Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Santa Cruz Bronson CC 650b 2016 by santaradix71
Autor Wiadomość
Mer84 Offline
Nie umiesz bunny hopa, nie jeżdzisz!
***

Liczba postów: 1,221
Dołączył: May 2011
Reputacja: 12
Gdańsk
Post: #21
RE: Santa Cruz Bronson CC 650b 2016 by santaradix71
No i subiektywne perfekcyjnie załatwia sprawę Smile
Ja bym się tak nie zapedzal z tym perfekcyjnie ... popatrz na ekipę 50/01 oni tam masowo ujezdzaja te Santy i te rowery tam lekko nie mają ... a gwarantuje że zawieszenie tam jest tak ustawione ze do perfekcji standardow enduro tam jest bardzo daleko ... wiec punkt widzenia zależy od punktu jeżdżenia Smile

Wysłane z mojego SM-T310 przy użyciu Tapatalka

http://www.pinkbike.com/u/mer84/
24.04.2017 17:06
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
santaradix71 Offline
...z ciemności 666...
***

Liczba postów: 565
Dołączył: Feb 2009
Reputacja: 4
Elbląg
Post: #22
RE: Santa Cruz Bronson CC 650b 2016 by santaradix71
(24.04.2017 17:06)Mer84 napisał(a):  No i subiektywne perfekcyjnie załatwia sprawę Smile
Ja bym się tak nie zapedzal z tym perfekcyjnie ... popatrz na ekipę 50/01 oni tam masowo ujezdzaja te Santy i te rowery tam lekko nie mają ... a gwarantuje że zawieszenie tam jest tak ustawione ze do perfekcji standardow enduro tam jest bardzo daleko ... wiec punkt widzenia zależy od punktu jeżdżenia Smile

Wysłane z mojego SM-T310 przy użyciu Tapatalka

...dokładnie...Wink

...Radix samo zło...
24.04.2017 18:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
haste Offline
Milczek
*

Liczba postów: 38
Dołączył: Apr 2016
Reputacja: 1
BB
Post: #23
RE: Santa Cruz Bronson CC 650b 2016 by santaradix71
Ojej. Przepraszam za nieobecność w dyskusji, nie spodziewałem się dalszych odpowiedzi.

"Bronson jest podobnie progresywny jak Giant Reign, ktory w modelu SX ma wsadzony damper FOX DHX2. Roznica w sile dobicia to ok. 2,2%. Sama roznica miedzy najwieksza, a najmniejsza wartoscia LR nic nie mowi. Bronek jest regresywno-progresywny, co troche zmienia postac rzeczy."

Absolutnie nieprawda. Leverage ratio wystarczy do klasyfikacji zawieszenia na progresywne/liniowe/regresywne. Wykres sił jest jedynie rezultatem leverage ratio ze sprężyną o ustalonej sile domknięcia. Owszem, jest to ciekawsza informacja bo łatwiej ją interpretować, ale jest to jedynie konsekwencja LR.

Bronson jest regresywno-progresywny z tak małymi różnicami w stałych, że jest w praktyce liniowy. Jeśli nie wierzysz mi, to proszę posłuchaj specjalisty: https://www.pinkbike.com/news/the-tuesda...rates.html . Około 10:20 gościu zmienia skalę na wykresie z [1, 3] na [2.4, 2.6] i mówi, że owszem, trendy zmian są zachowane, ale z powodu małych różnic wartości taka zawiecha jest już klasyfikowana jako liniowa.

Wspomniany Giant Reign zmienia się z 3.3 na 2.6 i rzeczywiście jest to delikatnie progresywne zawieszenie. Przykładowa rama z w/w filmiku zmienia się z 2.6 na 2.4 i jest klasyfikowana jako liniowa. Bronson zmienia się z 2.7 do 2.5 więc jest również liniowy. Prawdziwie progresywna zawiecha jest np. w YT Caprze 3.3 do 1.95 lub Nomadzie 2.8 do 2.05 i tam rzeczywiście sprężyna ma ogromny sens.

Oczywiście, że da się jeździć z liniowym LR i liniową sprężyną. Wszystkie widelce (z racji bezwzględnie liniowego LR braku zawiasu) na sprężynie stalowej tak działają i używają oleju (niektóre nawet z preloadem powietrznym jak 66RCV) jako mechanizmu antydobiciowego i działa to nie najgorzej Wink. Ale używając progresji (LR lub sprężyny powietrznej) zamiast olejowego mechanizmu antydobiciowego siła stopniowo się zwiększa od środka skoku. Daje to konsekwentne działanie zawiechy niezależne od temperatury oleju i tłumiąc siłę uginaja sprężynę a nie grzeje olej (to zaleta przy stalowej sprężynie i progresywnej zawiesze, bo przy liniowej zawiesze i powietrzu niestety grzeje się samo powietrze).

Pozostawienie sprężyny powietrznej daje pożądany efekt progresji w liniowej ramie. Włożenie liniowej sprężyny stalowej do liniowej ramy powoduje szybkie zjadanie końca skoku aż do napotkania mechanizmu antydobiciowego (czy to masz na myśli mówiąc, że masz złe fabryczne ustawienia kompresji?). Dobry damper uratuje sytuację lepiej lub gorzej jakością mechanizmu antydobiciowego. Ale jest to rozwiązanie nieoptymalne, tym powinna zająć się progresja zawieszenia lub sprężyny.
25.04.2017 21:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości