Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
Autor Wiadomość
W1lQ Online
Milczek
*

Liczba postów: 28
Dołączył: Dec 2014
Reputacja: 0
Kraków
Post: #1
Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
W niedlugim czasie w moje rece wpadnie Spec Epic 26" - SWorks z 2012. Rower jest niesamowity jesli chodzi podjazdy i plaski teren. Niemniej, chcialbym pokombinowac cos by radzil sobie w tym lepiej.

Macie jakies pomysly co mozna by pozmieniac? Na razie myslalem o amorku 120mm co powinno tez zmienic kat na cos mniejszego niz 70 stopni.
23.11.2017 14:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
CMIK Offline
Milczek
*

Liczba postów: 29
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 1
Kraków
Post: #2
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
Nie zmieniaj ani nie podnoś amortyzatora - Epic ma konserwatywną geo, jednak Spec ma ją dopracowaną i zmiany w niej pogarszają zachowanie roweru. Skróć mostek i poszerz kierownicę- pewnie masz tam 680- niech będzie te 740. Dobre wytrzymałe opony o sporej objętości+ tubeless. Nie wiem jakie tam są koła - pewnie wąskie obręcze ok. 19mm wewn. - to mało, lepiej coś powyżej 23mm wewn.

Epic to nie jest rower ścieżkowy, tylko przecinak do jeżdżenia przez wieś (XC). Możesz go wzmocnić i podnieść dzielność terenową, ale nie zmieniaj geometrii roweru - zmień nieco geometrię pozycji.
24.11.2017 00:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wooyek Offline
1enduro.pl
****

Liczba postów: 3,270
Dołączył: Jan 2009
Reputacja: 74
Katowice
Post: #3
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
CMIK dobrze prawi. Kokpit i opony to zdecydowanie najlepszy start.

Tutaj masz mój poradnik na ten temat: https://www.1enduro.pl/rower-evo-jak-dos...do-enduro/

1enduro.pl
24.11.2017 11:53
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
HanSolo Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 15
Dołączył: Aug 2017
Reputacja: 0
Kraków
Post: #4
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
Zrobiłem se podrabianego HT traila z Treka do XC. Podniosłem zawieszenie z 100 do 120mm. Po prostu nie chce się znowu wyp.. przez kierownice kiedy widelcowi skończy sie kąt główki czy skok, na na prawdę kolejnym byleczym. Mam "za długa" ramę. Mostek skrócony o 50% i kierę szerszą o ok 5cm i wyższą o ok 5cm. opony 29 x 2,35".. powiedzmy że jak napompuję im za dużo powietrza, to już lubią na zakręcie ocierać balonem o widelec. Jednak na niskim ciśnieniu przy prawie 30 calach koła nie ma takiej cegły leżącej na trasie, której sprawnie by nie pokonał ten rower.
03.12.2017 10:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
CMIK Offline
Milczek
*

Liczba postów: 29
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 1
Kraków
Post: #5
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
Tak, tylko Ty zrobiłeś tak z braku laku- z tego co pamiętam szukasz roweru od ponad roku (!) (na marginesie szkoda byłoby mi życia i jazdy na nieoptymalnym rowerze skoro masz kasę i chęci na nowy). Tym czasem W1IQ jak rozumiem nabywa rower, który już na wstępie nie spełnia jego kryteriów i chce go dostosować. Stąd propozycja zmiany opon na większe i dobre jakościowo i kokpitu na szerszy i krótszy (co potwierdzają Twoje doświadczenia). Zmiana skoku amortyzatora w pierwszym kroku mija się z celem. Ew po zmianie kokpitu i opon można popróbować ze skokiem widelca, ale większość z tych dodatkowych 20mm "puścić w SAG", żeby efektywnie suport nie podniósł się zanadto.
03.12.2017 17:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
HanSolo Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 15
Dołączył: Aug 2017
Reputacja: 0
Kraków
Post: #6
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
Żeby była jasność. Nie doradzam W1lQ żeby podnosił widelec. Mówię co zrobiłem w HT i działa.
CMIK napisał(a):"puścić w SAG"
Dokładnie tak zrobiłem. Mam niemal niezmienioną geo, po prostu teraz mam prawdziwe 100mm skoku do użytkowania. Co do supotu to i tak jest wysoko, wiec podniesienie nawet te odrobine nie zrobi nic dobrego.
CMIK napisał(a):Tak, tylko Ty zrobiłeś tak z braku laku
Nie do końca tak było. Rower miał być lekki wiec HT enduro czy traile odpadały i już w założeniu szukałem długiej (i wygodnej) ramy. Przeróbka XC była oczywistą opcją. Tak na prawdę zmieniałem kierę, mostek i opony ze 3 razy. Teraz po podniesieniu ustawię sobie jeszcze minimalnie i bedzie idealnie. Tak też zostanie. Nie przestanę jeździć tym rowerem w obecnym setupie choćbym kupił sobie Speca Demo za 40k. Jazda na nim jest zbyt przyjemna.
CMIK napisał(a):- z tego co pamiętam szukasz roweru od ponad roku (!) (na marginesie szkoda byłoby mi życia i jazdy na nieoptymalnym rowerze skoro masz kasę i chęci na nowy).
Jak wyżej, nie szkoda mi życia na jazdę moim rowerem. Szkoda mi życia na nie jeżdżenie nim. Nie zamienię go na fulla. Po prostu dojdzie drugi do czego innego, tak by aktualnego HT nie połamać. Fulla kupuję tak na prawdę tylko przez 2 m-ce jesieni/zimy. A w sezonie to się nie kupuje, tylko jeździ. Rok temu się nie udało, teraz też nie. No big deal. I tak cały ten sezon miałem rozpieprzony przez pracę i w górach byłem całe g...
Tak na prawdę zamiast nowego fulla wolałbym więcej czasu i jakichś kumpli do jazdy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.12.2017 20:47 przez HanSolo.)
03.12.2017 20:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
triper Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 333
Dołączył: Sep 2014
Reputacja: 8
Bełżec
Post: #7
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
W1IQ mam inne zdanie niż poprzednicy. Podniesienie amortyzatora to dobry pomysł na zmianę geometrii, ale lepszym rozwiązaniem było by wstawienie tulejek offsetowych do dampera. Dzięki nim zmienisz kąty na bardziej przyjazne do jazdy w dół. Nie obawiał bym się popsucia geo, ten spec ma tak ekstremalnie kros kantrowe geo, że odjęcie z główki jednego stopnia i nie całego z podsiodłówki nie zrobi wielkiego spustoszenia. Amora bym postawił na 110 mm
04.12.2017 10:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MojoJojo Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 4
Dołączył: Oct 2017
Reputacja: 0
Kruszarnia WPN/
Post: #8
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
Może zasieję herezję, ale nie byłoby lepiej/łatwiej sprzedać XC i kupić ścieżkowca?
05.12.2017 11:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
CMIK Offline
Milczek
*

Liczba postów: 29
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 1
Kraków
Post: #9
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
Nie siej zamętu - wszystko było już takie proste, piękne, klarowne, wszystko komplikujesz.
05.12.2017 12:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
W1lQ Online
Milczek
*

Liczba postów: 28
Dołączył: Dec 2014
Reputacja: 0
Kraków
Post: #10
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
Dzieki za rady Big Grin Epica nie sprzedam bo... to SWorks, ktorego kupilem od kumpla za naprawde male pieniadze i porownywalnego Stumpa w podobnej klasie nie kupie. Ponadto, naprawde brakuje mi pedalowania. Mam (do czasu az nie opchne) reigna z 2015 i to zdecydowanie za duzo roweru do zjazdu jak na moj gust i odwage w skakaniu Sad
05.12.2017 13:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Jergus Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 5,155
Dołączył: Aug 2010
Reputacja: 56
Kalisz
Post: #11
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
(05.12.2017 13:56)W1lQ napisał(a):  Dzieki za rady Big Grin Epica nie sprzedam bo... to SWorks, ktorego kupilem od kumpla za naprawde male pieniadze i porownywalnego Stumpa w podobnej klasie nie kupie. Ponadto, naprawde brakuje mi pedalowania. Mam (do czasu az nie opchne) reigna z 2015 i to zdecydowanie za duzo roweru do zjazdu jak na moj gust i odwage w skakaniu Sad

A to nie rozsądniej byłoby odchudzić Regine ?
lekkie kola, i opony, może trochę inny kokpit i rower "odżyje".
06.12.2017 10:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MojoJojo Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 4
Dołączył: Oct 2017
Reputacja: 0
Kruszarnia WPN/
Post: #12
RE: Zrobic z XC fajnego sciezkowca :)
Cytat:A to nie rozsądniej byłoby odchudzić Regine ?
lekkie kola, i opony, może trochę inny kokpit i rower "odżyje".

Tak - to jest pomysł!
Przełożyć krótki mostek, ciężkie opony i amortyzator z reigna do s-works'a, a do reigna założyć długi mostek z epica, lekkie opony i amortyzator, który pochyli przód jak w szosówce.
W ten sposób kolega uzyska hardcorowego ścieżkowca do XC i lekko-ciężki rower XC na ścieżki.
Big Grin
06.12.2017 14:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości