Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scott Voltage YZ.02 + Marzocchi Drop Off III, dirtówka przerobiona na all-mountain
Autor Wiadomość
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #1
Scott Voltage YZ.02 + Marzocchi Drop Off III, dirtówka przerobiona na all-mountain
[Obrazek: S8VFE5y.jpg]
[Obrazek: sun3vsp.jpg]
[Obrazek: y6GOE0k.jpg]
[Obrazek: q13zzf3.jpg]
[Obrazek: 9ws3LW4.jpg]

Przepraszam za niską jakość zdjęć.

Rama: Scott Voltage YZ.02
Widelec: Marzocchi Drop Off III 2006, 150mm skoku, tłumik VF2, sprężyna stalowa z asystą + sprężyna powietrzna

Koło tył: Dartmoor Raider / Octane One Orbital Pro 135x10
Koło przód: Octane One Solar 31 / Novatec DH-61SB 20mm
Opony: Maxxis Ikon 2.2 26'' zwijane aramid

Hamulce: Shimano SLX M675
Klocki: Shimano metaliczne z radiatorami
Tarcza tył: Cloud Perform DB-06 160mm
Tarcza przód: Tektro 180mm

Przerzutka tył: ZEE FR
Manetka tył: Sram X7 9rz
Przerzutka przód: Saint
Manetka przód: Shimano Deore (~2009), 3rz

Blaty: 22T stal / 34 Guide Ring
Kaseta: Sram PG-930
Łańcuch: Deore

Korby: Truvativ Powerspline
Suport: Truvativ Powerspline
Pedały: HT Nano ANO01SS

Kierownica: Spank Spoon 740mm, 5mm wzniosu
Gripy: SARS Lock-on
Mostek: NS Quark 40mm
Stery: Dartmoor Moloko

Siodełko: Setlaz GD-2003-2
Sztyca: Merida (?), na dwie śruby


Z powodzeniem zamontowałem napęd 2x9 w ramie, która zupełnie nie została do tego zaprojektowana. Na przeszkodzie stanął brak jakichkolwiek przelotek do linek przerzutki, w szczególności brak zaczepu do linki przedniej przerzutki. Użyłem fajki do v-brake na trytytkach, poszukiwania lepszego patentu trwają. Przednie przerzutki mogłyby mieć taki patent jak tylne: pancerz kończy się w przerzutce a nie w ramie.

10-rzędowe ZEE bez problemu śmiga z kasetą 9-rzędową przy zastosowaniu manetki Srama 9-rzędowej i po dodaniu dystansu pod uchwyt linki w tylnej przerzutce. ZEE jest zamontowane na stalowym haku przerzutki (przeznaczonym do poziomych haków), który musiał zostać nieco spiłowany żeby zmieścić się w hakach (też dzięki temu łatwiej pęknie).

TODOs:
- zaczep linki przedniej przerzutki do zacisku podsiodłowego
- rockring (jeśli łańcuch choć raz spadnie -- choć ZEE go dość mocno naciąga)
- obniżenie Drop Offa do ~130mm przez dorobienie krótszej sprężyny (zadanie na zimę, trzeba poznać parametry sprężyny, obliczyć o ile miękkszą chcę)
- skrócenie przewodu tylnego hamulca
- ghetto tubeless, przede wszystkim z tyłu

Planowane upgrade przez zimę:
- korby na Hollowtech
- kaseta na pająku
- przeplot obręczy z tyłu (te Raidery bardzo szybko łapią u mnie wgnioty w fullu, a co dopiero w sztywniaku)

Wszelkie opinie mile widziane, jestem otwarty na krytykę Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.09.2016 10:45 przez haste.)
26.09.2016 10:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości