Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Autor Wiadomość
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #1
Shy Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Witam serdecznie,

Postaram się konkretnie bez zbędnego spamu, posiadam następujący rower, identyczna specyfikacja, z 2015roku:
http://www.unibike.pl/unibike2015/flite.php

Jest jedno ale, rama to 21, koła 27.5. (opony smart sam schwalbe)

Mój wzrost 186cm, waga 74kg.

Nie mam możliwości zwrotu roweru a dopiero teraz uświadomiłem sobie że rama jest troche zbyt duża, rower kupiłem z myslą o górskiej jeżdzie, typowe XC, aczkolwiek aktualnie moje zjeżdzanie jest bardziej agresywne i można powiedziec ze zakochałem się w bardziej agresywniejszych ostrzejszych zjazdach, wygibasach itd, stąd długa górna zbyt DŁUGA rama mnie troche ogranicza, nie mam środków na kupienie nowego roweru typowo jakiegoś hardtaila typu dartmoor hornet lub w ogole full/enduro.... dlatego z powodów sentymentalnych, to mimo ze jezdze na rowerze dopiero pare miesiecy i czuje ze jest troche ograniczenie w kontroli przedniego koła oraz zbyt pochylona pozycja to stwierdziłem oraz polecono mi skrócenie mostka (aktualnie 100mm) na krótszy oraz wymiana kierownicy na szerszą ( o ile to potrzebne bo jest 670mm).

Moja szerokość barków mieżąc od boków to tylko 54cm, wiec wydaje mi sie że 67cm kierownica jest idealna, ale co ja sie tam zdam - kto pyta nie błądzi. Podobno mniejszy mostek potrzebuje szerszej kierownicy by lepiej kontrolowac przednie koło i ogólnie sterowanie.


Moje cele:
-lepsza zwinność której teraz nie mam z powodu zbyt długiej ramy
-lepsza kontrola na zakrętach z bardzo dużą prędkością, bo na wolniejszej predkosci to niewazny jaki sprzet i tak bym skręcił
-nie jestem zawodowcem aczkolwiek mam duza zajawkę i jestem osobą szaloną która lubi adrenaline zjezdzajac po nierównym terenie i skręcając na lewo i prawo, gdzie aktualnie mój rower jest bardziej typowym czołgiem który co najlepiej lubi to rozpędzic się i jechac prosto jak nie wiadomo kto.
- mniej pochylona pozycja, nawet z powodów zdrowotnych bo mam skrzywienie w odcinku ledzwiowym i az tak jak leze na (chociaz nie jest to pozycja lezaca jak na szosie) to bola mnie po prostu plecy, nie mowiac o kolanach z powodu przesunietego siodelka do przodu.
-mniejszy mostek i ewentualnie jezeli potrzebna szersza kierownica zagwarantowała by mi powiedzmy -5cm które mógłbym wykorzystac na cofniecie siodełka do tyłu - ból kolan by znikł - poprawcie mnie jesli sie myle



Pytanie podstawowe, czy ma to jakikolwiek sens? Jezeli rower faktycznie traktuje bardziej pod zabawę na górskie terenowe zjazdy po single trackach itd z zachowaniem tej delikatnosci bo wiadomo rower to nie full... aczkolwiek sprzet uwazam ze ma dobry oprocz tej ramy cieniowanej...

Kolejne pytanie, bo moze akurat, czy ktos nie chcialby wymienic sie ramą na 19stke?

Pytanie ostatnie bo jak zwykle sie rozpisałem mimo ze zawsze staram sie pisać konkretnie, to czy podany mostek oraz propozycje kierownicy są odpowiednie? Nie przepłacam nic? Fundusze mam ograniczone - nie bede ukrywał:

Mostek: http://biostern.abstore.pl/wsporniki-kie...81,pl.html

Kierownica albo 760mm albo 800mm (i dopłata za 10-20zl w sklepie) zeby ją ewentualnie skrócic
800mm: http://biostern.abstore.pl/kierownice-ki...47,pl.html

760mm: http://biostern.abstore.pl/kierownice-ki...30,pl.html


Z góry serdecznie dzięki za jakiekolwiek wypowiedzi, zapraszam oczywiscie do dyskusji na temat roweru i próbie ulepszenia go pod bardziej agresywną kontrole poprzez skręty, nie mówiąc juz o tym że moim marzeniem było zawsze jeżdzenie a pierw nauka jazdy na tylnim kole, co teraz troche jest trudne bo nawet ledwo co sie moge wybic przednim kołem zjeżdzając z krawężnika....


Fajnie jakby mi ktos powiedział jakie długości mostka będa dla mnie odpowiednie bazujac na zbyt duzej ramie która mam, moze powinienem jednak celować w 30mm, a moze jednak minimum 70mm, z kierownicą podobne pytanie, choć na szczescie kierownice jeszcze sobie moge skrócić...

W razie co prosze pytać! Cool
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.04.2017 03:24 przez szczecinmtb.)
11.04.2017 03:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kubol Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 688
Dołączył: Sep 2013
Reputacja: 17
Kraków
Post: #2
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
W skrócie:

- mostek i kiera ok, ale podjazdy będą szły gorzej na początku.
- skręcać rowerem trzeba umieć, jego długość nie ma tu nic do rzeczy. Rowery enduro dla gościa 186cm bywają dużo dłuższe (mają krótszą podsiadłówkę i bardziej płaski kąt główki, który wydłuża jeszcze rower). Niestety na stronie nie widzę geometrii roweru, więc to na oko.
- jazda na tylnik kole - patrz wyżej. Na krótszym rowerze jest dużo łatwiej, ale to nie znaczy, że na długim się nie da. Znajdź pumptrack i się naucz pompować, to najszybsza droga do skilla.


Natomiast niestety rower XC to rower XC i mówiąc szczerze, najlepiej go sprzedać i kupić nowy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.04.2017 08:14 przez kubol.)
11.04.2017 08:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 561
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 11
Kielce
Post: #3
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Tak jak pisze kubol. Sama konstrukcja ramy do XC nie jest przeznaczona z założenia do katowania. Do tego jest hartail, co niejako upośledza go przy większych prędkościach, wyrypie i zakrętach z racji braku amortyzacji tylnego koła. Jednak 40% mniej przyczepności robi swoje.
Co do kierownicy. W XC 670mm wystarczy, ale w Trailu przydałoby się dłużej. Optymalnie 730-750mm, żebyś na początek nie zaliczał każdego drzewa w okolicy Smile Dłuższa, znaczy stabilniejsza i pewniejsza jazda. Przy dużych prędkościach o wiele łatwiej kontrolować koło.
Co do mostka, to nie tak łatwo. Zależy od ciebie czego twoje plecy potrzebują. Może się okazać, że 60mm za krótko, a 70-80mm będzie ok. Albo spróbujesz, pożyczysz, albo ryzykujesz za krótką pozycję Smile
Skrętność roweru zależy głównie od długości tylnych widełek, a potem od rozstawu osi kół. Tego się nie da zmienić. Zostaje ci nauczenie się balansowania ciałem i dokręcania zakrętów za rower. Nie wiem jak to inaczej napisać.

Są jeszcze kalkulatory na stronach, gdzie niejako można się pomierzyć i mniej więcej zobaczyć jakie długości powinny być. na początek warto obejrzeć. Daje to całkiem bliski rzeczywistości obraz.
Jest jeszcze jedna opcja. Kupić samą mniejszą ramę. Tak 1000-1500zł i byłaby już całkiem przyjemna sztuka.

Co do osprzętu. Zmień przy okazji kapcie na szersze (coś koło 55-58mm) i z agresywniejszym bieżnikiem. Bo te Schwalbe to prezerwatywy, że strach jeździć Smile
Z jazdą na tylnym kole jest jak dziećmi ze wsi Smile Wygląda fajnie inni jeżdżą to muszę umieć. Nie o to chodzi. Nie musisz wcale jeździć na tylnym kole, że się dobrze wybijać, przyjdzie to z czasem i przejechanymi kilometrami wertepów. Przydatne, ale bardzo niewielu przypadkach.

Co do ustawienia siodła. Powiem tak Smile Człowieku, wyjściowo siodło ma być tak ustawione, że koniec rzepki przecina oś pedału. +/- ten max 0.5-1cm (wg UCI jeszcze koniec siodła 5cm od osi suportu), oczywiście, ale inaczej w ciągu paru miesięcy zniszczysz kolana. Szkoda zdrowia na pokraczne ustawienia.
A co do pleców, to nie zostaje ci nic tylko ćwiczyć. Będzie bolało przez rok, ale potem się wzmocnią na tyle, że same się będą w stanie utrzymać. Jak nie masz czasu na siłownię, to klasyczny trening domowy Smile Pompki, a jak masz to drążek. Same pompki (zależy jak robione) angażują lędźwie, całe plecy, okrywowe, ręce. Także warto pomyśleć, a po pewnym czasie ból będzie mniejszy.
Na początek ile zrobisz. 10-15? Potem z czasem będzie więcej Smile Skrzywienie to nie wózek Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.04.2017 12:07 przez sirdaniel.)
11.04.2017 12:04
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,374
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #4
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Tu cały artykuł na ten temat: http://www.1enduro.pl/rower-evo-jak-dost...do-enduro/

Ale jeśli możesz sobie pozwolić, lepiej od razu zmienić rower na właściwy do docelowego przeznaczenia.

1enduro.pl
11.04.2017 12:31
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #5
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
(11.04.2017 12:31)Wooyek napisał(a):  Tu cały artykuł na ten temat: http://www.1enduro.pl/rower-evo-jak-dost...do-enduro/

Ale jeśli możesz sobie pozwolić, lepiej od razu zmienić rower na właściwy do docelowego przeznaczenia.

Dzięki za artykuł, faktycznie obszerny, jeżeli chodzi o zmiane roweru to niestety środki nie pozwalają, te pare stówek na wymiane kiery i mostka jeszcze mogę sobie pozwolić ale żeby tak o kupić nowy rower to koszta sa dużo większe w granicy 4-5+ tys dlatego no musiałbym próbowac sprzedać ten mój rower i dopiero wtedy myśleć a ja bez roweru nie przeżyję stąd z sentymentu chce swojego choc troche ulepszyc bo lubie baardzo szybką jazdę a dodatkowa kontrola podczas zjezdzania mysle ze bedzie przydatna Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.04.2017 17:09 przez szczecinmtb.)
11.04.2017 15:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #6
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Co do długości mostka to nawet nie wiem czy nie wybrać najmniejszy, czyli 30mm, skoro specjalnie mam przysuniete siodło do przodu by miec bardziej komfortową pozycje to latwo mozna wywnioskowac że krótszy mostek spowoduje to ze bede mogl sie cofnac do tyłu z siodłem dzięki krótszym mostku
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.04.2017 17:40 przez szczecinmtb.)
11.04.2017 17:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,374
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #7
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Kokpit i opony (!) to zawsze dobry pomysł na upgrade. Biorąc pod uwagę, że czujesz że masz za dużą ramę, możesz wziąć jak najkrótszy mostek... Ale osobiście raczej bym tak nie przeginał. Zwłaszcza, że przesuwanie siodła kilometr do tyłu raczej nie wyleczy magicznie bólu kolan...

1enduro.pl
11.04.2017 20:46
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #8
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
(11.04.2017 20:46)Wooyek napisał(a):  Kokpit i opony (!) to zawsze dobry pomysł na upgrade. Biorąc pod uwagę, że czujesz że masz za dużą ramę, możesz wziąć jak najkrótszy mostek... Ale osobiście raczej bym tak nie przeginał. Zwłaszcza, że przesuwanie siodła kilometr do tyłu raczej nie wyleczy magicznie bólu kolan...

Dziękuje. Tyle że jak wymienie i skróce maksymalnie mostek (kokpit) to nie obejdzie sie bez powiekszenia kierownicy... aktualna ma 670mm, czy ujdzie? No i czy musi byc faktycznie 31,8mm?

A co do przesuwania siodła kilometr do tyłu to bez przesady... aktualnie mam siodło w pozycji lekko przesunietej do przodu tak by być bliżej kierownicy ale jak sie rozpedzam moje cialo automatycznie siada dalej wiec to dowód że siodło zawsze powinienem miec przesuniete tak jak było standardowo a ewentualnie ten mostek krótszy... kwestia czy w sklepach stacjonarnych pozwola mi na zabawe w mostki... no i czy oprócz długosci oraz szerokosci cos jest w nich wazne? kąt mostka? aktualny jest przesuniety lekko pod kątem do góry, przez co kierownica jest automatycznie wyzej (co mi ulatwia jazde)...

Generalnie to co chce uzyskac to wygodniejsza pozycje a nie lezenie na rowerze co przy zjazdach jest samobójstwem i nie wyrabiam na zakrętach... no chyba ze sie rozpedzam to wtedy owszem - mam tą przewagę...

Co do opon - jakas propozycja? te co mam są hybrydowe, proponujesz/proponujecie 2 pary opon i ich wymiane pod bardziej asfalt/zwykły teren a druga para pod bardziej hardkor jazde? jakis model konkretny?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.04.2017 23:13 przez szczecinmtb.)
11.04.2017 23:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,374
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #9
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Kierownica 670 mm to trochę mało - polecam 740-760 mm, albo nawet szerszą i ew. docięcie "do smaku".

Kąt mostka nie ma jakiegoś wielkiego znaczenia przy tak małej długości. Większość ma 0-10 stopni.

Średnica mocowania 31,8 mm jest najbardziej popularna, więc najłatwiej kupić lub potem wymienić. Mocowanie 25,4 mm teoretycznie jest trochę mniej sztywne, ale akurat w tym miejscu może to być nawet zaletą (więc jak trafisz na fajny zestaw w tym rozmiarze, kupuj śmiało). Jest jeszcze średnica 35 mm, ale na razie mało popularna.

Jeśli chodzi o nie wyrabianie na zakrętach, to w 90% przypadków jest to kwestia techniki - poćwicz odpowiednią pozycję, ugnij łokcie, naucz się pochylać rower w zakręcie. Podstawy: http://www.1enduro.pl/mind-hacks-10-pods...iki-jazdy/

Opony - temat rzeka. Ale modele takie Maxxis Ardent Exo 2.25" są na tyle uniwersalne, że można na nich jeździć cały czas - są szybkie, a większe problemy zaczynają się dopiero w górach na mokrym.

1enduro.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.04.2017 13:07 przez Wooyek.)
12.04.2017 13:04
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #10
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Dzięki! Ok:
-Czyli te kierownice co podałem odnośniki będą okej? bo rozumiem ze tylko rozmiar i ta grubosc sie liczy, ew waga
- szacun za strone co do technik jazdy, wiem że mam rower bardziej pod XC ale na pewno wykorzystam te techniki.

Opony które wkleiłeś bardzo mi się podobają aczkolwiek ta cena troche zniechęca szczególnie jak je przebije lub się zetrą i będe musiał wymienić na nowe... No i cena to za jedną sztuke czy para opon(2x)?

Coś innego uniwersalnego - na co powinienem patrzyć? bieznik, szerokość 2,25?? Bo rower mam XC co nie znaczy że jeżdze nim tylko po lesie, lubie szybką jazdę nawet po ulicy czy asfalcie rozpędzając się z górki ale wjeżdzając w teren gorszy chciałbym mieć równie dobrą kontrole. Po mokrym nie zamierzam jeżdzic, zreszta lato idzie więc... Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.04.2017 14:08 przez szczecinmtb.)
12.04.2017 13:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,374
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #11
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Technika jazdy nie zależy od typu roweru - te same techniki można (powinno się) stosować nawet na przełajówce.

Kierownice, które zaproponowałeś wyglądają w porządku.

Opony - to jest cena za sztukę, ale opony to ostatania rzecz w rowerze, na której chcesz oszczędzać. Możesz kupić tańszą wersję: http://allegro.pl/opona-maxxis-ardent-29...84074.html ale nic tańszego od nich Ci z czystym sumieniem nie polecę. Przebicie nie jest powodem do zmiany opony.

PS. Też chciałbym opony, które są świetne zarówno na asfalcie, jak w ciężkim terenie i kosztują powiedzmy stówkę za komplet. Jak znajdziesz, to daj znać Wink

1enduro.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.04.2017 14:28 przez Wooyek.)
12.04.2017 14:27
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #12
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Przejrzałem te techniki, bardzo przydatne, cześć z nich robilem widze podświadomie Smile

Skoro kierownice są okej to co z mostkami? Jakościowo i cenowo są okej? Zależy mi na tym żeby nie wydać za dużo pieniedzy, szczególnie ze jeszcze doszły teraz opony.

Co do opon moze masz racje, w koncu to na nich sie jezdzi. Tyle ze ta tansza wersja co wkleiles to niestety 29, a moje opony to 27,5 ale znalazłem chyba dla mojego rozmiaru:
http://allegro.pl/opona-maxxis-ardent-27...93138.html - są ok? Troche dziwnie bo wyglądają tak samo jak te droższe tylko napis exo single zastępuje ten dual coś tam. Jaka jest w nich roznica skoro bierznik taki sam?

Swoją drogą: Takie opony są bezdętkowe? :O (trzeba bylo mowic ze taka cena z powodu bezdętkowego systemu) Tyle że to dla mnie ciekaw..., zeby mi z nich wiec powietrze nie schodziło..! Big Grin jak je pompować w takim razie?, zasada 2 bary z przodu, 2.3 bary z tylu sprawdzi sie na tego typu oponach?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.04.2017 17:31 przez szczecinmtb.)
12.04.2017 17:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,374
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #13
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Mostki Pro - tak, będą OK. Rozejrzyj się jeszcze na Allegro - chyba Ritchey miał serię tanich kokpitów (Trail?).

Opony z Twojego linka - tak, jak najbardziej OK. Single/Dual to pojedyncza lub podwójna mieszanka. Bieżnik to tylko jeden ze składników decydujących o jakości/przydatności opony.

Co do bezdętkowości - są tubeless ready, czyli okleja się obręcz specjalną taśmą, do tego wkręca się wentyl i wlewa mleczko uszczelniające. Tutaj masz to wszystko opisane*: http://www.1enduro.pl/ghetto-tubeless-opony-bezdetkowe/

Ale można też tych opon używać normalnie z dętką.

Co do ciśnienia - nie ma takiej zasady Tongue Każdy ma inne "swoje" ciśnienie, zależne od typu opon i obręczy, rozmiaru kół, masy ciała, stylu jazdy, terenu, warunków...

* ogólnie polecam lekturę mojego bloga, dużo wiedzy tam na Ciebie czeka Wink

1enduro.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.04.2017 18:54 przez Wooyek.)
12.04.2017 18:53
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #14
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Znalazłem ritcheya: http://allegro.pl/ritchey-mostek-trail-b...65958.html -> faktycznie trail ale on ma 0 stopni a wolałbym żeby było jakieś nachylenie wyzej - latwiej by mi było kierownice trzymać, nie wiem nie znam sie Tongue ten pro z głownego tematu ma 6 stopni

Co do opon i tego 'tubeless ready' to musze dopłacać za to osobno? czy mam w zestawie te mleczko w tej cenie za oponę?

Blog już poleciłem znajomemu z którymi jeżdze, faktycznie obszerna wiedza...

ale pozwól że spytam o coś czego nie ma na blogu, czy ten flajt co mam z ramą 21, 27.5 opony - nadaje się do zjazdów? Doradzono mi unikania skakania i hopów by nie rozwalić ramy, a takto poza tym wymieniając kokpik, kiere i opony na te wspomniane będe mógł nim bardziej szaleć na zjazdach? bo ja lubie się rozpędzić, oj kocham tą adrenaline i wykręcanie na lewo i prawo. Jakas osobista opinia o moim rowerze i sprzęcie? wiadomo rower typowo pod XC z uwagi na cieniowaną rame i amor 100mm ale czysto teoretycznie co maksymalnie moge na nim zrobić? bym nie przesadzil i sie po prostu nie rozwalił.. ;D
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.04.2017 19:40 przez szczecinmtb.)
12.04.2017 19:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,374
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #15
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
(12.04.2017 19:36)szczecinmtb napisał(a):  Co do opon i tego 'tubeless ready' to musze dopłacać za to osobno? czy mam w zestawie te mleczko w tej cenie za oponę?
Nie ma nic w zestawie, opona to opona. Zestaw do tubeless możesz kupić np. taki:
http://biketires.pl/product-pol-16562-Ze...-opon.html

(12.04.2017 19:36)szczecinmtb napisał(a):  czysto teoretycznie co maksymalnie moge na nim zrobić? bym nie przesadzil i sie po prostu nie rozwalił.. ;D
Ale co ja Ci mam napisać? Hopki max 38 cm, prędkość dozwolona 46 km/h przy nachyleniu 10%? Tongue

Nie da się tak ocenić, ile rower wytrzyma - nie wiem, ile ważysz, gdzie jeździsz, jak jeździsz, co rozumiesz przez "hopę" (mulda, na której leci się 1 m, czy dirt z pionowym wybiciem?) czy szybkie zjazdy, jak mocno rower jest już zmęczony życiem itd.

Generalnie raczej bym go nie katował zbyt mocno na sztucznie zbudowanych miejscówkach zjazdowo-freeridowo-podobnych, ale dopóki mówimy o naturalnym terenie, to nie powinno się nic dziać. W koncu XC to też nie jest szosa - hopy i dropy na Pucharze Świata XC przeraziłyby niejednego domorosłego endurowca...

1enduro.pl
12.04.2017 21:16
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #16
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Rozumiem! Smile
Generalnie byłem dzisiaj w sklepie rowerowym, dużo się dowiedziałem, powiedziano mi że osprzęt mojego roweru jest bardzo dobry i jak chce coś więcej to mógłbym zastanowić się nad wymianą ramy na bardziej hardtail typu -> primal dartmoor czy hornet - co dużo bardzo by dało no i byłaby mniejsza a nie jak moja 21'

Dodatkowo - mój amor przedni 100mm podobno jeszcze ujdzie w moim mieście a jak już to kupno używanego i celowanie w 120-140mm, bo nowe są troche drogie.

Jeżeli chodzi o mostek przymierzyłem dzisiaj 50mm, zdecydowanie lepiej sie jezdzi i łatwiej wybija kierownice, aczkolwiek nie wiem czy ze względu na moją dużą rame nie celować w coś mniejszego typu nawet 30 lub 40mm, utrudni to pewnie zdecydowanie wjazdy i może być ciężko przy szybszych prędkościach czyż nie?

Dodatkowo ważne pytanie które chciałbym się dowiedziec czyli kąt mostka, mam okazje dorwać mostek 45mm za 100zł ale niestety ma on 0 stopni, czyli automatycznie kierownica mi się oddala od rąk... Jak to jest z tymi kątami? 6 stopni teraz mam i wydaje mi sie to najbardziej okej, moge sie [/i]mylić oczywiscie i 0 też będzie ok po np lepszym ustawieniu kierownicy...

Mniejszy mostek - szersza kierownica, tyle że jak jezdziłem dzisiaj na tym mostku 50mm z kątem 6 stopni to moja kierownica była cacy, jedynie minimalnie szersza byłaby ok, choć wtedy w drzewo bym sie jebnal bo ciezko sie zmiescic.
13.04.2017 17:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #17
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Wyczaiłem kozacki krótki mostek bo jako że mam za dużą rame to chce skrócić mostek do 35mm + mozliwe ze tez podnosząc mostek wyżej blaszkami i celowac bardziej w geometrie progresywną, co myslisz woyek?

Oto ten mostek, tanioszka: http://www.goodbike.com.pl/p/21/913/clou...stki-.html
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.04.2017 01:55 przez szczecinmtb.)
14.04.2017 01:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
CMIK Offline
Milczek
*

Liczba postów: 36
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 1
Kraków
Post: #18
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Słuchaj, masz zły rower do tego co chcesz nim robić. Żeby go jako tako przystosowac to trzeba mieć minimalne pojęcie o tym. Ty go nie masz. Poradnik Wujka nie jest magicznym sposobem na zmianę kategorii roweru czy wzmocnienie ramy ale pomyslem na to jak przetrwać z takim rowerem do zakupu nowego roweru.
Wymienisz mostek za 130, opony za 250-400, kierownice za 100-200, dojdziesz do wniosku ze to wszystko @h@ja warte, zmienisz ramę, amortyzator, tylną piastę i w końcu będziesz siedział na składaku za kilka tysięcy z za wąskimi i słabymi obręczami, zużytymi hamulcami i oponami, którego nikomu nie sprzedasz bo to składak.
Sprzedaj to co masz za połowę ceny i kup normalny rower tylko wcześniej go przymierz.
15.04.2017 08:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
szczecinmtb Offline
Milczek
*

Liczba postów: 20
Dołączył: Apr 2017
Reputacja: 0
Szczecin
Post: #19
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
masz racje, moze i moj rower jest szybki ale nie jest az tak zwinny, dlatego zastanawiam sie czy wybrac primala czy horneta, bo lubie tez wyprawy 30+km a hornet ma 1x10 jedynie, primal juz cos wiecej bo 2x9 ale wciaz malutko, jest jakis rower co bedzie lekki, SZYBKI i zwinny? pozdro
16.04.2017 01:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 561
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 11
Kielce
Post: #20
RE: Ulepszenie roweru XC pod bardziej agresywną jazdę
Oczywiście Big Grin Szosówka z wagą ok. 7kg Smile

Z terenowych, to np. Epic Speca, ale to rama bardziej do XC, albo węglowe dziwa po 30k zł ważące 11kg. Większość fulli 150+ będzie coraz bardziej krążownikowata na zjazdówkach kończąc Smile Tu nie chodzi o krosiarskie bach-bach-zakręt-prosta-rura, tylko o stabilność i połykanie nierówności przy kosmicznych dla XC prędkościach Big Grin Rowerowi gracji i zwinności nadaje kolarz, a nie odwrotnie. Ramy są cięższe, dłuższe, kąty bardziej płaskie przez co w sumie jedyną rzeczą faktycznie wpływającą na zwinność są tylne widełki i twój balans ciała.
A czy 30km to wyprawa? Raczej przejażdżka na rozkręcenie Big Grin
Co do napędu, zawsze możesz sprzedać i kupić np. 3x9 jeżeli 2x9 to mało. Obecnie z trendami i modą idą producenci i kupienie roweru z napędem 3x9 graniczy z cudem, więc zostaje ci to co jest i zmienianie.
Mam nadzieję, że wiesz, że różnicy ilości przełożeń między 2x9 a 3x9 czy 1x10 bardzo nie ma Big Grin
17.04.2017 18:03
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości