogólnie nie służyła zbytnio podjazdom, przyjemność niemal zerowa, jakikolwiek damper do niej nie wstawić. Już w założeniu była jedynie odchudzoną zjazdówką o mniejszym skoku i tę półkę wypełniła. Poza tym miej świadomość, ze nowoczesną to ona była prawie 15 lat temu. Na tamten czas byłem z niej zadowolony ?
Pozdr!

Ucz się od dnia wczorajszego, żyj dniem dzisiejszym, a jutro napełniaj marzeniami!
07.10.2016 15:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #32
RE: Giant AC (All Conditions)
Chciałbym przez zimę wymienić ramę w moim rowerze. Nie chcę kupować całego nowego roweru bo osprzęt mam doinwestowany i działający. Najsłabszym elementem roweru jest rama, ponieważ jest dla mnie za krótka.

Jakiej używanej ramy szukać? Zastosowanie: do enduro po Beskidach i nie tylko, okazjonalnie bikeparki i jedna zaplanowana tygodniowa wyprawa przez lato 2017.

Wymagania:
- pod 26'' (taki mam amor i koła)
- rama ma mieć poprawną geometrię z Duroluxem o skoku 160mm
- nowoczesna geometria (reach >440, główka <66 stopni)
- sztyca 31,8mm+ (żeby dało się włożyć standardowego myk-myka)
Myślenie życzeniowe:
- sztywna oś
- taper (sterówka 1+1/8' w Duroluxie -- czyli nie jest to konieczne, choć pożądane')
- suport BSA
- najchętniej przełożyłbym damper DHX 190x51mm, ale byłaby to tylko wisienka na szczycie tortu

Cena w przedziale 1000-2200 zł, chętniej taniej niż drożej Wink Znalazłem takie ramy spełniające specyfikację:

1. Giant Reign
2. Specialized Enduro
3. NS SODA (chyba bardziej zorientowana na bikeparki niż wyprawy enduro)
4. Dartmoor Wish (j/w)
5. Commencal Meta AM
6. Yeti SB66 (choć używek nie widziałem)
7. Ibis Mojo (j/w)
8. Trek Fuel (j/w)
9. Kross Moon

Jeśli ktoś był tak miły i zasugerował inne sensowne ramy to byłbym bardzo wdzięczny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.11.2016 23:58 przez haste.)
12.11.2016 22:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Clyde Offline
Gospodarz domu
******

Liczba postów: 3,665
Dołączył: Jul 2008
Reputacja: 51
-------------------------
Post: #33
RE: Giant AC (All Conditions)
Yeti, Ibis... a może Lekka Wioska: http://allegro.pl/liteville-301-mk2-endu...97527.html ? Wink

Watching television is like taking black spray paint to your third eye.
Bill Hicks
12.11.2016 23:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #34
RE: Giant AC (All Conditions)
Dzięki za sugestię. Myślę jednak, że 435 reachu to nieco za mało (geometria MK: http://ep1.pinkbike.org/p5pb8985295/p5pb8985295.jpg ).

A co sądzicie o BMC Trailfox TF02? https://www.olx.pl/oferta/rama-rowerowa-...i52p5.html
Geometria: http://www.bikekatalog.pl/2012/ppg_fotki..._12_11.jpg
W rozmiarze XL ma reach 476, czyli jest nieco dłuższa od Snabba L, który mi wyjątkowo spasował (reach 470 + 37mm mostka) i celowałbym w mostek 32mm.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.11.2016 22:45 przez haste.)
14.11.2016 20:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
grindz0ne Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 532
Dołączył: Dec 2011
Reputacja: 0
Skawina
Post: #35
RE: Giant AC (All Conditions)
24 i 36 mam i zawsze gdy kręce pod górkie zastanawiam się po jaką .....wsadziłem 24 jak miałem lżej przy 22t. Rower ma jeździć tylko jeden lepiej czyni to pod górkie a drugi w dół...
07.11.2017 21:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości