Kross Moon 2015

Wpis 46 z 351
Kross Moon 2015

Dzisiaj uczestniczyliśmy w prezentacji rowerów Kross na rok 2015. Można było spróbować każdego modelu, ale nas oczywiście interesował najbardziej odświeżony Moon! Będzie on w przyszłym sezonie dostępny w dwóch wariantach – V i Z, czyli odpowiednio z kołami 26 i 27,5 cala.

Na samym początku, mamy wielkie uznanie dla Krossa, że w przeciwieństwie do innych producentów, pozostawia klientowi możliwość wyboru rozmiaru kół. Dzięki temu, wszyscy hipsterzy jak ja, mogą nadal cieszyć się małymi kołami! ;) A dla fanów nowinek, których też naszej ekipie nie brakuje, jest wersja 27,5.

2014-09-18_09-09-53_DSC_8761

Oprócz opcji nowej wielkości kół, Moon doczekał się dopracowania paru drobnych szczegółów. Lekko zmodyfikowana geometria, inny kształt krzywek, poprawiony śrubunek zawieszenia, kilka zmienionych komponentów, delikatnie obniżona masa. Niby nic przełomowego, ale to właśnie takie detale decydują o wrażeniach z jazdy. Jak jest w tym przypadku? Napiszę krótko… jest dużo lepiej.

Kross zorganizował swoją prezentację w Świeradowie, więc sprawdziłem nowy sprzęt na swoich stałych trasach. Dzięki temu test, choć krótki, był naprawdę treściwy.

2014-09-18_08-23-03_DSC_8704

Moon na rok 2014 był naprawdę dobrym rowerem. Jednak na rok 2015 pozbył się chorób wieku dziecięcego i zyskał szereg usprawnień. Szczególnie praca zawieszenia jest dużo przyjemniejsza i nie kopie już aż tak w korby.

Na koniec jeszcze tylko informacja o cenach. W 2015 roku pozostaną one bez zmian, jednak specyfikacja sprzętowa poszczególnych modeli zdecydowanie się poprawiła. Przykładowo modele V2 i Z2 są wyposażone w sztycę Rock Shox Reverb w wersji Stealth i skok 150mm, kierownica zamiast budżetowego Truvativa to bardzo przyjemny i przede wszystkim szerszy Easton Haven itp.

2014-09-18_09-14-12_DSC_8770 2014-09-18_09-14-27_DSC_8773 2014-09-18_09-16-25_DSC_8789 2014-09-18_09-16-59_DSC_8801

9 komentarzy

jaś18 września 2014 at 23:01Powtórz

Jakich usprawnień się pozbył?
„Jednak na rok 2015 pozbył się chorób wieku dziecięcego i szeregu usprawnień.” :)

Michał Jurewicz18 września 2014 at 23:05Powtórz

;) Mały chochlik „drukarski” – już poprawione. Dzięki za zwrócenie uwagi!

Michał19 września 2014 at 00:00Powtórz

27,5 to nie nowinka. To standard. :) Według mnie promowany przez producentów którzy nie potrafią zrobić dobrego roweru na dużym kole.

Seb19 września 2014 at 06:48Powtórz

To zawieszenie kopie tak ze nogi z miednicy chce powyrywac. Wszystkie rowery sa lepsze od tego dziadostwa.

UriUs78119 września 2014 at 16:02Powtórz

Kurczę, ale ludzie mogą być wybredni. Ja po wszystkim jeżdżę na HT i przyzwyczaiłem się do faktu że mi stopy odpadają :)

3kolorowymix19 września 2014 at 19:14Powtórz

Dobrze gadasz ;)

Tom8 października 2014 at 14:23Powtórz

UriUs781: nie zrozumiałeś o co chodzi – sam piszesz że jeździsz na HT – no to nie wiesz,co oznacza, że „zawieszenie kopie”.
Zatem odpuść komentowanie, jeśli nie wiesz o czym piszesz.

Tom8 października 2014 at 14:22Powtórz

UriUs781: nie zrozumiałeś o co chodzi – sam piszesz że jeździsz na HT – no to nie wiesz,co oznacza, że „zawieszenie kopie”.
Zatem odpuść komentowanie, jeśli nie wiesz o czym piszesz.

sław1 kwietnia 2015 at 15:42Powtórz

ciekawe czy te moony beda technicznie sprawne… pierwszy kross b7 pekł tzn rama a w nowej ramie b7 na nast rok byly krzywe widelki tylne … tarcza piluje zaciak i opona trze o widełkę tylną … bleeeee nie do pomyslenia !!!

Menu