Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Santa Cruz Bullit Enduro
Autor Wiadomość
Olgierd Offline
Milczek
*

Liczba postów: 33
Dołączył: Sep 2016
Reputacja: 0
Katowice
Post: #1
Santa Cruz Bullit Enduro
Projekt "Chudy Bullek" ma swoje ograniczenia i jest wypadkową: dostępności części ($), mojego "widzi mi się", przyzwyczajeń oraz moich umiejętności.
Rozpocząłem go, bo:
1. lubię jeździć po górach i zamierzam to kontynuować, a ogarniałem je do tej pory hardtailem.
2. okazyjnie kupiłem Bullita.
3. nie skaczę dropów, bo nie umiem i boję się.
Proszę więc nie koncentrować się na fakcie, że składam "ęduro" z frirajdówki-zjazdówki. Tak już jest i tyle.
Myślę, że warto pewne dane liczbowe pozostawić dla potomności, bo być może oszczędzę komuś zastanawiania się, liczenia, ważenia itp.

Krótki opis sytuacji prosto z pola walki.
Założeniem było złożenie dla siebie roweru enduro na ramie bullka, który umożliwiłby mi jazdę po górach i opócz frajdy ze zjeźdzania dał mi również frajdę z podjeżdzania (czyli: lekkość, przełożenia, geometria).
Lekkość chcę osiągnąć odchudzając rower poprzez wymianę części na takie, jakie już posiadam w moim hardtailu lub które udało mi się tanio kupić.
Geometria ramy zjazdówki nie sprzyja podjazdom, ale - jak to sobie wstępnie wyliczyłem - zmiana widelca na niższy (chodzi o wysokość, nie tylko o skok [zmiana wysokości 9 cm, zmiana skoku 5 cm])
zmieni mi kąt główki ramy z 68' na 71', a rury podsiodłowej z 71' na 73'. Mam jednak jeszcze dodatkową możliwość wpływania na geometrię poprzez damper.
Oryginalnie miałem zamontowany 215 mm z dodatkową przedłużką 15mm/20mm, ustawione było 230 mm, choć katalogowo 215 mm. Nowy damper ma 200 mm.
Przedłużka daje mi możliwość manipulowania odległością montażową od 200 mm do 220 mm, gdyby okazało się, że będzie zbyt pionowo.
Napęd pozostawiłem 1x10, bo jest prosty i fajny, postanowiłem tylko zmienić przednią zębatkę na mniejszą i wrzucić oval, a z tyłu dać kasetę o większej koronce 40T.
Teoretycznie Zee mogłaby ogarnąć 42T, ale po przeczytaniu kilku artykułów stwierdziłem, że warto dać 40T, aby mieć płynniej działający napęd.
Wcześniej jeździłem na ramie Gary Fisher Tassajara (kąt główki ramy 71', kąt rury podsiodłowej 73', napęd 3x8 (42-32-22 / 11-34T).
Więc teoretycznie geometrię powinienem osiągnąć zbliżoną, a co do przełożeń - to tak jakbym stracił dwa skrajne (42/11 oraz 22/34).
Założyłem więc, że mocniej napnę mięśnie i nadrobię braki w napędzie lub gdyby było bardzo hardkorowo - dorzucę z przodu drugi blat i będzie 2x10.
Z kilku rzeczy nie chciałem rezygnować, chociaż drzemie w nich potencjał wagowy:
- opony Minion DHF i DHRII zmieniłem z wersji 2-ply na zwijane, bo są lżejsze, ale ich genialna trakcja i wytrzymałość nie pozwala mi na razie na przejście na całkiem inne oponki o wadze ok. 490 g, płytszym bieżniku i cieńszej ściance bocznej.
- pedała pozostawiłem na razie bez zmian, bo cena zejścia o 300 g kosztowałaby mnie 200 zł
- sztyca typu myk-myk dołożyła mi co prawda 650 g, ale daje mi ona bezcenną wygodę zmiany wysokości siodła manetką z kierownicy z której nie chcę rezygnować.
Świadomie natomiast zrezygnowałem z napinacza i rockringu, ponieważ nie mam problemów ze spadającym łańcuchem, a przerzutka tylna posiada naciąg łańcucha zapobiegający jego tłuczeniu się po ramie.
Ok, przejdźmy do rzeczy.

Waga startowa: 19455 g
Waga końcowa: 14428 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 5027 g


----------------------------------------
Specyfikacja szczegółowa wg zmiany wagi:
----------------------------------------

Amortyzator (zmiana skoku i geometrii):
Był: Bomber 66 (skok 170 mm) - 3420 g
Jest: Marathon LR (skok 120 mm, zmiana wysokości od główki ramy do osi koła o 9 cm) - 1845 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 1575 g

Damper (zmiana skoku i geometrii):
Był: 5th element (6,3 mm = skok 178 mm, długość montażowa 230 mm) - 1115 g
Jest: Fox Float R High Volume (5,3 mm = skok 140-150 mm, długość montażowa 200 mm + przedłużka 15-20 mm) - 273 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 842 g

Koło tylne:
Było: Sun Ringle MX39 559x30 (oś 10 mm), Novatec, szprychy DT Champion - 1740 g
Jest: Alexrims ZX24 559x19 (oś 9 mm), Shimano FH-RM66, szprychy - 1230 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 510 g

Kierownica i mostek:
Była: Kierownica Muta Huska 730 mm - 580 g
Był: Mostek NS Components 40 mm - 325 g
Jest: Kierownica 730 mm + mostek 6 cm - 410 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 495 g

Koło przednie:
Było: Sun Ringle MX39 559x30 (oś 20 mm), Novatec, szprychy DT Champion - 1440 g
Jest: Alexrims ZX24 559x19 (oś 9 mm), Shimano HB-RM66, szprychy - 1035 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 405 g

Opona tył:
Była: Minion DHR II 2.4 - 1260 g
Jest: High Roller II 2.4 - 885 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 375 g

Opona przód:
Była: Minion DHF 2-PLY ST 2.5 - 1220 g
Jest: Minion DHF 60a EXO 2.5 zwijana - 880g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 340 g

Usunięte:
Był: Napinacz - 245 g
Był: Rockring - 95 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 340 g

Dętki:
Były: 2 x Dętka DH 225 g - 450 g
Są: 2 x Dętka 100 g - 200 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 250 g

Support:
Był: ISIS Giga - 325 g
Jest: Hollowtech2 - 90g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 235 g

Korby:
Były: Truvadive ISIS - 640 g
Są: Deore XT HT2 - 545 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 95 g

Hamulce:
Był: Saint M810 przód - 360 g
Był: Saint M810 tył - 380 g
Jest: SLX M675 przód (z manetką i adapterem) - 305 g
Jest: SLX M675 tył (z manetką i adapterem) - 345 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 90 g

Tarcza przednia:
Była: Shimano 203mm - 190 g
Jest: Alligator 180 mm - 120 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 70 g

Tarcza tylna:
Była: Accent 203mm - 190 g
Jest: Alligator 160 mm - 120 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 70 g

Kaseta:
Była: Shimano (1x10) 11-34T - 405 g
Jest: SunRace (1x10) 11-40T - 395 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 10 g

Zębatka (1x10):
Była: 36T - 75g
Jest: 34T oval - 75g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 0 g

Pedała:
Były: Wellgo 2 x 230 g - 460 g
Są: NS Bikes 2 x 230g - 460 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 0 g

Sztyca:
Była: Thomson 350 mm - 100 g
Jest: MykMyk 100 mm (z manetką) - 750 g
----------------------------------------
Strata wagowa: 650 g

Siodło:
Było: PRO Vulture Max - 325 g
Jest: ACT-TEX Looking - 350 g
----------------------------------------
Strata wagowa: 25 g

Bez zmian:
Rama + stery FSA - 3255 g
Przerzutka Zee - 300 g
Manetka Zee - 160 g
Łańcuch (1x10, 108 ogniw) - 255 g
Gripy - 100 g
Zacisk siodła - 45 g

Widzę jeszcze potencjał z pedałach i kołach, które są dosyć ciężkie. Zmiana na ZTR pozwoliłaby mi oszczędzić kolejne 500-600g oraz wyeliminować dętki (kolejne 200 g).
Wówczas zszedłbym w okolice 13,5 kg.

Fotki powinienem mieć gotowe w ciągu kilku dni. Wrzucę w formie porównania obu konstrukcji.
Czekam jeszcze na kilka tajli, żeby poskładać bullka do kupy.
Geometria będzie chyba testowana organoleptycznie poprzez regulację mocowania dampera.
25.09.2016 22:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Clyde Offline
Gospodarz domu
******

Liczba postów: 3,661
Dołączył: Jul 2008
Reputacja: 51
-------------------------
Post: #2
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
Olgierd napisał(a):zmiana wysokości 9 cm, zmiana skoku 5 cm])
zmieni mi kąt główki ramy z 68' na 71'

Olgierd napisał(a):Geometria będzie chyba testowana organoleptycznie

Myślę, że przy takich zmianach istotnie jest spora szansa na organoleptyczne testy geometrii. Zwłaszcza na stromych ściankach. Wink

Szczerze? Weź ty chłopie sprzedaj tego Bullita (jeśli naprawdę okazyjnie go kupiłeś, to kto wie - może jeszcze coś zarobisz na tym interesie). Moim zdaniem wsadzenie krosiarskiego widła i krótszego dampera do tego typu ramy kompletnie nie ma sensu. Podobnie jak pakowanie Minionów 2.5 na obręcze o szerokości 19mm - no chyba że nabijesz je na twardo, ale i tak profil opony będzie kiepski. OK, to Twój rower, Twoja sprawa, ale nie sądzę, aby takie kuriozum dostarczyło Ci radości z jazdy. Na Twoim miejscu poszukałbym jednak innej ramy.

Watching television is like taking black spray paint to your third eye.
Bill Hicks
25.09.2016 23:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
newstad Offline
Milczek
*

Liczba postów: 25
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
Warszawa
Post: #3
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
(25.09.2016 22:04)Olgierd napisał(a):  zmiana widelca na niższy (...) zmieni mi kąt główki ramy z 68' na 71', a rury podsiodłowej z 71' na 73'.

Jak w rowerze szosowym. Teraz nawet zjazd z wyższego krawężnika będzie powodował skok adrenaliny i dawał możliwość zaliczenia OTB. Big Grin

A na serio - kupiłeś ramę okazjonalnie, sprzedaj nieokazjonalnie i nie kombinuj. Z Twoich wymagań wynika, że idealny dla Ciebie byłby jakiś lekki ścieżkowiec.
26.09.2016 06:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Olgierd Offline
Milczek
*

Liczba postów: 33
Dołączył: Sep 2016
Reputacja: 0
Katowice
Post: #4
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
Bullek jest już prawie poskładany. Brakuje tylko korby i przedniego hamulca. Dzisiaj założyłem tylny amorek i pomierzyłem geometrię. Przy wykorzystaniu pełnego wysunięcia przedłużki: kąt główki ramy to 67' a rury podsiodłowej 70'.
Tak więc skoki adrenaliny nie będą aż tak wielkie przy zjazdach.

W razie "W" zawsze mogę zmienić wideł na 140-150 mm, ale na razie nie widzę potrzeby.

Przy moim stylu jazdy Miniony nie zsuną mi się z obręczy, a obręcze tymczasowe. Rozglądam się właśnie za szerszymi i lżejszymi.

Waga bez korby i przedniego hamulca to równe 14 kg.

Pierwsze foto w mroczno-piwnicznych klimatach poniżej.


Załączone pliki Miniatury
   
26.09.2016 09:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
carlos40i4 Offline
Forumowe Gestapo
******

Liczba postów: 6,416
Dołączył: Sep 2009
Reputacja: 102
kto wie? Liczka!
Post: #5
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
Tak jak pisał Clyde: za mały ten wideł (140mm to absolutne minimum), damper z tyłu też byś zostawił bez zmian...
Rawki 19mm dogadają się z gumami typu Conti X-King 2.2, dalej będzie ciężko.

Możesz oczywiście jeździć, bo kto Ci zabroni... Ale mam wrażenie, że szukałeś Hecklera, a kupiłeś Bullita.

Albo wiesz co.... po prostu zmień nazwę wątku na "Jak zadźgać Bullita nożem do smarowania masła w kilku prostych krokach" i wszystko będzie grało Smile

carlos40i4.blogspot.com | vimeo

Harold RIP
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.09.2016 14:39 przez carlos40i4.)
26.09.2016 14:39
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
arczii Offline
Hrabia de Bouraque
****

Liczba postów: 3,509
Dołączył: Oct 2008
Reputacja: 24
warszawa
Post: #6
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
ta rama jest pod damper 215 mm , nie ma zadnej regulacji dlugosci dampera. testowalem jeszcze damper 222 ale bez tego elementu mocujacego , na srubę 6mm z przodu. trzeba jednak uwazać żeby nie wykorzystac calego skoku jesli damper ma 70mm , - najlepszy bylby 222x63.

ogolnie projekt jest do dupy jesli chodzi o podstawowe zalozenia.
Daj tam minimum amortyzatror 150-160mm i normalny damper 215. Dziala to bardzo dobrze i pod gorę tez

Bajeczny technik , najszybszy na podwórku .
26.09.2016 16:21
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
gwozdziu325 Offline
Milczek
*

Liczba postów: 51
Dołączył: Nov 2014
Reputacja: 1
W-G, Ra-wy
Post: #7
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
Projekt prawie na ukończeniu a wy mu tak obrzydzacie , wygląda że jest świadom tego co robi.
Jak skończysz pochwal się wrażeniami z jazdy.
26.09.2016 17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
grzegosz Offline
Milczek
*

Liczba postów: 72
Dołączył: May 2016
Reputacja: 0
Zielona Góra
Post: #8
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
teraz zmień ramę na jakąś do xc, bo widzę, że w tym kierunku to zmierza, to dopiero będziesz miał zysk wagowy!
Patrząc na Twoje wybory, to ciężko to widzę. Jeśli chcesz się choćby otrzeć o enduro, to np. tarcze hamulcowe zmień od razu, bo na tych nie będziesz miał mocy.

http://www.velosnob.pl
26.09.2016 17:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Olgierd Offline
Milczek
*

Liczba postów: 33
Dołączył: Sep 2016
Reputacja: 0
Katowice
Post: #9
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
Koledzy w jednym mają rację, że może zbyt górnolotnie projekt określiłem mianem Enduro. AM czy XC w zasadzie w zupełności by tu wystarczyło. Mój apetyt na jazdę po górach ogranicza się do podjazdów i zjazdów, nie koniecznie jednak wiąże się to z wielkimi prędkościami albo wykonywaniem skoków, czy ewolucji. Raczej robię to swoim tempem i na miarę własnych możliwości.

Po mimo tylu krytycznych uwag cieszę się, że podzieliłem się tym pomysłem z wami, ponieważ wiele cennych spostrzeżeń zamierzam wykorzystać przy składaniu swojej maszynki.

Jednym z nich jest zmiana opon na węższe (bo szybciej i taniej), a w przyszłości felg na szersze i lżejsze. Jaką lekką felgę (lub lekkie koło 26) polecilibyście na oponkę 2.5?

Tarcze hamulcowe na razie zostają, bo po prostu wystarczają mi do ogarniania ścieżek. Zrobiłem na nich 650 km po górach i niepotrzebne mi na razie bardziej pancerne.

Dzisiaj założyłem Foxa R 200 mm z przedłużką 15 mm i jest dokładnie 215 mm. Skok zmniejszył mi się do 140 mm (Fox ma 50,8 mm zamiast 63 mm), ale to nie problem, ponieważ wystarcza mi to w zupełności. Taki jest dla mnie optymalny.

Pomierzyłem geometrię po założeniu dampera i wygląda to bardzo obiecująco. Główka ramy 68', podsiodłowa 70'. Po obciążeniu ramy i jej ugięciu o SAG geometria zmienia się o 1,5', czyli główka 66,5', podsiodłowa 68,5'. Jest więc bardzo dobrze do zjazdów, a do podjazdów powinno wystarczyć. Sprawdzę w terenie to się wypowiem. Ew. będę dalej korygował.

Długość przedniego widła 120 mm nie jest może imponująca, jednak warta sprawdzenia w terenie zanim zapadnie decyzja o pozostawieniu go lub odsprzedaży. Jeździłem na nim po górach kiedy miał jeszcze niższy skok 100 mm, więc wielkiego rozczarowania nie będzie. W razie czego wymienię na inny 140-150 mm, skoro mówicie, że to absolutne minimum i taki lepiej współpracowałby z tyłem.

Myślę, że najwięcej emocji budzi przeróbka kultowego bullita za rower do lajtowego ścieżkowania, ale ja nie widzę problemu w wykorzystywaniu tylko kilku procent możliwości tej ramy.
Przynajmniej mam pewność, że mi sie nie połamie... Tongue
Jest zaledwie kilogram cięższa od innych, a w razie czego ma potencjał rozwojowy. Geometrię można regulować od XC do DH widelcem i damperem.
Zostaje więc ze mną, a wrażeniami z jazdy będzę się dzielił ochoczo i z wielką radością.

carlos40i4 napisał(a):Ale mam wrażenie, że szukałeś Hecklera, a kupiłeś Bullita

Różnice są niewielkie:

Head tube angle
Bullit 68'
Heckler 69'

Seat tube angle
Bullit 69'
Heckler 72'

Wheel base
Bullit 1032 mm
Heckler 1104 mm

BB Height
Bullit 32,5 mm
Heckler 33,5 mm

Total frame weight
Bullit 3255 g (moja rama ze sterami)
Heckler 3070 g


arczii napisał(a):nie ma zadnej regulacji dlugosci dampera

Zerknij proszę za dołączone zdjęcia poniżej, bo nie wiem, czy zaznaczony tam element to integralna część ramy, czy jakaś ekstra przedłużka? Jedna SC taki ma, a druga nie.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.09.2016 20:16 przez Olgierd.)
26.09.2016 19:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
carlos40i4 Offline
Forumowe Gestapo
******

Liczba postów: 6,416
Dołączył: Sep 2009
Reputacja: 102
kto wie? Liczka!
Post: #10
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
Po przemyśleniu sprawy widzę jeden plus: obniżasz suport w tym rowerze, a to Bulkowi wyjdzie na zdrowie. Ale serio, bez takich kombinacji Heckler by spasował od strzała: skokiem, zastosowaniem, wagą...

Jeśli chodzi o lekkie obręcze... no to całkiem lekkie, całkiem szerokie (tak, wiem, w erze plusów to jest malutko) i całkiem niedrogie są Alexrims FR30: 23mm szerokości wewnętrznej, 490 gram i poniżej 100 pln na sztukę.
Pewnie da się znaleźć coś lżejszego, ale to są obręcze "FR" i naprawdę znoszą srogie łojenie Smile

carlos40i4.blogspot.com | vimeo

Harold RIP
26.09.2016 20:15
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
grzegosz Offline
Milczek
*

Liczba postów: 72
Dołączył: May 2016
Reputacja: 0
Zielona Góra
Post: #11
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
rób jak uważasz, wiadomo, Twój rower.
Jedno ale - podajesz geo z sagiem dampera zapominając chyba, że przód też ma sag.

http://www.velosnob.pl
26.09.2016 20:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Olgierd Offline
Milczek
*

Liczba postów: 33
Dołączył: Sep 2016
Reputacja: 0
Katowice
Post: #12
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
grzegosz napisał(a):podajesz geo z sagiem dampera zapominając chyba, że przód też ma sag.

Dziękuję za zwrócenie uwagi.
Czyli jak to może wpłynąć na geometrię? Zniwelują się wzajemnie i geometria bez zmian?


"Nie robi to wielkiej różnicy w fullach – zazwyczaj mają mniej więcej tyle samo skoku z przodu i z tyłu, więc nawet jeśli zawieszenie „siądzie” o 50 mm, to kąt główki 67° dalej będzie wynosił mniej więcej 67°."
źródło: http://www.1enduro.pl/geometria-hardtailu-robisz-zle/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.09.2016 22:45 przez Olgierd.)
26.09.2016 21:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
arczii Offline
Hrabia de Bouraque
****

Liczba postów: 3,509
Dołączył: Oct 2008
Reputacja: 24
warszawa
Post: #13
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
(26.09.2016 19:37)Olgierd napisał(a):  Zerknij proszę za dołączone zdjęcia poniżej, bo nie wiem, czy zaznaczony tam element to integralna część ramy, czy jakaś ekstra przedłużka? Jedna SC taki ma, a druga nie.

przecież to są 2 różne ramy: mk2 i mk3. A starą znam bo do dziś leży w piwnicy. Jeśli jest to oryginalny element to nie służy on do regulacji długości tylko zmienia odrobinę geometrię. prawidłowa długość dampera to 215mm.
Zdjecie tej twoje jest niewyraźne ale wygląda jakoś inaczej. W MK1 byłe one jeszcze inne, ale twoja też wyglada inaczej.

Bajeczny technik , najszybszy na podwórku .
27.09.2016 06:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
grzegosz Offline
Milczek
*

Liczba postów: 72
Dołączył: May 2016
Reputacja: 0
Zielona Góra
Post: #14
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
dokładnie tak, sag ma wpływ na geo w ht, full siada cały.

http://www.velosnob.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.09.2016 06:53 przez grzegosz.)
27.09.2016 06:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Olgierd Offline
Milczek
*

Liczba postów: 33
Dołączył: Sep 2016
Reputacja: 0
Katowice
Post: #15
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
arczii napisał(a):Zdjęcie tej twoje jest niewyraźne ale wygląda jakoś inaczej.

Może ja mam jakiś akcesoryjny ten dinks, bo ma jedną parę dziurek więcej i jest możliwość dodatkowej regulacji/przesunięcia jeszcze o dodatkowy 1 cm (do wyboru: 15 mm lub 25 mm).

grzegosz napisał(a):sag ma wpływ na geo w ht, full siada cały

Dziękuję, tak mi się wydawało. Pomierzę to jeszcze, jak znajdę jakiegoś pomocnika.
27.09.2016 09:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
carlos40i4 Offline
Forumowe Gestapo
******

Liczba postów: 6,416
Dołączył: Sep 2009
Reputacja: 102
kto wie? Liczka!
Post: #16
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
A różnice między Hecklerem i Bulkiem z tych liczb, co podałeś, wychodzą naprawdę duże. 7 cm rożnicy w bazie kół to jest przepaść. A podsiodłówka poniżej 70* już nie nadaje się do podjeżdżania.

carlos40i4.blogspot.com | vimeo

Harold RIP
27.09.2016 18:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Olgierd Offline
Milczek
*

Liczba postów: 33
Dołączył: Sep 2016
Reputacja: 0
Katowice
Post: #17
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
carlos40i4 napisał(a):podsiodłówka poniżej 70* już nie nadaje się do podjeżdżania

Olgierd napisał(a):Pomierzyłem geometrię po założeniu dampera i wygląda to bardzo obiecująco. Główka ramy 68', podsiodłowa 70'

Geo jest ok, jak na moje zastosowania. Z bazą kół mogę tyko poszaleć wkładając widelec 140-160 mm.

No cóż. Heckler spasowałby od ręki. Z Bullkiem trzeba kombinować.
27.09.2016 20:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Olgierd Offline
Milczek
*

Liczba postów: 33
Dołączył: Sep 2016
Reputacja: 0
Katowice
Post: #18
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
Projekt "Chudy Bullek" zakończony, choć będzie jeszcze modyfikowany. Smile
Jak na razie powstał rower moich marzeń. Tak cudnie się na nim jeździ, że aż nie chce się z niego zsiadać. Smile Smile Smile

Problemy:
Na pierwszych testach padła przerzutka Zee, która miała zbyt krótki wózek. W połączeniu z przednią zębatką 34z długość łańcucha była taka, że albo wózek leżał poziomo do przodu (kaseta 40T) albo leżał poziomo do tyłu i łańcuch szorował po nim.
Wymieniłem więc ją na XT ze średnim wózkiem GS i teraz jest cacy. Trzeba było trochę przy tym pogłówkować, bo nie podeszło plug&play z 11-40T, ale udało się wszystko ustawić.
Zmieniłem tylną oponę Minion na węższą (bo felga 19 mm) i - o dziwo - szerokość bieżnika pomiędzy 2.5 a 2.3 różni się jedynie o 2 mm. :/

Wrażenia:
Napęd 1x10 działa sprawnie, bezszelestnie i wyjątkowo skutecznie. Jego genialność polega na możliwości szybkiej reakcji jedną ręką na zmianę warunków terenowych.
Bez zbędnego zastanawiania się co wrzucić z przodu, a co z tyłu, nie wspominając już o pracy obu rąk, żeby uniknąć przekosów. Jednym słowem nigdy więcej 3xX. Big Grin
Rower podjeżdża wyśmienicie, nie ugina się, nie buja (SAG mam przód 17% a tył 18%; system ProPedal dampera działa wyśmienicie).
Oval 34T + 40T daje maksimum możliwości na granicy podnoszenia przedniego koła. Większe przełożenia raczej nie zostałyby przeze mnie wykorzystane efektywnie, chyba, że leżałbym na kierownicy. Tongue
Waga piórkowa daje o sobie znać w każdym momencie. Warto było walczyć o każdy gram. Lekko się będzie wypychać.
Zjazdy genialne. Geometria temu sprzyja. Regulowana sztyca dopełnia tę przyjemność.
Zeskoki przy takiej ramie to już czysta przyjemność. Na nic innego na razie mnie jeszcze nie stać, ale teraz jest na czym się uczyć.
Wiem, że po części wrażenia potęguje fakt, że to mój pierwszy full, ale idealne dopasowanie do moich potrzeb sprawia, że jeździ mi się na nim, jak na rowerze moich marzeń.

Test:
Po wstępnych regulacjach i podwórkowych przejażdżkach w sobotę rano wytestuję sprzęta na beskidzkiej rąbance. Smile
Nie mogę się już doczekać. Big Grin
Oczywiście podzielę się wrażeniami.

Podziękowania:
Dziękuję za wszystkie krytyczne uwagi i czas poświęcony na analizę moich wypocin.


Technicznie natomiast sprawa wygląda tak:

Waga startowa: 19455 g
Waga końcowa: 15140 g
----------------------------------------
Zysk wagowy: 4315 g


Amortyzator: Marathon LR skok 120 mm - 1845 g
Damper: Fox Float R High Volume - 273 g
Koło tył: Alexrims ZX24 559x19, Shimano FH-RM66, szprychy - 1230 g
Kierownica: 730 mm + mostek 6 cm - 410 g
Koło przód: Alexrims ZX24 559x19, Shimano HB-RM66, szprychy - 1035 g
Opona tył: Minion DHF 2.3 EXO TR zwijana 60 tpi (tyłem na przód) - 885 g
Opona przód: Minion DHF 2.5 EXO 3C zwijana 60 tpi - 845 g
Dętki: lite 100 g - 2x140 g
Suport: Hollowtech2 - 90g
Korba: Deore XT HT2 - 545 g
Hamulec przedni: SLX M675 przód (z manetką i adapterem) - 305 g
Hamulec tylny: SLX M675 tył (z manetką i adapterem) - 345 g
Tarcza przednia: Alligator 180 mm - 120 g
Tarcza tylna: Alligator 160 mm - 100 g
Kaseta: SunRace (1x10) 11-40T - 395 g
Zębatka przednia: 34T oval - 75g
Pedała: NS Bikes 2 x 230g - 460 g
Sztyca: MykMyk 100 mm (z manetką) - 750 g
Siodło: ACT-TEX Looking - 350 g
Rama SC Bullit + stery FSA - 3255 g
Przerzutka XT M781 GS - 230 g
Manetka Zee - 160 g
Łańcuch HG64 (1x10, 108 ogniw) - 265 g
Gripy - 100 g
Zacisk siodła - 45 g
Szybkozamykacze - 2x35 g
Linki, pancerze, błotniki, inne... - 677 g


Waga docelowa: 13864 g
Planowane zmiany wagowe (1276 g):
Koła ZTR Alpine
- przód - 709 g (zysk 326 g)
- tył - 847 (zysk 383 g)
Pedała
- jakieś lekkie 300 g (zyska 160 g)
Tubeless
- zysk 2x90g
Siodło
- jakieś lekkie (zysk 150 g)
Błotnik tylny
- Zefal No Mud (zysk 77 g)

Rozważane modyfikacje:
- lekki amortyzator o skoku 140-150 mm (jeżeli stwierdzę, że 120 mm mi nie wystarcza)
- lekka sztyca regulowana (jeżeli stara padnie)

Błotniki się przydają, więc proszę się z nich nie naśmiewać. Wink


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.09.2016 23:57 przez Olgierd.)
29.09.2016 23:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szusz Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 114
Dołączył: Nov 2011
Reputacja: 1
SM
Post: #19
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
Fajny rower do prawie XC Ci wyszedł. Gratuluję!

Instagram: @big_szu
Facebook: sz.janow
30.09.2016 21:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Clyde Offline
Gospodarz domu
******

Liczba postów: 3,661
Dołączył: Jul 2008
Reputacja: 51
-------------------------
Post: #20
RE: Santa Cruz Bullit Enduro
Nie mogę patrzeć na tak wykastrowanego Bullita, ale skoro:

Olgierd napisał(a):Jak na razie powstał rower moich marzeń. Tak cudnie się na nim jeździ, że aż nie chce się z niego zsiadać.

to pozostaje pogratulować i życzyć dobrej zabawy. Smile Jeśli jednak stwierdziłbyś, że ten wideł to trochę za mało, to wydaje mi się, że warto zwrócić uwagę na SR Aurona - dobra waga, cena i w stosunku do tego działanie.

Watching television is like taking black spray paint to your third eye.
Bill Hicks
01.10.2016 13:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości