Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przemalowanie dolnych lag
Autor Wiadomość
konioczynka Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 507
Dołączył: Apr 2011
Reputacja: 1
Ełk & Warszawa
Post: #1
Przemalowanie dolnych lag
Hejo,
czy ktoś robił taki myk jak w temacie? Czyli przemalowanie lag? Chodzi mi o pozbycie się białego na rzecz czarnego Big Grin Oczywiście w jakimś zakładzie, jaki to by był koszt? A może ktoś z was ma namiar na taki zakładzik w W-wa?

Bike Stats

SIMSALABIM BAM BA SALADU SALADIM
11.01.2012 22:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Maciekk Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,015
Dołączył: Feb 2011
Reputacja: 19
Polska
Post: #2
RE: Przemalowanie dolnych lag
konioczynka napisał(a):Oczywiście w jakimś zakładzie

Widzę że wiesz co robisz, ja już sobie jedne z białego na czarny "poprawiłem";)
Papier ścierny, szprey i JAZDA!!! Teraz są faktycznie czarne, ale do poprawkiTongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.01.2012 22:41 przez Maciekk.)
11.01.2012 22:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Andref Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 405
Dołączył: Apr 2009
Reputacja: 4
Warszawa
Post: #3
RE: Przemalowanie dolnych lag
Z tego co się kiedyś orientowałem, to jest to o tyle skomplikowane, że dolne golenie są wykonane ze stopu magnezu, a jak wiemy z lekcji chemii magnez bardzo łatwo się utlenia. Utrudnia to znacząco usunięcie starego lakieru. Wiem natomiast, że znajomy malował aerografem dolne golenie. Tyle, że aerograf był kładziony na oryginalny lakier.
11.01.2012 22:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Maciekk Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,015
Dołączył: Feb 2011
Reputacja: 19
Polska
Post: #4
RE: Przemalowanie dolnych lag
Andref napisał(a):Utrudnia to znacząco usunięcie starego lakieru


Dlatego papier ścierny i jedziesz!!! Tylko zacznij od grubego a skończ na wodnym nawet najlepiej. W C***j roboty, ja miałem w swoim epiconie chyba z 5 warstw do ściągnięcia!
Mówię Ci, ściągnij se sam, a później do kogoś kto chociaż blachy w warsztacie malował, dobry szprey pokrywa małe nierówności i rysy, ale jest "miękki", z kolei samochodowy robi Ci twardą skorupę, ale takim nie robiłem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.01.2012 22:49 przez Maciekk.)
11.01.2012 22:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Andref Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 405
Dołączył: Apr 2009
Reputacja: 4
Warszawa
Post: #5
RE: Przemalowanie dolnych lag
Pytanie tylko jak długo ten spray wytrzyma. Jeżeli do malowania ma iść jakieś RST, czy inny SR to spoko, ale jakiegoś kultowego Bombera czy Foxa z górnej półki bym tak nie potraktował.
Wiadomo, można jeszcze pociągnąć pędzlem Hammerite'a.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.01.2012 22:48 przez Andref.)
11.01.2012 22:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Maciekk Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,015
Dołączył: Feb 2011
Reputacja: 19
Polska
Post: #6
RE: Przemalowanie dolnych lag
Gdzieś na dh-zone chyba był temat dawno temu, kolesie sobie Bombery co jakiś czas przemalowywali, dali nawet foto-story, musiałbym poszukać, ja u siebie spieprzylem tym że za mało spreyu miałem, przez to na końcu, kiedy już ledwo co leciało zacieki się porobiły, no i w końcu zaczęło się odpadać. Aktualnie z tematem został nowy użytkownik tamtego epicona, pozdr Tomaż!

To ten amor co w bikepornie jest na fotach- NS Society - już przemalowany na czarno.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.01.2012 22:59 przez Maciekk.)
11.01.2012 22:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
konioczynka Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 507
Dołączył: Apr 2011
Reputacja: 1
Ełk & Warszawa
Post: #7
RE: Przemalowanie dolnych lag
Nie chce malować sprayem w garażu. Natomiast nie widzę problemu dlaczego stary lakier miałby nie służyć jako podkład.

Malowałem rok temu sam sprayem moją ramę do trialu, z racji że tam rowerem się rzuca obija itd. zdecydowałem się na takie wydzimisie.
Wyszło średnio, kolega który jest kompletnym amatorem i miał dostęp do takiego prawdziwego pistoletu do malowania w lakierni pomalował tak swoją Fr'kę, że wyglądała 100 razy lepiej jak ze sklepu. Tak więc malowanie na własną rękę odpada Smile

Bike Stats

SIMSALABIM BAM BA SALADU SALADIM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2012 01:09 przez konioczynka.)
12.01.2012 00:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
shovel Offline
a.k.a. shower
****

Liczba postów: 5,431
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 59
Tychy
Post: #8
RE: Przemalowanie dolnych lag
Maciekk, czemu polecasz paściarstwo? jak chcesz mieć dobrze, to zapytaj się w lokalnym warsztacie malującym proszkowo. Będzie trzeba do tego rozebrać amortyzator i dać im tylko golenie, wszystko pozabezpieczać, ale będzie jak nowe.

w Tychach za proszkowe malowanie ramy w ub. roku śpiewali od 90 do 140 zł zaleznie od ilości krzywizn (razem z materiałem) więc za same golenie pewnie wezmą połowę tego. Oczywiście malowanie proszkowe a wcześniej piaskowanie.

moje: blog sportowy / fitness - portal górski
----
12.01.2012 01:09
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
konioczynka Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 507
Dołączył: Apr 2011
Reputacja: 1
Ełk & Warszawa
Post: #9
RE: Przemalowanie dolnych lag
Właśnie, tak myślałem że kwestia zabezpieczenia będzie po mojej stronie. Tylko czym to ładnie "zatkać". ?

Bike Stats

SIMSALABIM BAM BA SALADU SALADIM
12.01.2012 01:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Andref Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 405
Dołączył: Apr 2009
Reputacja: 4
Warszawa
Post: #10
RE: Przemalowanie dolnych lag
W Warszawie Pimstal bierze stówę za piaskowanie i malowanie ramy proszkiem z palety RAL. Trzeba im dostarczyć część przygotowaną do malowania, czyli jak pisze Shovel, gołą i zabezpieczoną (szczególnie gwinty, a w przypadku amora jeszcze otwory w goleniach). Gwinty najlepiej zabezpieczyć przez wkręcenie śrub.

Na koniec jeszcze się powtórzę - piaskowanie stopu magnezu może się źle skończyć.
12.01.2012 09:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
konioczynka Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 507
Dołączył: Apr 2011
Reputacja: 1
Ełk & Warszawa
Post: #11
RE: Przemalowanie dolnych lag
(12.01.2012 09:03)Andref napisał(a):  Na koniec jeszcze się powtórzę - piaskowanie stopu magnezu może się źle skończyć.

Czyli najsensowniej podziergać trochę lakier papierem i użyć go jako podkład?

Bike Stats

SIMSALABIM BAM BA SALADU SALADIM
12.01.2012 09:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Andref Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 405
Dołączył: Apr 2009
Reputacja: 4
Warszawa
Post: #12
RE: Przemalowanie dolnych lag
Na pewno jest to bezpieczniejsze. A nie prościej poszukać czarnych używanych goleni?
12.01.2012 09:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
macru Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 181
Dołączył: Nov 2011
Reputacja: 2
Kuj.-Pom.-Wlkp.
Post: #13
RE: Przemalowanie dolnych lag
W przypadku malowania proszkowego należy zaznaczyć, że trzeba wywalić wszystkie elementy ze środka łącznie ze ślizgami itp, bo po malowaniu wypieka się to wszystko w 200 stopniach albo więcej, więc ślizgi byłyby pewnie do wyrzucenia. Ale lakierowanie zwykłe "samochodowe" powinno już dać rade bez takich cudów, a też zazwyczaj ładnie wyglądaWink
12.01.2012 10:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
mentos Offline
Forumowy świr
****

Liczba postów: 2,716
Dołączył: Jun 2008
Reputacja: 15
Miasto Królów Polskich
Post: #14
RE: Przemalowanie dolnych lag
ja miałem odwrotnie, nie cierpię czarnego a chciałem biały, wyprałem opcję "najtańszą" i kupiłem nowe białe lagi mojej 55'ce Big Grin

Niech SCZEŹNIE polityczna poprawność ta zaraza współczesnego świata!

http://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

i pamiętaj - German Death Camps !
12.01.2012 11:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Maciekk Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,015
Dołączył: Feb 2011
Reputacja: 19
Polska
Post: #15
RE: Przemalowanie dolnych lag
konioczynka napisał(a):Tak więc malowanie na własną rękę odpada Smile

Dlatego napisałem że wiesz co robiszWink Tak czy inaczej byłem pewien że przed malowaniem, nawet proszkowym, warto ściągnąć starą farbę.
12.01.2012 11:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
cup Offline
Dystrybutor

Liczba postów: 1,068
Dołączył: Nov 2011
Reputacja: 25
Bydgoszcz
Post: #16
RE: Przemalowanie dolnych lag
A ja jestem ciekaw czy po oczyszczeniu takich magnezowych lag zwykły lakier do malowania stali będzie się ich trzymać ??
Czy czasem nie jest tak, że te 5 warstw nakładanych przez firmę nie ma jakiegoś znaczenia i podkład jest czymś specjalnym, oprócz tego, że zabezpiecza sam magnez przed utlenianiem, bo widziałem kiedyś foty amo z odpryskami, gdzie pod nimi magnez z goleni tak pięknie się utleniał, że można było zajrzeć do wnętrza Undecided

W czasie wolnym szukam szczęścia w dziczy Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2012 11:19 przez cup.)
12.01.2012 11:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Maciekk Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 1,015
Dołączył: Feb 2011
Reputacja: 19
Polska
Post: #17
RE: Przemalowanie dolnych lag
Pamiętam tylko że w tym moim był trzy kolory warstw - szara, czarna i biała. Naprzemiennie. Chociaż w sumie to wątpię żeby to miało jakieś znaczenie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2012 11:33 przez Maciekk.)
12.01.2012 11:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
konioczynka Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 507
Dołączył: Apr 2011
Reputacja: 1
Ełk & Warszawa
Post: #18
RE: Przemalowanie dolnych lag
(12.01.2012 11:24)Maciekk napisał(a):  Pamiętam tylko że w tym moim był trzy kolory warstw - szara, czarna i biała. Naprzemiennie.
Hm taki gyros Big Grin

Bike Stats

SIMSALABIM BAM BA SALADU SALADIM
12.01.2012 12:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pHarry Offline
Podpułkownik Moderacji
******

Liczba postów: 3,695
Dołączył: Feb 2009
Reputacja: 35
Pieniny
Post: #19
RE: Przemalowanie dolnych lag
Ja oczywiście nie mogłem znieść, że najlepsza Z1 ma najgorszy możliwy kolor, czyli biały Wink Zresztą i tak był już pociachany.

Malowanie zrobił mi kolega, który jest amatorem, ale dokładnym i parę razy sobie już malował. Zwykłymi jakimiś spray'ami, chyba "auto". Mimo że to były pozostałości puszek po jego ramie i to w dodatku "po kumplowsku", ale i tak zażyczył sobie 50zł. Podobno dobrze się przyłożył i do czyszczenia i do nałożenia iluś tam warstw. I rzeczywiście tak to wygląda, jedyna wada to łatwo się rysujący od kamieni lakier zewnętrzny. Podejrzewam że równie łatwo będzie się dało go wypolerować, ale mi się na razie nie chciało.

Oczywiście amora nie rozbierałem. Gdybym musiał to robić, to już oddał bym go wtedy do profesjonalnych malarzy Smile

Kolorek miał być typowo enduro BBB (browarkowo-bawarkowy, błotny Smile). Wyszedł nieco bardziej "świąteczny", jak to Rzaq określa, ale mi to specjalnie nie przeszkadza. Gdyby był nieco ciemniejszy lub mniej nasycony to już ideał, kij tam, choć jedna rzecz rzuca się w moim rowerze w oczy Smile

Fotki:
http://emtb.pl/forumo/attachment.php?aid=1201
https://picasaweb.google.com/lh/photo/qk...directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/An...directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/3T...directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/qe...directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/LQ...directlink

http://picasaweb.google.com/pppHarry
12.01.2012 17:15
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
konioczynka Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 507
Dołączył: Apr 2011
Reputacja: 1
Ełk & Warszawa
Post: #20
RE: Przemalowanie dolnych lag
Już alarm odwołany, kupiłem czarnego AM zamiast tej z1.

Bike Stats

SIMSALABIM BAM BA SALADU SALADIM
12.01.2012 17:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości