Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 28 głosów - 1.93 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fulle 29er- Nowinki ze świata.
Autor Wiadomość
krolik Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 2,829
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 16
POZNAN
Post: #41
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Malauch napisał(a):
krolik napisał(a):bardzo fajnie. Mogę ci też złożyć koło 27.5 pod 20mm bo mam obręcz jeszcze jedną ale nie tubeless.
Dzięki, ale jak na razie w założeniu mam bezpośrednie porównanie 26" i 29", dodatkowy standard 27,5" pewnie tylko by wprowadził zbędny mętlik do tego "testu". Od razu uprzedzam, że część praktyczna będzie przeprowadzona na oponach trekingowych 1,75" nabitych do 5bar. Dlaczego tak?? Bo chce porównać wpływ samych kół a nie opon na pokonywanie przeszkód.

hm. to trochę dziwnie.
od razu wyjaśnię, że nie zależy mi na wyniku tego testu nawet trochę i nic z tego nie bede miałTongue
ale jestem oczywiście ciekaw bardzo jak każdego doświadczenia.
ale żeby było sprawiedliwie, to może 26" też weź jakąś oponkę 1,8" albo coś?
bo inaczej to chyba niewielki sens - tzn o tym, że większe łatwiej przejeżdża to każdy może się przekonać jak sobie położy zapałkę i przetoczy przez nią najpierw monetę dwa złote a potem pięć złotych - i już masz test.
albo pożycz BMXa od dziecka z sąsiedztwa i podjedź pod krawężnik a potem 24" to samo i zobacz jaka będzie różnica
żeby było obiektywnie chociaż ciut, to powinno być to samo ciśnienie i podobna objętość opony moim zdaniem
np moje koło 27.5 (razem z oponą i na tej, dość wąskiej obręczy) ma taką samą średnicę jak 26" Mavic 823 i Maxxis Minnion DH 2.5 przy 2bar ale już sama obręcz jest niewiele większa niż 26"


ET Nr 200
www.beastiebikes.pl | blog.beastiebikes.pl
30.09.2008 08:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krolik Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 2,829
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 16
POZNAN
Post: #42
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
albo przetocz same koła - bez opon wogóle


ET Nr 200
www.beastiebikes.pl | blog.beastiebikes.pl
30.09.2008 08:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krolik Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 2,829
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 16
POZNAN
Post: #43
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
WB 150 ma AC=560. Ciekawe, czy można go wewnętrznie skrócić o 15mm. Wtedy miałby tyle co 36ka i pasowałby do LT2 jak ulał. A ja musiałbym znów przemyśleć mój rowerTongue


ET Nr 200
www.beastiebikes.pl | blog.beastiebikes.pl
30.09.2008 10:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #44
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
@Królik a po co redukowac skoro masz
http://www.whitebrotherscycling.com/29er.shtml
amorek o skoku 135mm tylkop, ze z 32mm goleniami:
http://www.whitebrotherscycling.com/gall...9-135.html a tutaj jego testy na cały wątek Klik

A tak nawiasem mówiąc to przemyśl tego Lunchboxa 6" skoku z tym WB 6" lepszy cały rower, a jego mozliwości juz znasz. aha nie jestem wysoki i dlatego właśnie widzę te dziciaki po 180cm pożerające genetycznie modyfikowaną żywność jak amerykanie.

@Malauch jeśli sobie życzysz to dam wam nieco testów do poczytania:
29er wygrywa w DH i spostrzeżenia Mikea Curiaka - starszy wątek kiedy dostepna była jedna opona pod AM- Rampage 2,35"
1
2
3

Co do testu to powinieneś jednak testować MTB 26 vs 29 lub tez trekinga 26 (istnieją takowe) vs 29 (raczej 28" czyli i tak 622mm) inne porównania nie będą sprawiedliwe dla jednej bądź dla drugiej strony. Jeśli chcesz zrobić test samego kąta najazdu to Królik dobrze prawi. Na prawdziwe tesy wsyztskich 29erów zapraszają tylko Stany. Nigdzie w Europie nie ma ich tak dużo.

Rozważania po raz n-ty 29vs26
4
5
6
7
8
9
10
11
O kącie natarcia 12
Z 26 na 29
Poprawa bezpieczeństwa
Duże koła poprawiają bezpieczeństwo
13
i
14

Zainteresowanym życzę miłej lektury.

Edit:
Malauch
Cytat:No i zmobilizowaliście mnie, do tego co już chciałem od dawna przygotować, czyli subiektywne porównanie kół 26" i 29" na przodzie, bo na tyle duże koło uznaję za pomyłkę już z samej teorii (sam dłuższy tylny trójkąt wystarczyłby aby mnie zniechęcić, nie mówiąc już o braku lekkich przełożen)
Skoro duże koło poprawia trakcję i przyczpeność a takze bezpieczeństwo to czemu miałoby nie poprawić w tyle?
Dłuższy trójkąt? Lunchbox 6" ma 17,3" trójkąta, a piszą o nim że jeździ sie jak na 26" że nie czuć zabardzo dużych kół- poprostu majstersztyk. Wtedy się okazuje, ze 29" jest normalne a 26" jest jakim reliktem i dziecięcym rozmiarem- powaznie. Nie wsiądziesz juz wiecej na 26" podobnie jak Królik na przodzie.

Przełożenia? Fakt 22x34 to dla kogos kto jeździ tylko pod pionową skałe może być mało lecz bez przesady, ludziska tak jeżdzą od 8 lat. Kwestia przyzwyczajenia tak samo jak na 24" mozebyć przełożenie 22x34 i wtedy takie dziecko bedzie narzekać, że juz na 26" takowego brak.
Bardoz wybredni pakuja 20x34 lub 22x39- tak jest taka kaseta robionana zamówienie. 20x34 jest lżejsze i bezpieczniejsze.

Dzięki wielkiemu kołu u zadu właśnie poprawiają się podjazdy to ono nie traci momentu obrotowego. Najprędszy test dla ciebie to poprostu wsadzić zamiast 26" 24" w tyle z taka samą oponą i zacznij podjeżdżać- wybierz się na zlot lub inne wycieczki z takim kołem.
Fakt jak założysz opone 3" to będzie wielkość całego koła przypominac 2,1" na 559mm.

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.09.2008 11:24 przez ChuckNorris.)
30.09.2008 11:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krolik Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 2,829
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 16
POZNAN
Post: #45
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
ChuckNorris napisał(a):@Królik a po co redukowac skoro masz
http://www.whitebrotherscycling.com/29er.shtml
amorek o skoku 135mm tylkop, ze z 32mm goleniami:

no właśnie dlategoTongue
swoja droga to oni tam w opisie maja ze 150 tez ma 32mm golenie


ET Nr 200
www.beastiebikes.pl | blog.beastiebikes.pl
30.09.2008 11:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #46
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Bo to stary opis, a nowy WB 150mm z targów na '09 ma 35mm Smile
Odwróc sobie mostek wspak i daj pełnego 150mm Smile

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.09.2008 11:28 przez ChuckNorris.)
30.09.2008 11:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krolik Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 2,829
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 16
POZNAN
Post: #47
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
ChuckNorris napisał(a):Bo to stary opis, a nowy WB 150mm z targów na '09 ma 35mm Smile
Odwróc sobie mostek wspak i daj pełnego 150mm Smile

no to jak napewno wiesz nie takie proste, bo podloga - kiera a a-c to kompletnie dwie różne rzeczyTongue moge dac nawet 15st ujemny mostek i bede miał niżej kiere niż mam a i tak bedzie jezdził do niczego bo za wysoko jest do głowki ramy i niszczy to cała geometrię i kąty wymyslone przez sc
545 to max dla LT2 moim zdaniem


ET Nr 200
www.beastiebikes.pl | blog.beastiebikes.pl
30.09.2008 11:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #48
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Dlatego warto rozważyć ramkę Lunbox lub Niner WFO9 przygotowaną od 140mm do 170mm amorka. Kwestia amorka, ramki, kół. Na kołach tez bym nie oszczędzał. Syncross 29er 36 szprych lub Salsa Gordo 29er 36 4 krzyże tak jak ja i nyple miedziane. Problemem są jedynie/aż fundusze i wyrzeczenia.
Obecny rower sobie zostawisz do porównań, aż stanie się bezuzytecznym pojazdem zbierającym kurz Smile

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
30.09.2008 11:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Malauch Offline
EMTB.pl
*******

Liczba postów: 2,784
Dołączył: Nov 2007
Reputacja: 27
Świeradów-Zdrój
Post: #49
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
ChuckNorris napisał(a):@Malauch jeśli sobie życzysz to dam wam nieco testów do poczytania:
29er wygrywa w DH i spostrzeżenia Mikea Curiaka - starszy wątek kiedy dostepna była jedna opona pod AM- Rampage 2,35"
...
Spokojnie, doświadczyłem już jak działa propaganda w rowerowym biznesie. Głównie na własnej skórze (a właściwie we własnym portfelu). Dlatego teraz do "nowych, rewolucyjnych, lżejszych i sztywniejszych" mam dużą rezerwę i jak tylko mam możliwość staram się porównać, ewentualnie rozrysować, policzyć i wyciągnąc wnioski samemu.
Marketingowa papka atakuje ze wszystkich stron, a człowiek sam musi przeprowadzać kontrolę jakości. A osobiście uważam serwis mtbr.com już od jakiegoś czasu, za jedno z głównych źródeł marketingowej manipulacji i do informacji tam podchodzę z dużą rezerwą. No bo wystarczy pomyśleć. Mtbr.com jest największym i co ważne najbardziej międzynarodowym portalem MTB, znany i czytaty przez wszystkich, a szczególnie tych, którzy zastanawiają się co kupić. Duża gratka dla producentów sprzętu, którzy chcą sprzedać coś "lepsze bo nowe", a dodać review lub napisać na forum może każdy.
Pewnie zaraz ktoś się odezwie, że to spiskowa teoria dziejów i pewnie będzie miał rację.
ChuckNorris napisał(a):Przełożenia? Fakt 22x34 to dla kogos kto jeździ tylko pod pionową skałe może być mało lecz bez przesady, ludziska tak jeżdzą od 8 lat. Kwestia przyzwyczajenia tak samo jak na 24" mozebyć przełożenie 22x34 i wtedy takie dziecko bedzie narzekać, że juz na 26" takowego brak.
Bardoz wybredni pakuja 20x34 lub 22x39- tak jest taka kaseta robionana zamówienie. 20x34 jest lżejsze i bezpieczniejsze.
Uwierz, to nie jest kwestia przyzwyczajenia, ale mocy w nogach. Ja sobie nie wyobrażam jazdy po górach z najlżejszym przełożeniem 22/29 (w przybliżeniu, licząc bardzo na szybkiego, właśnie takie przełożenie jest dostępne przy 29" i zębatce 22T oraz kasecie 34-11T). A parę w nogach raczej mam całkiem dobrą (hehe, troche nieskromnie to musiało zabrzmieć). Trzeba jeszcze dodać, że wiele osób chętnie by jeździło na lżejszych przełożeniach niż 22/34, gdyby tylko była taka możliwość.
Piszesz o zębatce 20T i kasecie 39-11T, ale gdzie to kupić i za jaką kasę?? 20T podejdzie w ogóle do standardowych korb?? I ciekawe jaka przerzutka obsłuży 39T na tyle??
ChuckNorris napisał(a):Dzięki wielkiemu kołu u zadu właśnie poprawiają się podjazdy to ono nie traci momentu obrotowego.
Ten kij ma dwa końce, nie traci momentu obrotowego, ale trzeba włożyć większą siłę w rozkręcenie takiego koła. Spróbuj kiedyś w lesie utrzymać stałą prędkość, praktycznie jest to nie możliwe, a co dopiero w naprawdę trudnym terenie. MTB to jest ciągłe hamowanie i przyspieszanie.

Za jakiś tydzień, może nawet dwa zakończe już swoje porównanie kółek, napiszę swoje wnioski. Do tego czasu zamierzam nie poruszać tematu rozmiaru kół w Enduro.

www.emtb.pl
___________________________
komórczak: (+48) 517 752 328
e-mail: michal.jurewicz@emtb.pl
30.09.2008 14:23
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #50
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Malauch napisał(a):Marketingowa papka atakuje ze wszystkich stron, a człowiek sam musi przeprowadzać kontrolę jakości. A osobiście uważam serwis mtbr.com już od jakiegoś czasu, za jedno z głównych źródeł marketingowej manipulacji i do informacji tam podchodzę z dużą rezerwą. No bo wystarczy pomyśleć. Mtbr.com jest największym i co ważne najbardziej międzynarodowym portalem MTB, znany i czytaty przez wszystkich, a szczególnie tych, którzy zastanawiają się co kupić. Duża gratka dla producentów sprzętu, którzy chcą sprzedać coś "lepsze bo nowe", a dodać review lub napisać na forum może każdy.

Zgadza się , na wielgachnym portalu wałęsa się sporo producentów chcących coś opchnąć, coś wprowadzić i wykorzystują dużą ilośc odwiedzających. Właśnie ta spora część odwiedzających zakupiła przez te 8 lat istnienia 29erów już sporo takich rowerków przy tym cały czas posiadajac topowe 26ery i nadal testujac nowe i pozostaja przy 29erach przez ich koła, natomiast same ramy, rawki, opony itp. to tak samo jak przy 26" sa lepsze i gorsze.
Są to zwykli rowerzyści nawet z całego świata np. Japonia, Włochy, Izrael i to właśnie ich wypowiedzi warto poczytać. Są one w większości zbieżne z producentami. Warto się wgryźć w ten temat
Dla znajacych niemiecki i francuski to sa fora w tych że językach o 29erach, gdzie juz nie mozna posądzić uzytkowników o zmowę z producentami z USA.
Cytat:
ChuckNorris napisał(a):Przełożenia? Fakt 22x34 to dla kogos kto jeździ tylko pod pionową skałe może być mało lecz bez przesady, ludziska tak jeżdzą od 8 lat. Kwestia przyzwyczajenia tak samo jak na 24" mozebyć przełożenie 22x34 i wtedy takie dziecko bedzie narzekać, że juz na 26" takowego brak.
Bardoz wybredni pakuja 20x34 lub 22x39- tak jest taka kaseta robionana zamówienie. 20x34 jest lżejsze i bezpieczniejsze.
Uwierz, to nie jest kwestia przyzwyczajenia, ale mocy w nogach. Ja sobie nie wyobrażam jazdy po górach z najlżejszym przełożeniem 22/29 (w przybliżeniu, licząc bardzo na szybkiego, właśnie takie przełożenie jest dostępne przy 29" i zębatce 22T oraz kasecie 34-11T).

Liczyłeś to dla 26 cali-66,04cm i 29- 73,66cm ?
Generalnie to nie są aż 3 cale bo róznica w rawce jest tylko 63mm (622-559) a nie 76,2mm=3 cale Nie jest, aż tak kiepsko. Sporo było dyskusji na ten temat wśród 29 calowców. Dokładnie tylko/aż/poprostu 63mm powinno być różnicy na kole przy takich samych oponach.
26" jak i 29" to wartość przybliżona rawek odpowiednio 559 i 622 wraz z bliżej nie okreslona grubą opona. Np DH 26" to w rzeczywistości 27,5 a DH na jescze nieistniejacej oponie 29" 2,5-3" to juz ponad 30 cali a dalej sie nazywają 26 i 29.
Cytat: Trzeba jeszcze dodać, że wiele osób chętnie by jeździło na lżejszych przełożeniach niż 22/34, gdyby tylko była taka możliwość.
Piszesz o zębatce 20T i kasecie 39-11T, ale gdzie to kupić i za jaką kasę?? 20T podejdzie w ogóle do standardowych korb?? I ciekawe jaka przerzutka obsłuży 39T na tyle??
Co do 39T nie mam pojęcia tylko widziałem, że ktoś o tym pisał, lecz choćby waga takich zębatek niszczy całą zaletę.
Co do 20T tam trzeba pytać, kilka osób już to testowało na 622mm.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=438751
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=446091
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=420544
http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=4632765
http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=4822530
Cytat:
ChuckNorris napisał(a):Dzięki wielkiemu kołu u zadu właśnie poprawiają się podjazdy to ono nie traci momentu obrotowego.
Ten kij ma dwa końce, nie traci momentu obrotowego, ale trzeba włożyć większą siłę w rozkręcenie takiego koła. Spróbuj kiedyś w lesie utrzymać stałą prędkość, praktycznie jest to nie możliwe, a co dopiero w naprawdę trudnym terenie. MTB to jest ciągłe hamowanie i przyspieszanie.

Nie jest az tak strasznie. Gdybys naprawde zatrzymywał się do zera i przyspieszał i tak w kółko to tak naprawdę 20" będa najlepsze. Jazda to bardziej zwalnianie i przuyspieszanie niz zatrzymywanie i przyspiesznie. w tym pierwszym mniejszy jest opór stawiany przez przeszkody na większym kole, na tyle mniejszy, że niweluje to powolniejsze przyspieszanie i wychodzi na swoje. Kwestia doboru wagi kół.
Gdyby iść taką twoją logiką to carbonowe obręcze do XC 20" podjeżdżałyby najlepiej bo są najlżejsze.
Tutaj jest watek dokładnie o tym Klik - uważnie przeczytaj, bo wypowiada się tam zawodnik holenderski Cloxxki, który od prawie ośmiu lat ściga sie na 29erach w XC i od kilkunastu na 26".

Cytat:Za jakiś tydzień, może nawet dwa zakończe już swoje porównanie kółek, napiszę swoje wnioski. Do tego czasu zamierzam nie poruszać tematu rozmiaru kół w Enduro.

Warto wyraźnie tez porównać jakość tych kół, bo chyba nie bedziesz porównywał carbonowych obręczy do XC 622mm, które w komplecie mogą ważyć tyle co te aluminiowe 1344 gram na których full waży 10,5g
(-szwajcarski zawodnik ma takie lub innych o wadze 350 gram) tylko jakieś koła od trekinga kowadła 2,5kg nie zaprojektowane do jazdy w terenie MTB. Mato sens lecz powolności temu rozmiarowi w ogóle nie nalezy przypisywać patrząc przez pryzmat innych kół tylko dlatego że maja tą samą średnicę.

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.09.2008 15:49 przez ChuckNorris.)
30.09.2008 15:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tysiu Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,071
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 8
Wieliczka
Post: #51
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
No dobrze Chuck a jakie są w tym momencie w USA lub w EU dostępne rowery Enduro / AM ze skokiem min 140 mm na kołach 29 ?
Możesz podać jakieś przykłady , linki, ceny ?

https://picasaweb.google.com/114132576556195545022/Tysiu06200810022014
30.09.2008 16:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Malauch Offline
EMTB.pl
*******

Liczba postów: 2,784
Dołączył: Nov 2007
Reputacja: 27
Świeradów-Zdrój
Post: #52
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
tysiu napisał(a):No dobrze Chuck a jakie są w tym momencie w USA lub w EU dostępne rowery Enduro / AM ze skokiem min 140 mm na kołach 29 ?
Możesz podać jakieś przykłady , linki, ceny ?
Bez urazy, ale spokojnie możesz zrobić samemu małe poszukiwanie, a nie się tylko Chuckiem posługiwać Wink Zresztą przewijało się to już przez forum (choć mogło zginąc podczas kasowania postów nie spełniających standardów).

Kurcze, miałem do czasu stworzenia własnego opracowania już nie ruszać tematu 29", ale jednak się skuszę.
ChuckNorris napisał(a):Gdyby iść taką twoją logiką to carbonowe obręcze do XC 20" podjeżdżałyby najlepiej bo są najlżejsze.
A idąc dalej twoją logiką można stwierdzić, że nie ma co się rozdrabniać, tylko od razu przejść na 40" koła Wink Po prostu nie chciałem powtarzać, tego o czym już kiedyś z tobą rozmawiałem. Ale oczywiście teraz przypomnę. Rozmiar kół w rowerze jest typowym kompromisem pomiędzy wagą, momentem obrotowym, pokonywaniem przeszkód, trakcją, zwrotnością roweru, środkiem masy, sztywnoścą i pewnie kilka innych czynników znalazłoby się na jakie wpływ ma średnica.
I jak wyraźnie nie zaznaczę to mówię jedynie o przypadkach 26" i 29"
ChuckNorris napisał(a):Warto wyraźnie tez porównać jakość tych kół, bo chyba nie bedziesz porównywał carbonowych obręczy do XC 622mm, które w komplecie mogą ważyć tyle co te aluminiowe 1344 gram na których full waży 10,5g
(-szwajcarski zawodnik ma takie lub innych o wadze 350 gram) tylko jakieś koła od trekinga kowadła 2,5kg nie zaprojektowane do jazdy w terenie MTB. Mato sens lecz powolności temu rozmiarowi w ogóle nie nalezy przypisywać patrząc przez pryzmat innych kół tylko dlatego że maja tą samą średnicę.
Część praktyczna będzie tylko i wyłącznie porównaniem aspektu pokonywania przeszkód, na co pewne różnice w budowie kół nie będą miały absolutnie żadnego znaczenia. Ba, nawet duże koło będzie miało trochę fory, bo będzie znacznie lżejsze i będzie zaopatrzone w wyższą oponę. Zresztą umówmy się teraz, że komentować będziesz dopiero jak powstanie mój tekst, OK??

www.emtb.pl
___________________________
komórczak: (+48) 517 752 328
e-mail: michal.jurewicz@emtb.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.09.2008 17:02 przez Malauch.)
30.09.2008 16:55
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #53
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Cytat:
ChuckNorris napisał(a):Gdyby iść taką twoją logiką to carbonowe obręcze do XC 20" podjeżdżałyby najlepiej bo są najlżejsze.
A idąc dalej twoją logiką można stwierdzić, że nie ma co się rozdrabniać, tylko od razu przejść na 40" koła Wink [...]
Ale oczywiście teraz przypomnę. Rozmiar kół w rowerze jest typowym kompromisem pomiędzy wagą, momentem obrotowym, pokonywaniem przeszkód, trakcją, zwrotnością roweru, środkiem masy, sztywnoścą i pewnie kilka innych czynników znalazłoby się na jakie wpływ ma średnica.
WZROSTEM.
Kobietę ścigantkę 155cm 40 kg nie posadzisz na 32" bo nie da się skonstruować ramy 14" z 698mm rawkami bo będzie zaczepiać pedałami o koło, zapodaj te koła 698mm + opona około 32" do ramy 25" dla koszykarza 210-220 cm i zapytaj go o zdanie, a potem daj mu rower z kołami 559mm lub 509mm- 24". Zakładamy ze ów koszykarz nie będzie robił akrobacji to raczej 24 i 26 nie wybierze a 29" dalej dla niego bedzie małe. dla kazdego rozmiaru ramy w zasadzie pasowałoby dać inne koła bo w sumie wszystko musi być większe
Cytat:Zresztą umówmy się teraz, że komentować będziesz dopiero jak powstanie mój tekst, OK??
Nie ja je będę komentował, bo porobisz zdjęcia i pięknie po angielsku zrobisz wypracowanko i wrzucisz na mtbr w dziale 29er, umowa stoi?

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
30.09.2008 17:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Malauch Offline
EMTB.pl
*******

Liczba postów: 2,784
Dołączył: Nov 2007
Reputacja: 27
Świeradów-Zdrój
Post: #54
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
ChuckNorris napisał(a):
Malauch napisał(a):Ale oczywiście teraz przypomnę. Rozmiar kół w rowerze jest typowym kompromisem pomiędzy wagą, momentem obrotowym, pokonywaniem przeszkód, trakcją, zwrotnością roweru, środkiem masy, sztywnoścą i pewnie kilka innych czynników znalazłoby się na jakie wpływ ma średnica.
WZROSTEM.
Kobietę ścigantkę 155cm 40 kg nie posadzisz na 32" bo nie da się skonstruować ramy 14" z 698mm rawkami bo będzie zaczepiać pedałami o koło, zapodaj te koła 698mm + opona około 32" do ramy 25" dla koszykarza 210-220 cm i zapytaj go o zdanie, a potem daj mu rower z kołami 559mm lub 509mm- 24". Zakładamy ze ów koszykarz nie będzie robił akrobacji to raczej 24 i 26 nie wybierze a 29" dalej dla niego bedzie małe. dla kazdego rozmiaru ramy w zasadzie pasowałoby dać inne koła bo w sumie wszystko musi być większe
Dokładnie, wzrost jest bardzo ważny, tak samo jak osobiste preferencje i oczekiwania. I o to chodzi, że jednemu będzie się najlepiej jeździć na 24", innemu na 26", a jeszcze ktoś zachwyci się 29".
ChuckNorris napisał(a):Nie ja je będę komentował, bo porobisz zdjęcia i pięknie po angielsku zrobisz wypracowanko i wrzucisz na mtbr w dziale 29er, umowa stoi?
Szczerze to nie będzie mi się chciało, aż tak perfekcyjnie tego robić, po prostu przedstawie tutaj swoje przemyślenia i doświadczenia. Jaki tego będzie wynik jeszcze nie wiem. Ale na pewno nie będzie mi zależeć, żeby kogoś do czegoś przekonać. Tak samo jak nikogo nie staram się przekonać np. do korb na kwadrat, ale bardzo chętnie dzielę się swoimi doświadczeniami z wielowpustami i zewnętrznymi suportami.

www.emtb.pl
___________________________
komórczak: (+48) 517 752 328
e-mail: michal.jurewicz@emtb.pl
30.09.2008 19:14
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #55
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Cytat:Dokładnie, wzrost jest bardzo ważny, tak samo jak osobiste preferencje i oczekiwania.
W praktyce na 29era wzrost to taki, zeby na ramke Medium wejść, bo na S-kach geometria jest nieco zwajchowana, co nie znaczy że ktos 160cm-165cm nie może sie cieszyc zaletami tych kół. Nie chce mi się wrzucac 30 linków, których i tak nikt nie przecyzta, lecz tam o tym pisza i wypowiadaja się niscy ludzie. Oczekwiania io preferencje zmieniaja się wraz z rowerem, bo to człowiek sie przyzwyczaja, a nie rower. To bardziej kwestia psychologii niźli sprzętu.
Cytat:Szczerze to nie będzie mi się chciało, aż tak perfekcyjnie tego robić, po prostu przedstawie tutaj swoje przemyślenia i doświadczenia.
To napisz to po ang. (zadanie jak w szkole) i wrzuc to tam, co tutaj wrzucisz. Skonfrontuj się z wieloletnimi praktykami Smile

Jako, że Tysiu prosił mnie na PW to odpowiem, może to się innym tez przyda rowery powyżej 140mm skoku:

Lunchbox 6" (nie myl z 5" wersją)- naprawdę dobre rowery sporo amerynaków na nich jeździ, też jest kilku Angolow na nich. Gadałem z kilkoma i wsyzscy sobie chwalą. robi je Devin osobiście mozna swoja geometrię mu zaproponować cena 1800-2100$ z damperem.
Niner Wfo9 165mm tył, przód 150mm
Turner RFX jakoś 150mm- bedzie za rok jakoś.
Intense 5.5 29er zad 147mm a przód od 120 do 140 max niestety wstrzymana ta ramka, z niewiadomych przyczyn. U intense to normalka.
W praktyce te dwa z góry w zupełnosci wystarcza bo sa to profecjonalne rowery robie przez pasjonatów 29erów, a nie przez masówkę. Opon jest juz sporo około 80, powyżej 2,2" 20 około tez wystarcza i nowe wychodza z dnia na dzien doskłownie.

Nawiasem mówiąc wystarczy ci rower do 130mm bo odczucie przejazdu po przeszkodach jest tak jakbyś dodał 2 cm skoku około do 26" oczywiście nieprzy dropach na płaskie.. To zupełnie inna bestia, wszak jak chcesz dać czadu jak na filmikach to bierz Lunchboxa 6" lub Niner wfo9

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
30.09.2008 20:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Malauch Offline
EMTB.pl
*******

Liczba postów: 2,784
Dołączył: Nov 2007
Reputacja: 27
Świeradów-Zdrój
Post: #56
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
ChuckNorris napisał(a):Oczekwiania io preferencje zmieniaja się wraz z rowerem, bo to człowiek sie przyzwyczaja, a nie rower.
Zupełnie odbiegając od tematu rozmiaru kół, powiem krótko, to jest największy błąd w wyborze sprzętu!! Chciałoby się powiedzieć, że to jest taka polska mentalność - "a tam może być, jakoś się przyzwyczaje". Spróbuj przyzwyczaić się do za ciasnych gaci lub kamienia w bucie, tak samo jest z doborem roweru, musi być wygodny od pierwszej chwili, inaczej nici z przyjemności płynącej z jazdy. Po drugie, nie wydaję tyle kasy na sprzęt, żeby się jeszcze do niego przyzwyczajać. Teraz jest taki wybór na rynku, że jak ktoś ma się dostosować to tylko i wyłącznie rower, w końcu nie jest to kapryśna kochanka, tylko narzędzie do jazdy po górach.

www.emtb.pl
___________________________
komórczak: (+48) 517 752 328
e-mail: michal.jurewicz@emtb.pl
30.09.2008 20:37
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tobo Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,889
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 10

Post: #57
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
przy okazji zamknietego tematu na temat 29tek wrzucilem pytanie na ktore piewco tych boskich rowerow nie odpowiedziales - moze wiec tym razem.
sprzet terenowy to nie tylko samochody i ciezarowki czy rowery. twierdzisz ze w off roadzie wielkie koło rządzi.
więc dlaczego motocykle a co bardziej mnie interesuje quady - twoim zdaniem - mają tak mikroskopijne kółka?
motocykl jest tak starym srodkiem transportu prawie jak samochod.

ale quady są na rynku wsrod srodkow transportu praktycznie bardzo krótko - a mimo tego producenci nawet znając "dobrodziejstwo" wielkiego koła wsadzili do quadów kółka od wózka dziecięcego. wynika więc z tego ze duze kolo nie jest jednoznacznie lepsze od małego.
a jestem pewien ze wielcy producenci dwu i czterokolowych zmechanizowanych zabawek maja potężne zaplecze laboratoryjne i wielkie poligony testowo-doswiadczalne zeby stwierdzic co jest najlepsze.

Chińczyk (niekoniecznie enduracki) http://www.pinkbike.com/photo/6823088/
30.09.2008 20:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krolik Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 2,829
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 16
POZNAN
Post: #58
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
tobo napisał(a):przy okazji zamknietego tematu na temat 29tek wrzucilem pytanie na ktore piewco tych boskich rowerow nie odpowiedziales - moze wiec tym razem.
sprzet terenowy to nie tylko samochody i ciezarowki czy rowery. twierdzisz ze w off roadzie wielkie koło rządzi.
więc dlaczego motocykle a co bardziej mnie interesuje quady - twoim zdaniem - mają tak mikroskopijne kółka?
motocykl jest tak starym srodkiem transportu prawie jak samochod.

ale quady są na rynku wsrod srodkow transportu praktycznie bardzo krótko - a mimo tego producenci nawet znając "dobrodziejstwo" wielkiego koła wsadzili do quadów kółka od wózka dziecięcego. wynika więc z tego ze duze kolo nie jest jednoznacznie lepsze od małego.
a jestem pewien ze wielcy producenci dwu i czterokolowych zmechanizowanych zabawek maja potężne zaplecze laboratoryjne i wielkie poligony testowo-doswiadczalne zeby stwierdzic co jest najlepsze.

no tu się nie za bardzo zgodzę akurat - quady na asfalt/szuter mają maleńkie koła, quady na wertepy już sporo większe. Poza tym tu przede wszystkim chodzi o zwrotność i manewrowalność przy minimalnej masie. quady nie pokonują niczego inercyjnie, tzn impetem - mają taką nadwyżkę mocy, że nie ma takiej potrzeby. tu chodzi głównie o fun. czyli takie moim zdaniem troszkę bmxy spalinowo-terenoweTongue jak założysz do quada koła od samochodu, to będziesz miał samochód a nie quadaTongue
ale już jak spojrzysz na off-road, to nie da się ukryć, że duże koła faktycznie się ładuje. mój kumpel ma samuraja na kołach 30 cali. patrole jeżdżą 33-35 cali a nawet większe, zależnie od wytrzymałości mostów. mówię tu o przeprawowych a nie wyprawowych oczywiście. ale też mówimy o enduro a nie o trekingach, tak?
także tu akurat się nie zgodzę w kwestii quadówTongue


ET Nr 200
www.beastiebikes.pl | blog.beastiebikes.pl
30.09.2008 21:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tobo Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,889
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 10

Post: #59
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
ja sie zgadzam z tym co piszesz - wlasnie o zwrotnosc i manewrowosc chodzi. chuck ani razu nie napisal nic o minusach swojego bożyszcza - nie wiem czy nie dopuszcza ich do swiadomości czy uznaje je za oczywiste.
dlatego wlasnie podstawową sprawą są preferencje uzytkownika. tym czasem chuck stara sie nam tu udowodnic ze W KAZDYM aspekcie duze kolo rządzi, a to nie jest prawda.

Chińczyk (niekoniecznie enduracki) http://www.pinkbike.com/photo/6823088/
30.09.2008 21:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tobo Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,889
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 10

Post: #60
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
dlatego nie mozna powiedziec ze wielkie kolo rządzi. Smile tylko fanatyk twierdzi ze obiekt jego fanatyzmu nie ma wad.

Chińczyk (niekoniecznie enduracki) http://www.pinkbike.com/photo/6823088/
30.09.2008 21:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości