Rejestracja



Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rowerowy warsztat
Autor Wiadomość
kepa416 Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 683
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 1
Jelenia Góra
Post: #21
RE: Rowerowy warsztat
(20.05.2012 08:32)saint napisał(a):  polecam ksizeczke zinn'a o serwisowaniu roweru górskiego

Fajne czytałem ale troszkę starością wieje ale dużo rzeczy można wyczytać..
20.05.2012 10:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
konioczynka Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 507
Dołączył: Apr 2011
Reputacja: 1
Ełk & Warszawa
Post: #22
RE: Rowerowy warsztat
(20.05.2012 08:32)saint napisał(a):  polecam ksizeczke zinn'a o serwisowaniu roweru górskiego

Właśnie miałem pytać o tą książkę, z relacji z innych for "Nareszcie nie będę płacił na przegląd roweru 20zł" wynika, że tam same fiu bździu podstawy czy znajdzie się coś interesującego?

Bike Stats

SIMSALABIM BAM BA SALADU SALADIM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.05.2012 19:15 przez konioczynka.)
20.05.2012 19:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Sebajk vel s1810 Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 625
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 7
Opole
Post: #23
RE: Rowerowy warsztat
Zależy co rozumiesz jako podstawy, pompowanie koła , łatanie dętki czy może serwis piast to też dla Ciebie podstawa. Ja mogę polecić książkę natomiast osprzęt dość szybko ewoluuje więc pewne niuanse są przestarzałe.

Tyle wiemy o sobie ile nas sprawdzono [W.Szymborska]
20.05.2012 19:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kepa416 Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 683
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 1
Jelenia Góra
Post: #24
RE: Rowerowy warsztat
No właśnie o to chodzi że nadążyć nie można w sumie nad techniką. Sama książka jest z 2006r ale rzeczy o przerzutkach hamulcach sterach się nadają na czasie ale o Hollowtech II czy podobnych nowych słabo. Ale sama lektura bardzo przyjemna.
20.05.2012 19:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
TrzecieKolo Offline
For Fun Rider
***

Liczba postów: 808
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 13
Warszawa
Post: #25
RE: Rowerowy warsztat
Książkę Zinna miałem w rękach, przeczytałem wybiórczo interesujące mnie działy. Imho dość podstawowa wiedza, i w paru przypadkach nie odpowiedziała na pytania, które mnie trapiły Wink

Więcej się nauczyłem z przeróżnych filmików na youtube i pytając na forach Wink

Najbardziej mi zapadły w pamięć filmy z tym gościem, wszystko ładnie tłumaczy i dobrze jest pokazane. Sporo tego jest, takie podstawy, bardzo mi się przydały.



For Fun - Blog rowerowy - blogmtb.pl
Kalais Studios - Grafik Warszawa - kalais.net
20.05.2012 20:14
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pietryna Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 371
Dołączył: Dec 2011
Reputacja: 3
Łódź
Post: #26
RE: Rowerowy warsztat
kepa416 napisał(a):ale o Hollowtech II czy podobnych nowych słabo
A jest sens o tym w ogóle pisać?
20.05.2012 23:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kepa416 Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 683
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 1
Jelenia Góra
Post: #27
RE: Rowerowy warsztat
No na pewno jest sens jeśli chodzi o sam montaż użytkowanie czy moc dokręcania poszczególnych śrub.
21.05.2012 06:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pietryna Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 371
Dołączył: Dec 2011
Reputacja: 3
Łódź
Post: #28
RE: Rowerowy warsztat
Heh. Ja wszystkie śruby M6 i mniejsze dokręcam kluczem imbusowym tak że kciuk na łeb i dwa palce na koniec klucza. Jak już w ten sposób nie mam siły to znaczy że jest dociągnięte dostatecznie mocno. Nigdy żadna taka mała śrubka mi się nie odkręciła.

Śruby korb M12 czy M15 dociągam z 1m rurą tak żeby nie dało się samym kluczem tego ruszyć przy pomocy ręki. Też nigdy nie było problemu - żadnych zerwanych, żadnych odkręconych.

Śrubę korby HT2 dokręcam plastikowym kluczem tylko ręką. Tak żeby ramie korby oparło się o łożysko. Nie odkręci się bo trzymają ją śrubki dociskające na ramieniu.

Jak mi ktoś kupi klucze dynamometryczne, pazurowe itp. redukcje z 1/2" na inne rozmiary to będę używał kluczy dynamometrycznych. Albo i nie bo szkoda czasu wg mnie. Jakby mi ktoś za to płacił to mógłbym gwinty nawet kosmicznym smalcem smarować. Dla siebie? Nie widzę potrzeby tracić czasu w ten sposób.
21.05.2012 09:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Kejsaj Offline
DestinyBikes.com
***

Liczba postów: 1,001
Dołączył: Jun 2010
Reputacja: 11
Ręków okolice Wrocławia
Post: #29
RE: Rowerowy warsztat
Wybacz, ale zerwałem już 5 śrub, w tym 3 od zawieszenia rozmiaru M5 nie używając żadnych przedłużek etc. Od kiedy mam klucz dynanometryczny nie zerwałem nic. Na dobrą sprawę potrzebnych jest dosłownie kilka końcówek żeby obsłużyć cały rower. M3, M4, M5, torx t25. To najczęściej występujące śruby w biku. W komplecie z kluczem są również M6, M8, a ja sobie jeszcze nasadowy od innego kompletu wziąłem bo do CB Candy potrzebowałem, ale już nie potrzebuję.

Strange Summit - dystrybucja MRP - Like ME kontakt: info@strangesummit.com strona: strangesummit.com
21.05.2012 11:12
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
JustMe Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 410
Dołączył: Jan 2011
Reputacja: 3
Kraków
Post: #30
RE: Rowerowy warsztat
Kejsaj jakiego klucza dynamometrycznego używasz ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.05.2012 12:42 przez JustMe.)
21.05.2012 12:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Kejsaj Offline
DestinyBikes.com
***

Liczba postów: 1,001
Dołączył: Jun 2010
Reputacja: 11
Ręków okolice Wrocławia
Post: #31
RE: Rowerowy warsztat
używam klucza Mighty, kupiłem w Formicki Bike Smile

Strange Summit - dystrybucja MRP - Like ME kontakt: info@strangesummit.com strona: strangesummit.com
21.05.2012 13:30
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kepa416 Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 683
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 1
Jelenia Góra
Post: #32
RE: Rowerowy warsztat
A dużo takie coś kosztuje bo na allegro normalnego kosztują w okolicy 100zł ale kiedyś w rowerowym wpadł mi w oko ale cena 4 cyfrowa mnie odrzuciła.
21.05.2012 13:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Kejsaj Offline
DestinyBikes.com
***

Liczba postów: 1,001
Dołączył: Jun 2010
Reputacja: 11
Ręków okolice Wrocławia
Post: #33
RE: Rowerowy warsztat
http://formicki-bike.pl/produkt.php?kod=...&&id_kat=9

Strange Summit - dystrybucja MRP - Like ME kontakt: info@strangesummit.com strona: strangesummit.com
21.05.2012 15:31
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Wojt Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 104
Dołączył: May 2012
Reputacja: 0
Warszawa
Post: #34
RE: Rowerowy warsztat
Ja od siebie proponuje to Smile

http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?...9&&id_pp=0

taka taniochaBig Grin. Co z tego, że masz rower za 10 tys, ważne żebyś miał dobre narzędzia Tongue

The workin' man's a sucker, that's for damn sure.

http://www.pinkbike.com/u/Lone-Wolf/
21.05.2012 22:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pietryna Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 371
Dołączył: Dec 2011
Reputacja: 3
Łódź
Post: #35
RE: Rowerowy warsztat
1/3 pewnie nie wiem do czego służy, połowy nigdy nie użyję.

Niemal codziennie planuje sobie główki i mufy xD
22.05.2012 09:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kepa416 Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 683
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 1
Jelenia Góra
Post: #36
RE: Rowerowy warsztat
Pewnie tak Smile ale tam chyba jeszcze stojak czy wieszak rowerowy jest rozłożony na zdjęciach. Ale bardzo podobny mają na Pinkbiku w Techwednesday. A w sumie co do całego tematu to by się przydało kilka informacji np o przelewaniu hamulców kilka porządnych słów o smarach coś o czyszczeniu tarcz i napędu.
23.05.2012 07:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kepa416 Offline
Gaduła
***

Liczba postów: 683
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 1
Jelenia Góra
Post: #37
RE: Rowerowy warsztat
To ja mam pytanie co do serwisu pedałów. Odkręcanie normalnie poszło 2 nakrętki i podkładka z wycięciem na kwadrat prawdopodobnie po to aby się nie obracała przy dokręcaniu. No i tutaj jest problem po pierwsze dokręcam bieżnie tak żeby nie było luzu ale swobodnie by się kręciły. potem podkładka i dokręcam nakrętką i wtedy się blokuje czyli bieżnia się dokręca.. Pozostaje tylko dokręcić mocniej bieżnie i potem dokręcić nakrętkę i potem odkręcić bieżnię aby skontrować?
10.06.2012 17:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
pietryna Offline
Rozmowny
**

Liczba postów: 371
Dołączył: Dec 2011
Reputacja: 3
Łódź
Post: #38
RE: Rowerowy warsztat
Ta podkładka nieco się przekręci zanim się zablokuje na swoich wycięciach. Także polecam nie dociągać bieżni łożysk maksymalnie a zostawić jej trochę luzu(ile? doświadczalnie) żeby mogła się z przekręcającą się podkładką akurat go zniwelować.
10.06.2012 18:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości