Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 28 głosów - 1.93 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fulle 29er- Nowinki ze świata.
Autor Wiadomość
Speedy Bandito Offline
świry do przodu...
****

Liczba postów: 2,760
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 47
Poznań
Post: #81
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
krolik napisał(a):...a jak chcesz przepchnąć rower przez jebitny wielki głaz, co to nawet balonem ciężko przelecieć, to kto będzie pierwszy po drugiej stronie, he? Tongue

No chyba ten ze sprzętem wspinaczkowym Smile

Centrum Rowerowe | Dadelo

Aktualnie nie mogę czytać forum, gdyż oglądam film o bandzie motherfuckersów z LA, z którymi walczy nieprzekupny gliniarz karateka.
16.10.2008 21:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tobo Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,889
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 10

Post: #82
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
duze kolo = wieksza powierzchnia = wieksza powierzchnia nosna = lepsze noszenie. po prostu przelatujesz nad duzymi dziurami i juz Smile

Chińczyk (niekoniecznie enduracki) http://www.pinkbike.com/photo/6823088/
16.10.2008 22:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tobo Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,889
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 10

Post: #83
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
mentos napisał(a):Jednak zabiorę głos bo mam pytanie/przemyślenie na poważnie odnośnie przemilczanej wady 29'erów.

Lubię z młynka podjeżdżać wszystko co się tylko da. Czasem pomimo wciśniętej na maxa ETA brakuje mi nawet przełożenia lżejszego niż 22x34. 29'ki mają większe koła więc teoretycznie przydały by się jeszcze lżejsze przełożenia by podobnie lekko podjeżdżać tą samą górkę jak na 26'erze.
Z obliczeń wynika, że na przełożeniu 22/34 = 0,65 rower pokunuje 0,65 obwodu koła a więc dla 26'era 0,65x2x3,14x13=53,07 cala. Teraz by 29 calowe koło pokonało tą samą odległość potrzebuje lżejszego przełożenia 0,58 (Yx2x3,14x14,5=53,07). Z tego wynika, że potrzebne było by przełożenie 20/34 a korb z 20'ką nie ma i nie wiem czy przy cztero śróbowym mocowaniu jest w ogóle możliwość założenia takiego blatu ? (możliwe to było w wypadku blatów mocowanych na 5 śrób). Ale i tak nawet gdyby był dostępny blat 20 na 4 śróby to przednie przerzutki akceptują różnicę 22 zębów w korbie, więc dodatkowo potrzebny by był blat 42 na 4 śróby a takich też pożądnych chyba nie ma na rynku. Inny sposób to kaseta z koronką 38, ale i takich nie ma na rynku (dodatkowo takie kasety wymagały by też innych przerzutek). Wynikało by z tego, że na 29'erze nie da się osiągnąć porównywalnego do 26'era najlżejszego przełożenia a to dla mnie istotna dodatkowa wada 29'era w turystycznej jeździe, zwłaszcza fullami gdzie jazda z młynka na ostrych podjazdach to podstawa bo przełożenie 22x34 w 29'erze będzie porównywalne do 22x30 w 26'erze a jak dla mnie to staaaaaaanowczo za mało.

w niemieckim katalogu bike widzialem jeden raz zebatke 20z do korby czterosrubowej wabilo sie to chyba mountain goat - ale nazwy nie jestem pewien.

Chińczyk (niekoniecznie enduracki) http://www.pinkbike.com/photo/6823088/
16.10.2008 22:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Baukan Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,105
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 5
Dublin/Andrychów
Post: #84
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
http://www.mountain-goat.de/shop.htm
16.10.2008 22:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #85
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
mentos napisał(a):Lubię z młynka podjeżdżać wszystko co się tylko da. Czasem pomimo wciśniętej na maxa ETA brakuje mi nawet przełożenia lżejszego niż 22x34. 29'ki mają większe koła więc teoretycznie przydały by się jeszcze lżejsze przełożenia by podobnie lekko podjeżdżać tą samą górkę jak na 26'erze.
Z obliczeń wynika, że na przełożeniu 22/34 = 0,65 rower pokunuje 0,65 obwodu koła a więc dla 26'era 0,65x2x3,14x13=53,07 cala. Teraz by 29 calowe koło pokonało tą samą odległość potrzebuje lżejszego przełożenia 0,58 (Yx2x3,14x14,5=53,07). Z tego wynika, że potrzebne było by przełożenie 20/34 a korb z 20'ką nie ma i nie wiem czy przy cztero śróbowym mocowaniu jest w ogóle możliwość założenia takiego blatu ? (możliwe to było w wypadku blatów mocowanych na 5 śrób). Ale i tak nawet gdyby był dostępny blat 20 na 4 śróby to przednie przerzutki akceptują różnicę 22 zębów w korbie, więc dodatkowo potrzebny by był blat 42 na 4 śróby a takich też pożądnych chyba nie ma na rynku. Inny sposób to kaseta z koronką 38, ale i takich nie ma na rynku (dodatkowo takie kasety wymagały by też innych przerzutek). Wynikało by z tego, że na 29'erze nie da się osiągnąć porównywalnego do 26'era najlżejszego przełożenia a to dla mnie istotna dodatkowa wada 29'era w turystycznej jeździe, zwłaszcza fullami gdzie jazda z młynka na ostrych podjazdach to podstawa bo przełożenie 22x34 w 29'erze będzie porównywalne do 22x30 w 26'erze a jak dla mnie to staaaaaaanowczo za mało.
Zgadza się potrzeba zębatki 20. Kilka linków traktujacych o niej zapodałem na stronie 4 w mojej odpowiedzi na post Malaucha. Jeśli informacje w nich zawarte nie będą ci wystarczały, to będziesz zmuszony zabarać głos w ww. linkach i wiedz, że popieram cię w tej kwesti w całej rozciągłości jak i 90% jeźdzców 29erów. Brak tej zębatki ujrzałbyś na stromym szosowym podjeździe.

Nie nazywaj tego wadą 29erów tylko konserwatywnościa producentów korbowodów i przerzutek np. Shimano lub Sram. W ten sam sposób obecne przełożenia są wadą 26erów w stosunku do 24erów, nieprawdaż?

Co podjazdów po kamieniach itp. to wieksze koło stawia mniejszy opór, także nie narzekłabyś na brak 20 tak bardzo, im gładziej i stromiej mogłobyś zrzędzić Smile

ps. taki wątek warty dokładnego przeczytania
1
jak i ten 2
stąd 3
4 i 5

Polecam przeczytać wszystkie uważnie i podjąć ewentualną dyskusję tam.

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.10.2008 23:54 przez ChuckNorris.)
16.10.2008 23:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #86
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Dodatkowo filmiki z jazdy na Lunchboxie w nowym wydaniu:
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=49...tcount=157
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=49...tcount=136
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=49...tcount=138

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
16.10.2008 23:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
mentos Offline
Forumowy świr
****

Liczba postów: 2,716
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 15
Miasto Królów Polskich
Post: #87
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Za linki dziękuję, nie mam całego dnia na czytanie (i to niektórych po angielsku) Twoich linków i pewnie mało kto to robi więc po co ten upór nie rozumiem. Ale wracając do meritum, wiemy już, że mamy 20'kę i to wystarcza faktycznie, ale co z drugą połową sukcesu, jakimś blatem 42 na 4 śróby by różnica 42-20=22zęby umożliwiała zastosowanie przerzutek przednich z maxymalnie taką pojemnością ? Nie powiem, że me dociekania są związane z teoretycznymi planami kupienia w rzyszłości Ninera bo się zsikasz Big Grin.

Niech SCZEŹNIE polityczna poprawność ta zaraza współczesnego świata!

http://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

i pamiętaj - German Death Camps !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.10.2008 08:50 przez mentos.)
17.10.2008 08:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Baukan Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,105
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 5
Dublin/Andrychów
Post: #88
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
42T są bez żadnego problemu dostępne, choćby od FSA czy RaceFace.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.10.2008 14:18 przez Baukan.)
17.10.2008 14:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Speedy Bandito Offline
świry do przodu...
****

Liczba postów: 2,760
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 47
Poznań
Post: #89
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
mentos napisał(a):... by różnica 42-20=22zęby umożliwiała zastosowanie przerzutek przednich z maxymalnie taką pojemnością ? ...

Dawno temu w korbie Sugino (na 5 śrub) miałem zębatki 20 - 32 - 44 (ta ostatnia firmy Tiso, zastąpiła oryginalną 42) i przy przerzutce STX (z 1998 roku, używam jej do dziś, ale nie wiem jaką ma pojemność) nie miałem żadnych problemów. Śańcuch nie ocierał o wodzik przerzutki.

Centrum Rowerowe | Dadelo

Aktualnie nie mogę czytać forum, gdyż oglądam film o bandzie motherfuckersów z LA, z którymi walczy nieprzekupny gliniarz karateka.
17.10.2008 16:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Rzaq Offline
Krówka "Reach" Ciągutka
******

Liczba postów: 5,508
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 69
Kraków/Cypel Buraczkowy
Post: #90
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150m
Speedy Bandito napisał(a):Dawno temu w korbie Sugino (na 5 śrub) miałem zębatki 20 - 32 - 44 (ta ostatnia firmy Tiso, zastąpiła oryginalną 42) i przy przerzutce STX (z 1998 roku, używam jej do dziś, ale nie wiem jaką ma pojemność) nie miałem żadnych problemów. Śańcuch nie ocierał o wodzik przerzutki.

Też jeździłem na podobnych kombinacjach, 20/32/44 i 20/30/44 i nie było kłopotów z przednią przerzutką, czasem tylko sobie łańcuch stukał o klatkę jak prowadziłem rower po nierównościach.
Zastanawia mnie inna rzecz, przy rozstawie 58 łańcuch na 20-ce dotykał tych wypustek w korbie w których jest gwint od śrub małej zębatki (były wyraźne ślady na korbie) więc przy rozstawie 64 bez szlifowania korb i śrub się MZ nie obejdzie.
18.10.2008 00:04
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
mentos Offline
Forumowy świr
****

Liczba postów: 2,716
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 15
Miasto Królów Polskich
Post: #91
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
No to w sumie fajnie bo będzie można 20x32x42 złożyć napęd co wyczyści problem "ciągu" w 29'erze względem 26'era. Szkoda, że producenci nie robią takich zestawów korbowych od kopa tylko trzeba tak kombinować. A co do ocierania to mnie w 20x34x44 właśnie strasznie ocierał łańcuch o wodzik i to mnie wkurzało - korba White Industries na 5 śrób (za mała pojemność przerzutki). A w 4 śróbowym secie wydawało mi się, że już nie można zmniejszyć zębatki z 22 bo nie będzie gdzie śrób do niej wstawić ale widać jakoś te dzióry upakowali pod zębami zaraz.

Niech SCZEŹNIE polityczna poprawność ta zaraza współczesnego świata!

http://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

i pamiętaj - German Death Camps !
18.10.2008 09:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #92
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
mentos napisał(a):No to w sumie fajnie bo będzie można 20x32x42 złożyć napęd co wyczyści problem "ciągu" w 29'erze względem 26'era. Szkoda, że producenci nie robią takich zestawów korbowych od kopa tylko trzeba tak kombinować.
Sporo ludzi narzeka na brak takich konbinacji, szczególnie ci, którzy zdecydowanie podjeżdżają, a rzadziej szosa płaska. Trza by tych Japońców w Shimano przekonać na taki zestaw. Ja jestem za.
Dodatkowo plany są na jakieś krótsze wózki czy coś takiego by zwiększyć miejsce na supergrube opony ponad 700Cx65.
W ogóle taki 36 spzrychowy 6 śrubowy i 700-800 gramowy Rohloff byłby zbawieniem; pomijam, że w takiej wadze kosztowałby kilka tys Euro.
Następnie powoli robi się opony 29er specific, które wykorzystują większą powierzchnię styku z podłożem. Dotego nowa geometria amorków. Dopiero tak przygotowany 29er bije na głowę 26ery poza ewolucjami w powietrzu i skate parkami. Tak jak piszą obecni jeźdźcy duzych kół, wszyscy kiedyś bedziemy na 29erach, a 26" będzie wystepowac jedynie na ramkach S i dirtówkach i inszych sprzęcie do lotów w rozrzedzonym powietrzu itp. Do tego trzeba lat kilkudziesieciu, zapewne doświadczą tego wasze wnuki. Szacuję tą rewolucję na mniej więcej 40 lat, ze wzgledu na marne uświadomienie obecnych rowerzystów czytaj: Każdy z nich musi sobie pojeździć, a teraz wyobraźcie sobie kilkanaście milionów rowerzystów w Polsce musi przetestować najbardziej wypasione 29ery żeby sie przesiąść, a nigdy ich nie kupią, bo zarabiaja 1/20 ceny roweru.
A oto czemu nie wszyscy na świecie jeżdżą na 29erach Klik

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.10.2008 12:14 przez ChuckNorris.)
18.10.2008 11:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ojciec77 Offline
...gram lansu...
***

Liczba postów: 1,617
Dołączył: Nov 2007
Reputacja: 18
Kraków
Post: #93
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
ChuckNorris napisał(a):Szacuję tą rewolucję na mniej więcej na 40 lat

...hehe jaja se robisz 40 lat to raczej EWOLUCJA niż REWOLUCJA...

...rewolucja to gwałtowne zmiany...

Trochę o mnie...
http://ojciec77.blog.pl/
Ojciec77 na FB...
https://www.facebook.com/ojciec77
18.10.2008 12:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ChuckNorris Offline
Pogromca małej kichy
***

Liczba postów: 1,575
Dołączył: Apr 2008
Reputacja: -15

Post: #94
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Z http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=49...stcount=77
The whole 29er concept really works out for tall people. Being 6"8" 26" bikes just never really felt right. It wasn't for a lack of me spending money on them to make them work either. I went through 3 expensive bikes searching for a acceptable ride. For someone my size going into a bike shop (before the 29er explosion) was like being in the movie Groundhog Day and it always being Dec. 24th. I would drool over all the bikes and know that not a damn one would be a fit for me. It didn't stop me from going into shops though. About 2 years ago, I started hearing about 29ers. When I would go into shops, the first thing the sales reps would tell me is that I need a 29er. I went down to the Path in Tustin, which I knew to be well respected bike shop, and was told the same thing. I bought an El Rey without even a test ride. Talk about a leap of faith. I love my bike! It's been fantastic.
6' 8" to 203,3 cm wzrostu.

Edit:
Pomyslcie żeby w Polsce tak doradzili. W Polsce nieważne czy masz 150 cm czy 220cm to dostajesz małą kichę w standardzie.

Bigger is Better 29er inside Nadeszła era 29era, a małe kichy zostaw dzieciom i klaunom. Parszywe małe kichy podkolanówy muszą ustąpić sile wyższej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.10.2008 17:32 przez ChuckNorris.)
18.10.2008 17:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krolik Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 2,829
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 16
POZNAN
Post: #95
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
ChuckNorris napisał(a):
krolik napisał(a):3. koło duże z tyłu jest sprawą preferencji i ja np nie będę chciał go mieć, chociaż chętnie bym sprawdził jak by się zachował LT2 z 650B z tyłu (ale nie wejdzie a nie chce mi się robić podkładek ograniczających skok tyłu) i czy byłby duzo mniej zwrotny. ale to by zaburzyło idealną w moim odczuciu harmonię i mogłoby zadziałąć tylko fajnie z...29 z przodu
Dlaczego nie będziesz chciał mieć koła dużego z tyłu. Wiesz, iż duże koło sprzodu poprawia stabilność, zatem czmeu miałoby nie poprawiać w tyle? Mówisz 69er? Mówisz Motocross z tyłu mniejsze kołom sprzodu większe? Czyżby MX mają 5 calowe opony w tyle sprzodu mniej, także z o wiele większa opona w tyle wielkość zewnętrzna jest prawie taka sama jak na przodzie. Natomiast twoje 2,4" w tyle + neo moto 2,35" nie przypomina tego rozwiązania. Musiłabyś miec chyba 2,7" z tyłu.

drogi czaczku,
gdybym miał 2.7 z tyłu, to miałbym właściwie prawie to samo, co z przodu mam teraz!
Przecież ideą 27.5 jest zbliżenie osiągów do opony około3" bez jej wagi więc moim skromnym zdaniem nie masz tym razem racji, nawet teoretycznie.
I: tak, wiem że takie rozwiązanie (co zaraz wytknie mi bankowo Malauch) jest naturalnie i nieodwołalnie mniej sztywne niż 26" plus opona 3". Ale moja przednia obręcz 27.5" waży 380g a opona 630g a niech mi ktoś pokaże porządną oponę 3" która zejdzie poniżej 1200g.
Wiem równocześnie, że nijak ma się wytrzymałość mojego zestawu do double tracka i opony 3". Wiem. Ale z drugiej strony nie każdemu potrzeba aż takiej wytrzymałości (każdemu się przyda ale jakiś kompromis waga/osiągi trzeba znaleźć). Za to przyczepności i łatwości pokonywania przeszkód i łągodzenia drobnych nierówności bez udziału amora to chyba nigdy za wiele, co? A jeśli nie trzeba za te wybrane cechy płacić wagą a przeżyjesz bez aż takiej pancernosci, to dla mnie bomba. Jeśli idzie o pancerność, to jeszcze nie uszkodziłem tego przedniego koła. Udało mi się za to uszkodzić tylne i to nie raz, co sprawia, że napewno nie chciałbym mieć tak lekkiej obręczy z tyłu. Aha, udało mi się w końcu dojść do porozumienia z uszczelnieniem przedniego koła i już się nie zsuwa opona i nie beka.

Równocześnie podtrzymuję, co mówiłem jakoś wyżej, że prawdopodobnie dla mnie idealne byłoby 29" przód i 27.5" tył.
I czaku, wiem, że 29" z tyłu to potęga ale z moich osobistych, ograniczonych i prawdziwych doświadczeń z pełnym 29" wynika, że tylko na wprost:/


ET Nr 200
www.beastiebikes.pl | blog.beastiebikes.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.11.2008 17:38 przez krolik.)
19.10.2008 02:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
harry Offline
Forumowy świr
****

Liczba postów: 5,586
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 65
B-B
Post: #96
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Kroliku, jakimi sposobami dogadales sie ze swoja przednia opona i uszczelniaczem? bo ja w zasadzie zrezygnowalem z mleczka w przednim kole po kilkukrotnej utracie cisnienia.
19.10.2008 10:11
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Baukan Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,105
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 5
Dublin/Andrychów
Post: #97
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
harry napisał(a):Kroliku, jakimi sposobami dogadales sie ze swoja przednia opona i uszczelniaczem? bo ja w zasadzie zrezygnowalem z mleczka w przednim kole po kilkukrotnej utracie cisnienia.

Weir się nie spisuje czy raczej wina obręczy?

PS. Jeśli obręcze nie trzymają opony na miejscu to polecam
[Obrazek: product_416171.jpg]
WTB Laserdisc Trail (475g) lub WTB Laserdisc FR (570g)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.10.2008 12:44 przez Baukan.)
19.10.2008 12:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
harry Offline
Forumowy świr
****

Liczba postów: 5,586
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 65
B-B
Post: #98
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Fat albert tez sciagnal sie kilka razy, obrecz to mavic 321 i na razie nie planuje zmieniac kolek.
19.10.2008 13:31
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krolik Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 2,829
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 16
POZNAN
Post: #99
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
Kurcze, wysyłałem posta z komórki i mi sie jeb@k skasował:/
a był długi i oczywiście wyjaśniał wiele różnych spraw, w tym, kto zabił Kennedy'ego. No ale cóż - przepadł.
Miałem zapytać jakie obręcze ale w międzyczasie to wyjaśniłeś.
Mi na mav 819 nigdy nie spadła ani jedna oopona ani nie beknęła więc polecam to albo 823.
Ale wracając do rzeczy, ja mam z przodu teraz NoTubes ZTR 355 w wersji 27.5 cala i oponkę Pacenti NeoMoto (Panaracer) 2.35 nie-ust.
Obręcz jest super jakościowo i jej jedyną wadą jest to, że ma tylko 19mm wewnętrznej szerokości. (zresztą to również jedyna wada 819)
Na zlocie jeździłem na samej taśmie NoTubes YellowTape i zaworku i niestety dwa razy spadła z obręczy, w tym raz z glebąSad i bekała kilka razy. Teraz zdjąłęm taśmę i założyłem Olimpic Rim Strip i jest bez zarzutu a specjalnie jeżdzę na 1.6bar i napieprzam we wszystko. To fajna obręcz bo ma taki patent z niższą ścianką (BST) i tym samym daje trochę większą objętość oraz trudniej jest ją uszkodzić o ostre krawędzie. No i waży w 27.5 cala jakoś 380g a jeszcze jej nie uszkodziłem nawet ciut i jest dalej prosta. Niemniej jednak wolałbym, żęby była albo mav ust jakaś obręcz w tym rozmiarze albo NoTubes Flow - jest lekka (jakieś 460g 26") a ma szerokość 24mm wewnątrz chyba. Te paski RimStrip powodują, że jak dorzucisz ciśnienia, to one dociskają oponę w rowku obręczy i nie ma bata, żebyś to rozszczelnił. już bardziej prawdopodobne jest zrzucenie całości razem z paskiem z obręczy ale to byłby naprawdę niefart i nie słyszałem, żeby się to komukolwiek zdarzyło. No i można po szerokości dobrać je także do innych obręczy niż NoTubes
Podsumowując, jak ci beka i pluje lateksem to polecam.


ET Nr 200
www.beastiebikes.pl | blog.beastiebikes.pl
19.10.2008 14:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tobo Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,889
Dołączył: Jan 2008
Reputacja: 10

Post: #100
RE: Rowerki Lenza, a konkretnie Behemoth w nowej szacie 150mm skoku jak i piasty 150mm
obrecze ztr nie są zalecane dla ludzi powyzej chyba 65 kilo. ty wazysz o ile pamietam chiba ze 150% normy dla tych obreczy Smile one dają rade? no i nie są to felgi do czegos innego niz xc - przynajmniej wg specyfikacji producenta....

Chińczyk (niekoniecznie enduracki) http://www.pinkbike.com/photo/6823088/
19.10.2008 16:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości