Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kross soil dobicie zawieszenia
Autor Wiadomość
Pan Koper Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 9
Dołączył: Sep 2016
Reputacja: 0
Brzeg/Wrocław
Post: #21
RE: Kross soil dobicie zawieszenia
SAG mam miedzy 25 a 30% z tyłu, ale ważę dosyć mało, ok 65 kg i faktycznie nie jeżdżę szybko, chociaż raczej po "naturanych" trasach typu Cygan i Stary Zielony a nie Twister. Zastanawiałem się, czy ten 1mm na damperze nie przełoży się na trochę większą rezerwę przy rurkach.

Swoją drogą od jakiegoś czasu mam minimalny luz na dolnym mocowaniu dampera i jak dziś spuściłem powietrze i docisnąłem na maksa to rurki też się spotkały, mimo że pamiętam, że jak kiedyś to sprawdzałem to na pewno się nie dotykały. Więc może w Twoim wypadku to też ten element jest przyczyną?

Zastanawiam się teraz, czy nie oddać go na gwarancję z tym dolnym mocowaniem. W sumie nie wiem, czy winę ponosi ten wymienialny dolny link, czy łożysko mocowania dampera. W każdym razie od kilku wyjazdów przy mocniejszym depnięciu, zwłaszcza na stojąco stuka mi z tamtych okolic.
15.11.2017 21:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Krucz3k Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 2
Dołączył: Sep 2016
Reputacja: 0
Koszalin
Post: #22
RE: Kross soil dobicie zawieszenia
W sumie u mnie wygląda to tak, że po spuszczeniu powietrza z dampera, na łączniku 67" damper nie korzysta z całego skoku, brakuje ok. 2mm a rura podsiodowa spotyka się z wahaczem. Na łączniku 68" zostaje ok. 5mm miejsca między podsiodłówką a wahaczem. W sumie dla mnie jedyna opcja to dorobić customowy łącznik, coś na 67,5" i sprawdzić jak to będzie działać. W sumie i tak mam w planach zmiane skoku FOXa na 140mm przy okazji najbliższego serwisu więc kąty powinny pozostać poprawne tylko support będzie trochę wyżej, coś jak w wersji z łącznikiem 68". Wole ogarnąć to sam bo Kross nic z tym nie zrobi, totalny strzał w stopę z tym łącznikiem EX-Trail 67". Chyba marketingowcy wymyślili wartość dodaną do roweru a nikt tego nie sprawdził. Bądź co bądź dla mnie Kross ze swoim olewackim podejściem do klienta i zbywaniem jest totalnie spalony. A człowiek chciał być dobry i zostawić worek pieniędzy w polsce :/

EDIT

Dorobiłem łącznik zawieszenia, 3mm wyższy od tego ex trail. Wygląda na to, że rozwiązał problem dobijania, w piątek pojadę do lasu więc będzie okazja by sprawdzić czy te kilka mm między wahaczem a rurą podsiodłową wystarczy. Narazie wykonane totalnie chałupniczo ale jak się sprawdzi to myślę, że puszczę coś takiego do wycięcia na CNC i do anodowania.


Załączone pliki Miniatury
       
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.11.2017 21:47 przez Krucz3k.)
19.11.2017 20:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
piciu256 Offline
Account not Activated

Liczba postów: 4
Dołączył: Nov 2018
Okolice Poznania
Post: #23
RE: Kross soil dobicie zawieszenia
Zaopatrzyłem się niedawno w ten rowerek w rozmiarze M, łożyska etc zajechane, poza tym pogoda okropna więc rower leży w kawałkach, zmieniłem tłumienie dampera i zauważyłem że wahacz opiera się o ramę już przy 49mm ugięcia dampera, a ten ma 51mm skoku... Mi to nie wygląda na wadę fabryczną, raczej błąd w fazie projektowania...

Na krzywce Trail (która jest o 6mm wyższa od EX) jest 7mm luzu między ramą a wahaczem, przy tych samych 49mm ugięcia dampera (ręką jestem w stanie ugiąć do 50mm, ostatnie 2mm to oring na do bicia)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.01.2019 22:44 przez piciu256.)
18.01.2019 22:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
piciu256 Offline
Account not Activated

Liczba postów: 4
Dołączył: Nov 2018
Okolice Poznania
Post: #24
RE: Kross soil dobicie zawieszenia
Po dokladniejszych zbadaniu sprawy stwierdziłem iż w momencie kontaktu boostera z rurą, oring na tłoku kompresji w damperze ma kontakt ze ścianą cylindra, a więc został jakiś 1mm skoku, stwierdziłem że nie mam zamiaru odrabiać krzywki o 2mm wyższej, z powodu braku narzędzi i potrzeby, i z racji iż jestem lekki, założyłem że booster jest mocno przesadzony w gabarytach, także wziąłem wiertło do ręki, nawinąłem na nie papier ścierny i pozbylem się nadmiaru materiału uzyskując prześwit 1mm (usunąłem około 2mm materiału, wliczając pewnie z 0,5mm grubości farby) między rurą podsiodłową a boosterem, oczywiście jak ktoś chce to wykonuje to na własne ryzyko, nie ponosze żadnej odpowiedzialności za twoje błędne decyzje Wink Ja liczę na przynajmniej kilku letnie szczęśliwe użytkowanie roweru, osoby ważące 200kg lepiej niech tego nie próbują Wink
https://i.postimg.cc/t49676FD/1549727964...971758.jpg
09.02.2019 17:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości