Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomoc w dobraniu czesci
Autor Wiadomość
Eninz Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 8
Dołączył: Jan 2018
Reputacja: 0
Bytom
Post: #1
Pomoc w dobraniu czesci
na samym wstępie napisze że nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział jeśli nie proszę o przerzucenie o ile w ogóle jest taki dział oraz jestem totalnym amatorem kompletnie się nie znam proszę was o to żebyście ocenili to co tu za chwile podam i powiedzieli czy wszystko będzie pasować ze sobą jak nie co zmienic na coś sensownego i napisać co brakuje dziękuje Smile

Rama:Dartmoor hornet 2015

Amortyzator:marzocchi-bomber-66-rc3-dh-fr

Kierownica Raceface next 31,8 740mm

Napinacz:truvativ-boxguide

Przerzutka:shimano-zee-fr-rd-m640-fr-dh

Kaseta:Shimano CS HG500 Deore Tiagra Kaseta rowerowa MTB 10 rzędowa 11x25

Mostek:mostek-truvativ-hussefelt

Korba:korba-mtb-shimano-slx-fc-670-3x10

Suport: Suport SHIMANO Deore XT/SLX SM-BB70 68/73mm

Obręcz:26-dartmoor-fortress-v-2-36h-2017 (tyl)

Obręcz:26-Dartmoor raider 26 36h (przod)

Piasta tył:mavic-crosmaxx-sx-135-x-12

Piasta przód:

Łańcuch:campagnolo-veloce

Pedały:Dartmoor stream

Gripy: renthal-lock-on-gripy-dh-fr

Obejma:reverse-long-life-34-9mm

Sztyca:truvativ-stylo-t20-30-9-400-mm-0-st

Siodełko:Kellys Mirage mtb trekking white

Opony:schwalbe-magic-mary-26x2-35

Dętka:maxxis-freeride-26x2-20-2-50-presta-fv-detka-fr-dh

Manetka:sram-x-5-trigger-2b-przod

Hamulce:shimano-deore-m596

Tarcza przód:tarcza-hamulcowa-shimano-xt-sm-rt86-180mm

Tarcza tył: tarcza-hamulcowa-shimano-xt-sm-rt86-160mm

Klocki hamulcowe:klocki-hamulcowe-kool-stop-magura-clara-ks-d110

Rower głownie do dh/fr :)to bedzie moj pierwszy rower do tego chce zaczac przygode z dh/fr Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2018 02:20 przez Eninz.)
28.01.2018 00:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 560
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 11
Kielce
Post: #2
RE: Pomoc w dobraniu czesci
To od razu zapytam czy masz jakiekolwiek doświadczenie w jeździe ekstremalnej.

Przyszły rower to rower do FR/bikeparku nie do DH, przy twojej wadze w okolicach 65-70kg. Jadąc współczesne DH tym sprzętem zwyczajnie się zabijesz. Jeżeli ma to być FR to większość części jest ok, z paroma wyjątkami.
1) korba - 1 rząd z porządnym napinaczem, dedykowana, ciężka do DH'u nie Enduro SLX (tym bardziej korba 3rz O_O). Urwiesz gwinty na dłuższych przelotach.
2) suport - przydałby się pancerniejszy, nie zewnętrzny, ale wewnętrzny.
3) manetka - 2rz nie pasuje do 3rz korby (manetka z przodu???)
4) mostek - max 50mm (35-40)
5) HAMULCE - deore to spowalniacze. Minimum ZEE, Saint, CODE (deorki z ponad 40-50km/h dostają zadyszki)
6) tarcze - minimum 203/180, 180 spalisz moment
7) kaseta - raczej 8-9 rzędów, nie plastikowe 10. Tylu nie potrzeba. Wystarczy 8. Przy 80-120km/h i 20m dropach raczej nie będziesz miał czasu na 10 kliknięć Wink
8) kierownica - raczej 800mm niż 700
9) obręcze - Dartmory są dość plastelinowe, po cięższym sezonie do wymiany
10) szprychy - min 2.0, najlepiej 2.3mm
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2018 04:07 przez sirdaniel.)
28.01.2018 03:51
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Eninz Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 8
Dołączył: Jan 2018
Reputacja: 0
Bytom
Post: #3
RE: Pomoc w dobraniu czesci
(28.01.2018 03:51)sirdaniel napisał(a):  To od razu zapytam czy masz jakiekolwiek doświadczenie w jeździe ekstremalnej.

Przyszły rower to rower do FR/bikeparku nie do DH, przy twojej wadze w okolicach 65-70kg. Jadąc współczesne DH tym sprzętem zwyczajnie się zabijesz. Jeżeli ma to być FR to większość części jest ok, z paroma wyjątkami.
1) korba - 1 rząd z porządnym napinaczem, dedykowana, ciężka do DH'u nie Enduro SLX (tym bardziej korba 3rz O_O). Urwiesz gwinty na dłuższych przelotach.
2) suport - przydałby się pancerniejszy, nie zewnętrzny, ale wewnętrzny.
3) manetka - 2rz nie pasuje do 3rz korby (manetka z przodu???)
4) mostek - max 50mm (35-40)
5) HAMULCE - deore to spowalniacze. Minimum ZEE, Saint, CODE
6) tarcze - minimum 203/180, 180 spalisz moment
7) kaseta - raczej 8-9 rzędów, nie plastikowe 10. Tylu nie potrzeba. Wystarczy 8. Przy 80-120km/h i 20m dropach raczej nie będziesz miał czasu na 10 kliknięć Wink
8) kierownica - raczej 800mm niż 700
9) obręcze - Dartmory są dość plastelinowe, po cięższym sezonie do wymiany
10) szprychy - min 2.0, najlepiej 2.3mm
Waze 90kg Smile Co do tego co wymeniles co trzeba wymienic co trzeba wymienic najlepiej zeby to bylo na olx/allegro
lub jesli nie bedzie to nazwe danej czesci w przyszlym czasie moze sie pojawi na tych stronach aukcyjnych a i napisalem ze dopiero zaczynam przygode bedzie to moj pierwszy rower taki powiedzmy "lepszy" mysle ze jednak zmieniam decyzje chcialbym FR urban dh
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2018 05:25 przez Eninz.)
28.01.2018 04:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 560
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 11
Kielce
Post: #4
RE: Pomoc w dobraniu czesci
FreeRide to nie urban ani DH Wink Wiem, że brzmi to podobnie, ale różnica jest zasadnicza, choć dla ciebie może jej nie być wcale. Kwestia czego ty chcesz. Na ramie sztywnej pojeździsz co najwyżej w lekkim FR i po bikeparku. Do extremy tylko full-suspension. Przede wszystkim trakcja, ale sztywna rama, kości, ścięgna i mięśnie nie wytrzymają katowania, a przy wyższych prędkościach zero stabilności.
To co masz dobre będzie do bikeparku, poskakać, pobandować, czasem przeboleć jakiegoś tripa po górach. Do rasowego DH i FR radzę dozbierać i kupić docelowy rower.

DH czyli lekko, szybko, wydajnie, (rowery o innej geometrii niż FR, dłuższe, środek ciężkości niżej, bardziej z tyłu, dla stabilności przy +100km/h)
FR czyli ciężej, wolniej, mocniej, wytrzymalej, (środek bardziej w centrum, suport wyżej, inne przełożenia i kąty, grubsza rama, dla wytrzymania katowania skokami i udawanie podjeżdżania). I nie, Enduro/AllMoutain to nie FR.
Urban - patrz BMX, DirtJump, ewentualne zawody DH w urbanie to dalej DH, tyle że w mieście.
28.01.2018 06:37
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Eninz Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 8
Dołączył: Jan 2018
Reputacja: 0
Bytom
Post: #5
RE: Pomoc w dobraniu czesci
(28.01.2018 06:37)sirdaniel napisał(a):  FreeRide to nie urban ani DH Wink Wiem, że brzmi to podobnie, ale różnica jest zasadnicza, choć dla ciebie może jej nie być wcale. Kwestia czego ty chcesz. Na ramie sztywnej pojeździsz co najwyżej w lekkim FR i po bikeparku. Do extremy tylko full-suspension. Przede wszystkim trakcja, ale sztywna rama, kości, ścięgna i mięśnie nie wytrzymają katowania, a przy wyższych prędkościach zero stabilności.
To co masz dobre będzie do bikeparku, poskakać, pobandować, czasem przeboleć jakiegoś tripa po górach. Do rasowego DH i FR radzę dozbierać i kupić docelowy rower.

DH czyli lekko, szybko, wydajnie, (rowery o innej geometrii niż FR, dłuższe, środek ciężkości niżej, bardziej z tyłu, dla stabilności przy +100km/h)
FR czyli ciężej, wolniej, mocniej, wytrzymalej, (środek bardziej w centrum, suport wyżej, inne przełożenia i kąty, grubsza rama, dla wytrzymania katowania skokami i udawanie podjeżdżania). I nie, Enduro/AllMoutain to nie FR.
Urban - patrz BMX, DirtJump, ewentualne zawody DH w urbanie to dalej DH, tyle że w mieście.
chodzilo mi o cos tego typu co ma ten gosciu https://www.youtube.com/watch?v=Q_3yUfXwgq8&t=463s
28.01.2018 06:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 560
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 11
Kielce
Post: #6
RE: Pomoc w dobraniu czesci
To jeżeli taki wzór, to cóż. Wymieniać nie masz co. Zajeździć to co jest i jak się zepsuje to sztukować. 10rz jest nieporozumieniem, z korby 3rz zawsze zrobisz 2rz. Od biedy 1rz.
28.01.2018 06:46
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Eninz Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 8
Dołączył: Jan 2018
Reputacja: 0
Bytom
Post: #7
RE: Pomoc w dobraniu czesci
(28.01.2018 06:46)sirdaniel napisał(a):  To jeżeli taki wzór, to cóż. Wymieniać nie masz co. Zajeździć to co jest i jak się zepsuje to sztukować. 10rz jest nieporozumieniem, z korby 3rz zawsze zrobisz 2rz. Od biedy 1rz.

Co bys mogl polecic jakie korby kaseta kierownica 780 -800 mm ? manetka suport hamulce mostek ?
28.01.2018 06:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 560
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 11
Kielce
Post: #8
RE: Pomoc w dobraniu czesci
Powiem tak. Zależy od budżetu Wink Kwoty tutaj są nieograniczone. Dobór napędu też zależy czy będziesz jeździł tylko w dół czy też dojeżdżał/podjeżdżał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2018 06:52 przez sirdaniel.)
28.01.2018 06:48
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Eninz Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 8
Dołączył: Jan 2018
Reputacja: 0
Bytom
Post: #9
RE: Pomoc w dobraniu czesci
(28.01.2018 06:48)sirdaniel napisał(a):  Powiem tak. Zależy od budżetu Wink

Raczej skladalbym to z uzywek mysle ze tak zeby za wszystko bylo 2k 2,5k za caly rower rame juz mam tego horneta napewno chce obrecze amortyzator gripy i pedaly reszte oczywscie jezeli masz czas prosze o pomoc Smile w doborze reszty tych "zlych" czesci
28.01.2018 06:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 560
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 11
Kielce
Post: #10
RE: Pomoc w dobraniu czesci
Ojoj Big Grin Czyli nie masz nic, poza ramą.....oj Wink.

Napiszę ci mniej więcej, ale szukaj i przekopuj internety sam. Potem pokaż co masz i się pogada. Z bólem serca, ale nie mam aż tyle czasu Sad Takie szukanie zajmuje z miesiąc.

1) koła - znośne koła do extremy to minimum 800-1000zł. Kompletne używki 26" chodzą w okolicach najmniej 700-800zł. (nowe? ponad 1500zł)
2) amortyzator - 66'tka to około 800-1000zł we w miarę dobrym stanie
3) korby - najtańsze 300-500zł (shimano Zee, saint, Sram'y, Race Face'y)
4) kierownica - do 200-300zł (chromag, funn, obojętnie co), aluminium 6000 będzie miększe, 7000 twardsze, mniej sprężyste, pewniejsze w prowadzeniu
5) mostek - koło 100zł (nawet husefelt wystarczy)
6) hamulce - 500-1000zł (Zee, Saint 810, Code, Code R)
7) kaseta i zębatka przednia (przełożenia zalezy jak chcesz jeździć) - średnio 100-200zł
8) manetka - koło 100zł (Deore, SLX, Sram x7)
9) gripy - jakie kupisz.
10) napinacz - 50-100zł
11) łańcuch 50-100zł
12) kask - 300zł (giro, 661, specialized, kask, met)
13) zbroja - 400zł (ixs, 661)
14) ochraniacze -300zł (ixs, raceface, 661)

Podliczając cena zabija. Kwestia czy nie lepiej kupić cały rower podjeżdżony i ewentualnie zmienić napęd czy osprzęt, bo za części wybulisz majątek.
I nie musisz cytować za każdym postem Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.01.2018 07:19 przez sirdaniel.)
28.01.2018 07:12
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Eninz Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 8
Dołączył: Jan 2018
Reputacja: 0
Bytom
Post: #11
RE: Pomoc w dobraniu czesci
a jaki rower bys polecal? najwyzej bym co jakis czas zmieniał czesci a po podliczeniu tego wszystkiego okolo 3250 brałem te nizsze ceny wogole bardzo dziekuje ci za pomoc Wink
28.01.2018 07:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 560
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 11
Kielce
Post: #12
RE: Pomoc w dobraniu czesci
Jeżeli ma być coś na wzór tego co pokazałeś to szukaj takiego czegoś. Na olxie sporo się znajdzie. Ewentualnie koła wymienić czy napęd to 1000zł w przyszłości, ale nie 3k. Większość rowerów będzie ok, kwestia czy tobie się spodoba Smile
28.01.2018 08:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Eninz Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 8
Dołączył: Jan 2018
Reputacja: 0
Bytom
Post: #13
RE: Pomoc w dobraniu czesci
Dziekuje ci za pomocBig Grin Bardzo
28.01.2018 20:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
sirdaniel Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 560
Dołączył: Dec 2009
Reputacja: 11
Kielce
Post: #14
RE: Pomoc w dobraniu czesci
I jak. Udało się coś znaleźć?
01.02.2018 08:59
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Eninz Offline
Zaglądacz

Liczba postów: 8
Dołączył: Jan 2018
Reputacja: 0
Bytom
Post: #15
RE: Pomoc w dobraniu czesci
tak srednio bym powiedział
01.02.2018 09:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości