Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wszystko o BOS VIP'R
Autor Wiadomość
robu 3210 Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 231
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 3
opole
Post: #1
Wszystko o BOS VIP'R
Czesc. Czy ktoś sie orientuje gdzie mogę kupić lub zamówić zestaw naprawczy (uszczelki) do dampera bos VIP r? Chodzi o uszczelki kurzowe i te wewnętrzne. Choć na razie damperowi nic nie dolega, to wolał bym mieć je na zapas bo pewnie będzie trwało zanim je dostanę, o ile w ogóle. A nie chciał bym stanąć w środku lata przez brak uszczelek. Pogrzebalem trochę w necie i nie mogę ich znaleźć. Czy ktoś może mi pomóc w ich znalezieniu?
Pozdrawiam

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.12.2016 22:36 przez Rzaq.)
20.12.2016 20:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kubol Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 687
Dołączył: Sep 2013
Reputacja: 17
Kraków
Post: #2
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Widzisz, nie da się ich kupić. BOS ma taką politykę, że musisz dać zarobić serwisowi. To jest jego główna wada.
21.12.2016 08:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
robu 3210 Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 231
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 3
opole
Post: #3
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Oh fuck...ktoś może potwierdzić te doniesienia? Nie chciał bym się opierać na opinii jednej osoby.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.12.2016 20:09 przez Rzaq.)
21.12.2016 12:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kubol Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 687
Dołączył: Sep 2013
Reputacja: 17
Kraków
Post: #4
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Skontaktuj się z userem Fonika, prowadzi serwis zawieszeń, jeżeli da się to zdobyć, to będzie wiedziała jak.
21.12.2016 12:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
robu 3210 Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 231
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 3
opole
Post: #5
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Napisałem do Foniki, ta przekierowała mnie dalej do Horizon Bikes którzy nie zajmują się serwisem ale ponoć współpracują ze Spider Suspension. Napisałem więc do nich i póki co czekam na odpowiedź. W odpowiedzi od Horizonów było napisane także że póki co BOS wstrzymał produkcję ,,rowerówki''. Ciekawe dlaczego?
27.12.2016 10:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Fonika Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,969
Dołączył: Jan 2011
Reputacja: 37
Wrocław/Kalisz
Post: #6
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Można się domyślać powodów... Ceny bosów podskoczyły przez co sprzedaż była niewielka, w rowerach - gdzie jest największa kasa - prawie ich nie zakładano. Zaczeli stawiać na zarobek z serwisu co tylko wkurzyło użytkowników bo mało kto chciał co roku pozbywać się amorów na miesiąc lub dłużej żeby zrobić serwis w autoryzowanym serwisie (przypadki gdy jest za granicami kraju). Poza tym może rynek rowerowy był niewart zachodu bo jest stosunkowo niewielki i bardzo wymagający (niska waga), a jednocześnie użytkownicy są skłonni wydawać mniejsze pieniądze niż właściciele motocykli/atv. Podobnie postąpiło wcześniej marzocchi czy elka.

Serwis amortyzatorów, damperów i sztyc regulowanych https://www.facebook.com/wichuworkshop/
27.12.2016 22:23
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
robu 3210 Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 231
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 3
opole
Post: #7
RE: Wszystko o BOS VIP'R
No i spider suspension nie serwisuje tego dampera. Ktoś wie czy jest jeszcze jakiś serwis w pl? I pytanie nr 2 do posiadaczy VIPRa. Ile macie u siebie założonych o ringow do zmiany profesji?

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
12.04.2017 18:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Jergus Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 5,147
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 56
Kalisz
Post: #8
RE: Wszystko o BOS VIP'R
(12.04.2017 18:09)robu 3210 napisał(a):  No i spider suspension nie serwisuje tego dampera. Ktoś wie czy jest jeszcze jakiś serwis w pl? I pytanie nr 2 do posiadaczy VIPRa. Ile macie u siebie założonych o ringow do zmiany profesji?

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

BFG ma wszystkie potrzebne narzędzia do Bosów, serwisuje wszystkie ich dampery

(27.12.2016 22:23)Fonika napisał(a):  Można się domyślać powodów... Ceny bosów podskoczyły przez co sprzedaż była niewielka, w rowerach - gdzie jest największa kasa - prawie ich nie zakładano. Zaczeli stawiać na zarobek z serwisu co tylko wkurzyło użytkowników bo mało kto chciał co roku pozbywać się amorów na miesiąc lub dłużej żeby zrobić serwis w autoryzowanym serwisie (przypadki gdy jest za granicami kraju). Poza tym może rynek rowerowy był niewart zachodu bo jest stosunkowo niewielki i bardzo wymagający (niska waga), a jednocześnie użytkownicy są skłonni wydawać mniejsze pieniądze niż właściciele motocykli/atv. Podobnie postąpiło wcześniej marzocchi czy elka.

Na szczęści BOS nie zrezygnował całkowicie z rowerówki.
Z moich informacji, to z dwa lata temu odeszło od nich parę osób w krótkim czasie i mogło im mocy przerobowej zabraknąć, bo BOS to naprawde mała firma.

(21.12.2016 08:58)kubol napisał(a):  Widzisz, nie da się ich kupić. BOS ma taką politykę, że musisz dać zarobić serwisowi. To jest jego główna wada.

Nie na tym polega ich polityka.
Olivier Bossard ma po prostu fioła na punkcie jakości i dokładności.
I nie dziwie mu sie, widząc co niektóre polskie serwisy potrafiły robić chociażby z widelcami Bosa Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.10.2017 17:08 przez Jergus.)
10.10.2017 17:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Fonika Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,969
Dołączył: Jan 2011
Reputacja: 37
Wrocław/Kalisz
Post: #9
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Rozumiem ich dbałość o jakość ale ja nie lubię takiego ograniczania. Jak decyduję się sama serwisować swój amor to już moje ryzyko, jeżeli akceptuję przy tym utratę gwarancji to chyba nic im do tego?
Ponadto bywa to irytujące gdy jeździsz już na starym dziadku, który jest warto 1/10 tego co nowy, a bos nadal "zmusza" Cię do słania na serwis za 500pln.
Chociaż problem uszczelek to już raczej nieaktualny bo do każdego bosa można bez problemu kupić SKFy Smile.
A sama marka dalej trwa i nawet strona zaczęła ostatnio działać Big Grin.

Serwis amortyzatorów, damperów i sztyc regulowanych https://www.facebook.com/wichuworkshop/
11.10.2017 10:47
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Jergus Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 5,147
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 56
Kalisz
Post: #10
RE: Wszystko o BOS VIP'R
(11.10.2017 10:47)Fonika napisał(a):  Rozumiem ich dbałość o jakość ale ja nie lubię takiego ograniczania. Jak decyduję się sama serwisować swój amor to już moje ryzyko, jeżeli akceptuję przy tym utratę gwarancji to chyba nic im do tego?
Ponadto bywa to irytujące gdy jeździsz już na starym dziadku, który jest warto 1/10 tego co nowy, a bos nadal "zmusza" Cię do słania na serwis za 500pln.
Chociaż problem uszczelek to już raczej nieaktualny bo do każdego bosa można bez problemu kupić SKFy Smile.
A sama marka dalej trwa i nawet strona zaczęła ostatnio działać Big Grin.

Nieaktualny był gdy ja miałem dystry, bo sprzedawałem uszczelki jeśli klient chciał.
Ale Vipra bez narzedzia oryginanego to raczej cięzko zrobić serwis niestety.
Nie słyszałem by się komuś udało.

A Kirka to odpowiedni olej i pompa próżniowa i ok.

Za to serwis Devillów to prostszy niż Marzo, gorzej juz z modelem Dizzy i Devillem 2017 - samemu nie zrobisz, a BOS zapewne nie pochwali sie jak to zrobić więc pozostanie oficjalny serwis.

Fonika - jednak moim zdaniem patrzenie na to "zmuszają do wydania 500pln" to polskie myślenie, jak Cie stać na widelec za 1000€ to co za problem zrobić raz w roku serwis za 100€, szczególnie że mozna ten serwis zrobić dużo rzadziej niż u konkurencji
11.10.2017 13:23
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
voy2s Offline
Per Aspera Ad Astra!
****

Liczba postów: 2,731
Dołączył: Jul 2009
Reputacja: 32
Uzdrowisko Cieplice :)
Post: #11
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Inaczej będzie na to patrzył ktoś, to na wymarzony drogi amor ciułał miesiącami i, licząc się z każdym wydanym groszem, wyśle go na sprawdzony rzetelny serwis, który będzie tańszy. Inaczej ktoś, kogo stać zmieniać co 1-2 lata na nowszy model z górnej półki, wtedy serwis w ich punkcie np. na drugiej półkuli może sobie robić nawet co tydzień dostarczając go prywatnym odrzutowcem. Mnie tam nic do tego, kto co i za ile ma. Ale fakt faktem, wiekowy amor latami serwisować po jednak wygórowanych, jak na jego spadającą wartość, stawkach to coś nie teges...
Pozdr!

Ucz się od dnia wczorajszego, żyj dniem dzisiejszym, a jutro napełniaj marzeniami!
11.10.2017 19:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Mer84 Offline
Nie umiesz bunny hopa, nie jeżdzisz!
***

Liczba postów: 1,222
Dołączył: May 2011
Reputacja: 12
Gdańsk
Post: #12
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Jergus dobrze gada. Fonika przycebulila trochę. Mam takiego sąsiada co ciułal całe życie na Audi RS6 i uciułal wkoncu. Teraz auto stoi pod domem od pół roku bo trzeba tarcze hamulcowe zmienić. (A kosztują 12k)

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

http://www.pinkbike.com/u/mer84/
12.10.2017 07:27
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Jergus Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 5,147
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 56
Kalisz
Post: #13
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Fonika patrzy z punktu widzenia typowego polaka-cebulaka, cóż, rozumiem ją, tez z Kalisza jestem Big Grin

Trochę pofilozofuje.
Polska weszła w kapitalizm 1989, w momencie gdy kapitalizm wszedł w okres "nie opłaca sie dobrze robić, trzeba robić tanio by klient po 5 latach kupil znowu"
No i co ? Nikt nie dba o auta 20 letnie, nikt nie dba o rower 5 letni bo lepiej zmienić na nowszy model bo tak modnie.
Na zachodzie normą jest wkładać krocie w naprawy starych aut bo są dobre i warto w nie inwestować. Czasem pewnie jeden serwis kosztuje wieecj nz takei auto w Polsce Big Grin
A jak to sie ma do sytuacji ?
Kupujesz Bosa i go serwisujesz to słuzy Ci 10 lat, bo nie w środku plastikowych części, wszystko jest spasowane idealnie. tak samo były robione RS SID do powiedzmy 1998 roku - metal i CNC i w tym roku widziałem na seriwsie takie w środku - wymieniasz olej, uszczelki i amor jak nowy.

ale teraz to niemodne, no i te ciągłe zmienianie standardów kół i osi w tym też nie pomaga :/
A
12.10.2017 08:13
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
triper Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 332
Dołączył: Sep 2014
Reputacja: 8
Bełżec
Post: #14
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Ale bzdety piszesz, kto by chciał jeździć na jednym amorze 10 lat ? Nie znam takich ludzi. Na autach też raczej się nie znasz, na zachodzie pakują kasę w stare auta ? Co za bzdura. Ty w ogóle wiesz o czym piszesz ? Jeśli auto nie jest old lub youngtimerem, jakiś ciekawym egzemplarzem to nikt nie pakuje kasy w niego, jedzie to do Polski albo dalej na wschód względnie do Afryki, masowo za tani pieniądz. MAsz Ty w ogóle prawo jazdy ?
12.10.2017 10:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kubol Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 687
Dołączył: Sep 2013
Reputacja: 17
Kraków
Post: #15
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Do Polski to trafiają rozbitki, a nie w dobrym stanie używane samochody. Te wcale na zachodzie nie są tak często sprzedawane, a jeżeli już, to za takie ceny, za jakie w PL nikt ich nie kupi. Wystarczy spojrzeć na mobile de vs otomoto i się można zdziwić, bo się okazuje, że auto sprowadzone z Niemiec do Polski, jest sporo tańsze, niż "podobny" egzemplarz kupiony w Niemczech, MAGIA!
A jeździć na jednym sprzęcie przez 10lat, czemu nie, jeżeli to dobry sprzęt? Cały sztab w takim RS dba o to, żebyś myślał, że nowy damper jest 2x lepszy niż ten co ma 2 lata. Co więcej, zazwyczaj ludzie, którzy dużo i dobrze jeżdżą, zmieniają sprzęt dość rzadko, bo dla nich to nie jest cel, tylko narzędzie.
12.10.2017 12:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Fonika Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,969
Dołączył: Jan 2011
Reputacja: 37
Wrocław/Kalisz
Post: #16
RE: Wszystko o BOS VIP'R
10 lat przy rowerowym sprzęcie to nie żaden marketing, serio myślisz że nie ma różnicy między Fox'em RPL a X2? Tongue Zresztą nie ma to nic wspólnego z tematem - jeździsz sobie te 10 lat i nadal płacisz 500zł Tongue.
Co do cen mi osobiście taniej było zapłacić za motocykl u Niemca (pierwszy właściciel z salonu, bezwypadkowy), zapłacić za przywiezienie, tłumaczenie, przerejestrowanie niż kupić taki sam w Polsce. W Anglii nie widziałam Angola w starym gruchocie, jeżdżą nimi imigranci, w Niemczech i Szwajcarii jest podobnie.

Nie wiem co w tym cebulowego że nie chcę pozbywać się sprzętu na 2 tygodnie i jeszcze płacić za to co sama mogę zrobić w godzinę?
To cebulactwem jest robienie obiadu w domu bo powinnam jeść w restauracji?
Jak wymieniacie żarówkę w samochodzie to też do ASO jeździcie?
A czy mechanik samochodowy powinien oddawać swoje auto do innego serwisu bo inaczej to cebula?
A nawet jak jeżdżę do Aso to kupuję samochód za 100 tyś i za wymianę filtrów i oleju płacę mniej niż 1/100 ceny, a tutaj mam płacić 1/8? Big Grin


Zresztą ponownie: temat nieaktualny bo już da się zamówić nie tylko uszczelki ale nawet części Smile. Da się?

Serwis amortyzatorów, damperów i sztyc regulowanych https://www.facebook.com/wichuworkshop/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 07:51 przez Fonika.)
Wczoraj 07:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Jergus Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 5,147
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 56
Kalisz
Post: #17
RE: Wszystko o BOS VIP'R
(Wczoraj 07:43)Fonika napisał(a):  Zresztą ponownie: temat nieaktualny bo już da się zamówić nie tylko uszczelki ale nawet części Smile. Da się?

dało sie od 2013, wiec nie rozumiem o czym piszesz.

Serwisujecie Vipry ?
Wczoraj 12:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Fonika Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,969
Dołączył: Jan 2011
Reputacja: 37
Wrocław/Kalisz
Post: #18
RE: Wszystko o BOS VIP'R
Robimy ale z przeróbką na zwykłą igłę jak w foxie.
Na razie nie opłaca mi się robić tej ichniej maszynki po to żeby robić kilka sztuk rocznie Sad. Ale kto wie, może zimą będzie więcej czasu to się przysiądzie.

Serwis amortyzatorów, damperów i sztyc regulowanych https://www.facebook.com/wichuworkshop/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 15:18 przez Fonika.)
Wczoraj 15:13
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Jergus Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 5,147
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 56
Kalisz
Post: #19
RE: Wszystko o BOS VIP'R
(Wczoraj 15:13)Fonika napisał(a):  Robimy ale z przeróbką na zwykłą igłę jak w foxie.
Na razie nie opłaca mi się robić tej ichniej maszynki po to żeby robić kilka sztuk rocznie Sad. Ale kto wie, może zimą będzie więcej czasu to się przysiądzie.

Jeśli dobrze zrobione, to metoda nie ma znaczenia Smile
Wczoraj 15:40
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości